شناسهٔ خبر: 22938291 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حماس سفر هيئت بحرينی به اراضی اشغالی را جنايت توصیف کرد

خبرگزاری شبستان: جنبش حماس، سفر یک هیئت بحرینی به فلسطین اشغالی را به شدت محکوم و آن را جنایتی در حق مردم فلسطین توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل ازالعالم؛ فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس روز یکشنبه گفت: سفر هیئت بحرینی به فلسطین اشغالی جنایتی در حق مردم فلسطین و آرمان و مقدسات فلسطینیان است و احساسات امت عربی و اسلامی و دوستداران فلسطین را جریحه دار می کند. این سفر، رژیم صهیونیستی را به ادامه جنایت ها و کشتار فلسطینیان ترغیب و جسور می کند.

برهوم افزود: رژیم اشغالگر اسرائیل نماد تروریسم و نژادپرستی و افراط گرایی در جهان است. برای منزوی کردن، افشاگری و تحریم این رژیم باید تلاش کرد نه این که به فلسطین اشغالی سفر یا این رژیم را مدح و روابط با آن را عادی کرد.

وی اظهار داشت همه موارد عادی سازی، تعامل و ارتباط با رژیم اشغالگر قدس از سوی هر کسی و در هر سطحی باشد باید فورا متوقف شود.

سخنگوی جنبش حماس بسیج همه توان و انرژی امت اسلامی و عربی را برای حمایت عادلانه از آرمان فلسطین و حقوق فلسطینیان خواستار شد.

بیش از ۱۲۰ روحانی بحرینی نیز با انتشار بیانیه ای با اشاره به سفر هیئتی بحرینی به فلسطین اشغالی اعلام کردند ما بر اساس احساس مسئولیت دینی، مخالفت قاطع خود را با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی اعلام و چنین اقدامی را به شدت محکوم می‌کنیم.امضا کنندگان این بیانیه با اشاره به این که یکی از اعضای هیئت بحرینی لباس روحانیت به تن دارد تاکید کردند ما از آنچه این شخص انجام داده است اعلام برائت و تاکید می‌کنیم او به هیچ وجه نماینده روحانیون بحرینی نیست.آنها همچنین مخالفت خود را با همه توجیهات واهی که برای سفر این هیئت به فلسطین اشغالی مطرح شده است اعلام و این اقدام را انحراف آشکار از مواضع علمای بحرین در مسئله حساس عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی توصیف کردند.

هیئتی از بحرین سفر چهار روزه ای را به فلسطین اشغالی آغاز کرده است و قرار است این هیئت با مسئولان اسرائیلی دیدار کند.

 

 

نظر شما