شناسهٔ خبر: 22937458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خارج نشدن لرستان از لیست مناطق محروم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: لرستان از لیست مناطق محروم خارج نشده است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ چگنی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی  لرستان گفت: لیست مناطق محروم در کشور سال ۱۳۸۸ تهیه شد و این لیست تغییری نیافته و لرستان همچنان به‌عنوان استان محروم در آن قرار دارد.
چگنی  در ادامه با بیان این‌که تشکیل شورای دانا در لرستان اقدام خوبی بود،گفت: این شورا قدرت اجرایی ندارد، اما توان قابل‌توجهی برای حل مشکلات استانی دارد.

خارج نشدن لرستان از لیست مناطق محروم

وی افزود: این شورای مشورتی متشکل از استاندار، نماینده، ولی فقیه، رئیس‌کل دادگستری و رئیس مجمع نمایندگان استان است که مشکلات استان در آن مطرح می‌شود و تصمیمات لازم برای حل آن اتخاذ می‌گردد.
چگنی با بیان اینکه گاهی مدیر ارشد استان اختیارات لازم را برای حل یک مشکل ندارد، افزود: در این شورا ممکن است برخی از اعضا بتوانند با توان و اهرم‌هایشان مشکلات مطروحه را حل کنند.

وی در بخشی از سخنان خود به تقدیم لایحه بودجه ۹۷ توسط رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: بودجه عمرانی سال آینده از منابع عمومی دولت ۳۲ درصد کاهش‌یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با بیان اینکه از طرفی در بخش مشارکت عمومی این بودجه حدود ۸۰ هزار میلیارد به آن اضافه می‌شود، افزود: بودجه‌ریزی در سال ۱۳۹۷ بر مبنای عملکرد در نظر گرفته می‌شود.

چگنی گفت: بر همین مبنا اختیارات استان‌ها افزایش پیداکرده و کنترل بهتری به فعالیت‌ها صورت می‌گرید.

وی در بخشی از سخنان خود به توجه ویژه به عدالت اجتماعی در بودجه ۹۷ اشاره کرد و گفت: هدفمند نمودن پرداخت یارانه نقدی به اقشار نیازمند در راستای عدالت اجتماعی بودجه ۹۷ انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با اشاره به وجود ۴.۸ میلیون بازنشسته که دارای حقوق زیر ۱ میلیون در کشور هستند، عنوان کرد: نیازمندانی که از نهاد‌های حمایتی نیازمند دریافت یارانه نیستند، ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار نفر هستند.

چگنی با بیان اینکه تاکنون ۷۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در کشور یارانه نقدی دریافت می‌کنند، تصریح کرد: پیشنهادشده است که این جمعیت به ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار کاهش پیدا کند که این کاهش می‌تواند موجب تزریق ۱۸۸ هزار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به اقشار نیازمند و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی و... شود.

انتهای پیام/د

لرستان از لیست مناطق محروم خارج نشده است

نظر شما