شناسهٔ خبر: 22937795 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در گفت و گو با پانا:

شيوه‌نامه بزرگداشت هفته قرآن، عترت و نماز کردستان اعلام شد

سنندج (پانا) - معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان برنامه های هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز برای اجرا در سطح واحد های اداری و آموزشی در قالب شیوه نامه استانی را ابلاغ کرد .

صاحب‌خبر -

حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در گفت و گو با خبرنگار پانا ،با اعلام این خبر گفت: 23 لغایت 30 آذر ماه به نام هفته قرآن، عترت و نماز نام گذاری شده است و به همین مناسبت ویژه برنامه هایی برای برگزاری در سطح واحد های اداری و آموزشی استان پیش بینی و ابلاغ شده است .

 وی تعميق و توسعه فرهنگ غنی قرآن کریم، ‌عترت و فرهنگ اقامه نماز، زمينه سازي جهت انس بيشتر دانش آموزان و همکاران با قرآن، عترت و نماز، برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش ‌آموزان در مرحله آموزشگاه  و زمينه سازي جهت شكوفايي استعدادهاي دانش آموزان و مصونيت بخشي جوانان و نوجوانان با بهره گيري از معارف قرآن كريم و اهل بيت (ع) و احكام ديني در برابر تهاجم فرهنگي غرب را از مهم ترین اهداف برنامه های هفته قرآن، عترت و نماز عنوان کرد .

حجت الله نریمانی از تشكيل ستاد بزرگداشت هفته قرآن عترت و نماز در سطح استان و شهرستانها و مناطق خبر داد و با بیان اینکه شيوه نامه هفته به کل مدارس ارسال شده است؛ برگزاری جلسه هماهنگی و توجیهی مديران و مربیان، تهيه پوستر و بنر و انجام تبليغات محیطی در سطح شهرستان و آموزشگاه ها،  برگزاري باشكوه مرحله اول مسابقات قرآن، عترت و نماز در مدارس و برگزاري نمايشگاه هاي قرآن، عترت و نماز از جمله كتاب، نرم افزار را از اهم برنامه های این هفته عنوان کرد.

وی همچنین برگزاري نشست هاي پرسش و پاسخ  و رفع شبهات با حضور علماء و اساتيد حوزه و دانشگاه، تهيه نشريه با موضوع قرآن، عترت و نماز، فضاسازي سمعي و بصري مدارس و  ادارات با موضوعات مرتبط، ديدار با علماء و ائمه جمعه و پيشكسوتان در عرصه قرآن، عترت و نماز، شركت همگاني در نماز هاي جمعه و اجراي محافل انس با قرآن، عترت و نماز با حضور قاريان دانش آموز كشوري و بين المللي  را از دیگر برنامه های این هفته  نام برد.

نریمانی از برگزاری مسابقه انشاء نماز مرحله آموزشگاه  در تمام مدارس ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم استان در روز 29 آذر ماه 96 راس ساعت 10 صبح با حضور تمام دانش آموزان مدارس خبر داد و گفت: از نحوه برگزاری مسابقه مذکور از سوی اداره کل بازدید به عمل خواهد آمد.

وی بر دعوت از دانش آموزان علاقمند جهت شركت در طرح حفظ موضوعي قرآن كريم ، طرح امام شناسي "مصباح الهدي" تاکید کرد و گفت: دانش آموزان همچنین می توانند جهت ثبت نام در طرح ملي نور (حفظ ترتيبي)  قرآن كريم به سايت www.quran.medu.irمراجعه کنند.

نظر شما