شناسهٔ خبر: 22938187 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

ظریف طی یادداشتی در نیویورک تایمز:

غیرقابل اعتماد بودن آمریکا کاملا قابل پیش‌بینی است/ اروپا اشتباه گذشته را تکرار نکند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری بدعهدی‌های آمریکا در قبال تعهدات بین‌المللی، از اروپا خواست با همراه شدن با آمریکا در تضعیف برجام اشتباه گذشته خود را تکرار نکند.

صاحب‌خبر -

غیرقابل اعتماد بودن آمریکا کاملا قابل پیش‌بینی است/ اروپا اشتباه گذشته را تکرار نکندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس،‌ محمد جواد ظریف با انتشار یادداشتی در روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»، ضمن یادآوری بدعهدی‌های آمریکا در قبال تعهدات بین‌المللی از جمله برجام و توافقنامه آب و هوایی پاریس، از اروپا خواست با همراه شدن با دولت آمریکا در تضعیف برجام اشتباهات گذشته را تکرار نکند.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز، در بخش‌هایی از این یادداشت آمده است: متاسفانه طی 11 ماه گذشته، پاسخ دولت ترامپ به حسن نیت ایران تنها خشم و قهر بوده است. اما غیرقابل اعتماد بودن آمریکا- از توافق پاریس درباره تغییرات آب و هوایی گرفته تا بیت‌ المقدس- کاملا قابل پیش‌بینی است.

وزیر خارجه ایران در ادامه با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا در گذشته و همراهی کشورهای اروپایی پس از اقدام داوطلبانه ایران در توقف غنی‌سازی هسته‌ای به عنوان یک اقدام اعتمادساز، اعلام کرد امیدوار است اروپا این بار اشتباه گذشته خود را تکرار نکند و با آمریکا همراه نشود.

انتهای پیام/ 411

نظر شما