شناسهٔ خبر: 22937913 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

8 تا 8 اخبار یکشنبه، 19 آذرماه در آذربایجان غربی

ارومیه- ایرنا- بارش 33 میلیمتری برف و باران در سردشت، کاهش 9 میلیونی معامله سهام در بورس آذربایجان غربی، دستگیری 11 متهم پرونده های قاچاق در ماکو، کسب مدال طلای مسابقات جهانی کنفدراسیون کونگ فوتوآ توسط دختر ارومیه ای و هوشمندسازی 6 هزار کلاس درس آذربایجان غربی در دولت تدبیر و امید از اهم اخبار آذربایجان غربی طی 24 ساعت گذشته بوده است.

صاحب‌خبر -

**بارش 33 میلیمتری برف و باران در سردشت
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: سردشت در 48 ساعت گذشته با 33 میلیمتر بارش برف و باران بیشترین میزان بارندگی ها را به خود اختصاص داد.

**درخشش دانش آموز ارومیه ای در مرحله کشوری جشنواره جابر بن حیان
دانش آموز پایه ششم ابتدایی مدرسه شمس الواج ارومیه در مرحله کشوری جشنواره جابر بن حیان حائز رتبه برتر شد.

**بسیج رسانه آذربایجان غربی توطئه جدید استکبار در مورد قدس را محکوم کرد
بسیج رسانه آذربایجان غربی با صدور بیانیه ای اقدام اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن قدس اشتغالی به عنوان پایتخت رژیم غاصب اسرائیل را محکوم کرد.

**7 بهمن آخرین مهلت ارسال آثار به سومین همایش 'کبوتر کوچه ما'
سومین همایش کبوتر کوچه ما با هدف معطوف کردن توجه کودکان و نوجوانان نسبت به زندگی شهدای منطقه برای سومین سال پی در پی در آذربایجان غربی برگزار می شود و علاقمندان می توانند آثار خود را تا هفتم بهمن سال جاری به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

**کاهش 9 میلیونی معامله سهام در بورس آذربایجان غربی
مدیرعامل بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در هفته منتهی به 14 آذرماه جاری، 10 میلیون و 52 هزار و 286 سهم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی در بورس منطقه ای این استان معامله شده است، گفت: این رقم در مقایسه با هفته منتهی به هشت آذر سال جاری از کاهش بیش از 9 میلیونی سهم در معاملات بورسی حکایت دارد.

**افزایش 29 درصدی ورود مسافران خارجی به کشور از مرز بازرگان
مدیر پایانه مرزی بازرگان با اشاره به تردد یک میلیون و 119 هزار و 684 مسافر از طریق این مرز در سال جاری، گفت: در هشت ماهه نخست سال جاری تعداد کل ترددکنندگان از این مرز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 40 درصد و ورود مسافران خارجی 29 درصد افزایش یافته است.

**دستگیری 11 متهم پرونده های قاچاق در ماکو
فرمانده هنگ مرزی ماکو با اشاره به تشدید اقدامات کنترلی در نوار مرزی، گفت: در یک هفته گذشته 11 متهم پرونده های قاچاق کالا و ارز در این شهرستان دستگیر شده است.

**ضریب مکانیزاسیون کشاورزی میاندوآب از متوسط استانی پیشی گرفت / جذب 31 میلیارد ریال تسهیلات
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به جذب 31 میلیارد و 808 میلیون ریال تسهیلات در بخش مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان، گفت: این تسهیلات صرف خرید یک دستگاه کمباین، 38 تراکتور و 74 دستگاه انواع ادوات کشاورزی شده است.

**تکاب قهرمان مسابقات بومی محلی جورابین جنوب آذربایجان غربی شد
رئیس اداره ورزش و جوانان تکاب گفت: تیم چهار نفره امید تکاب به مقام قهرمانی مسابقات بومی- محلی جورابین شهرهای جنوب آذربایجان غربی دست یافت.

**مدال طلای مسابقات جهانی کنفدراسیون کونگ فوتوآ بر گردن دختر ارومیه ای
رومینا قدرتی، دختر رزمی کار اهل ارومیه مدال طلای مسابقات جهانی کنفدراسیون کونگ فوتوآ در ترکیه را کسب کرد.

**کشف 100 دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق در شمال آذربایجان غربی
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: 100 دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق در محور ماکو - خوی کشف و یک نفر متهم نیز توسط ماموران دستگیر شدند.

**تحویل یک بهله 'شاه بوف' به محیط زیست خوی
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوی گفت: یک بهله پرنده شاه بوف که به دلیل ضعف و بی حالی قادر به پرواز نبود، توسط افراد دوستدار محیط زیست زنده گیری و به اداره حفاظت محیط زیست خوی تحویل داده شد.

**هوشمندسازی 6 هزار کلاس درس آذربایجان غربی در دولت تدبیر و امید
رئیس اداره فن آوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: 6 هزار و 99 کلاس درس این استان در دولت تدبیر و امید هوشمندسازی و به فناوری های نوین آموزشی مجهز شده است.

**رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی: گرامیداشت 9 دی سند پایبندی ملت ایران نسبت به انقلاب است
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه گرامیداشت 9 دی سند زنده پایبندی ملت ایران نسبت به نظام و انقلاب اسلامی است، گفت: این حماسه واکنش طبیعی ملت ایران در برابر اقدامات نرم آمریکا و نشات گرفته از بصیرت مردم بود.

**صعود مقتدرانه تیم فوتبال جوانان مهاباد به لیگ قهرمانی کشور
تیم فوتبال جوانان مهاباد با کسب سه برد و 9 امتیاز در جایگاه نخست آذربایجان غربی ایستاد و به عنوان نماینده این استان به لیگ قهرمانی جوانان کشور صعود کرد.

**مدیرعامل: طرح پتروشیمی میاندوآب 56 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مدیرعامل پتروشیمی میاندوآب با اشاره به اینکه این طرح تا پایان سال 1397 به بهره داری می رسد، گفت: روند ساخت پتروشیمی میاندوآب از پیشرفت فیزیکی 56 درصدی برخوردار است.
3214/3072
** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار: علیرضا فولادی

انتهای پیام /*

نظر شما