شناسهٔ خبر: 22937550 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شهردار مشهد:

حاشیه نشینی دیگر در مشهد معنایی ندارد

مشهد- شهردار مشهد گفت: حاشیه نشینی در مشهد دیگر معنایی ندارد زیرا در طرح جدید جامع مشهد این قسمت به شهر ملحق شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم تقی‌زاده خامسی یکشنبه شب در مراسم  رونمایی از طرح جامع مشهد که در سالن اجتماعات هتل پردیسان برگزار شد اظهارکرد: چند وقت پیش وقتی همراه با شهردار منطقه ثامن به بازدید از این منطقه رفتیم خبری از بازارها و بناهای قدیمی نبود و معدود بناهای باقی مانده نیز در طرح خرابی قرار داشت. 

وی افزود:  قرار بود در طرح خازنی با برداشتی که من از آن دارم بافت اطراف حرم مطهر باقی بماند اما در حال حاضر هیچ اثری از این محدوده نیست. 

شهردار مشهد گفت: متعجبم  وزارت شهرسازی در ابلاغیه جدید خود به دنبال حفظ کدام اثر تاریخی باقیمانده در این محدوده می‌باشد؟

تقی زاده خامسی تصریح کرد: از سال ۹۵، طرح جامع مشهد به شهردار قبلی ابلاغ شده بود که  وی بنا به دلایلی این طرح اجرا نکرده بود و شهر با ترکیبی از طرح مهرازان و خازنی اداره می شد اما در دوره جدید مدیریت شهری با ایجاد تغییراتی طرح را ابلاغ کردیم و بخشی از مشکلات هم مقرر شد توسط مسکن و شهرسازی تغییرات داده شود. 

وی بیان کرد: عمده‌ترین فرصت  طرح جامع جدید این است که قانون در شهر حاکم می‌شود و می‌دانیم قانون خراب بهتر از بی قانونی است.نتیجه  رونمایی طرح جامع شهر مشهد این است که دیگر به حاشیه شهر موجود، حاشیه شهر نمی‌گوییم و از امروز یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ساکنان این مناطق، از متن شهر هستند و شهرداری وظیفه خدمت‌رسانی به آنها را دارد.

شهردار مشهد تاکید کرد: افزایش حریم شهر حریم مشهد تا مرز با شهر گلبهار یکی از تهدیدهای طرح جامع مشهد است که حفاظت و نظارت بر این حریم کار دشواری است. 

نظر شما