شناسهٔ خبر: 22937386 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

دستکاری خال‌های گوشتی ممنوع

این خال‌ها به صورت نقاط مشکی رنگ در صورت و بدن وجود دارند و با افزایش سن برجسته و گوشتی شده بنابراین رنگ خود را از دست می‌دهند.

صاحب‌خبر -


شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص پوست، مو و زیبایی با اشاره به اینکه خال‌ها نباید دستکاری شوند، افزود: خال‌هایی که پس از 30 سالگی به وجود می‌آیند یا دچار ترشحات خونی هستند باید توسط پزشک مورد بررسی قرار گیرند چراکه ممکن است خطرناک باشند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر سید مسعود داوودی  درباره خال‌های گوشتی <Broccoli>اظهار کرد: خال‌های گوشتی انواع و اقسام مختلفی دارند و می‌توانیم از همه آنها به عنوان توده‌های خشم خیم یاد کنیم.

وی با بیان اینکه شایع‌ترین خال گوشتی ملانویست یا رنگدانه است، افزود: این خال‌ها به صورت نقاط مشکی رنگ در صورت و بدن وجود دارند و با افزایش سن برجسته و گوشتی شده بنابراین رنگ خود را از دست می‌دهند.

این متخصص پوست، مو و زیبایی عنوان کرد: خال‌های گوشتی معمولا توده‌های خوش خیمی هستند که بیشتر در زیر بغل و کشاله ران‌ها وجود دارند و از نظر شکل با زگیل‌ها متفاوت بوده با این حال برخی از زگیل‌ها نیز هستند که شبیه خال گوشی بوده بنابراین ضرورت دارد تا افراد تحت معاینه و بررسی پزشک معالج قرار گیرند.

داوودی خاطرنشان کرد: خال‌های گوشتی را می‌توان با سوزاندن و جراحی توسط پزشک برداشت اما زگیل‌ها باید درمان شوند و آنها از طریق سوزاندن با سرما، گرما و جراحی درمان می‌شوند و برخی از آنها پروسه طولانی جهت درمان نسبت به خال‌های گوشتی دارند چراکه خال‌های گوشتی با برداشتن ساده رفع می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که چه خال‌هایی خطرناک هستند، گفت: خال‌هایی که بعد از ۳۰ سالگی به وجود می‌آیند ممکن است خطرناک باشند همچنین خال‌هایی که به صورت زخم مشاهده می‌شوند و همراه با ترشحات خونی باشد یا ترشح در آنها مشاهده ‌شود می‌توانند خطرناک باشند با این حال باید توسط پزشک مورد معاینه و بررسی دقیق قرار گیرند.

این متخصص پوست، مو و زیبایی اضافه کرد: خالی تحت عنوان خال مادر وجود ندارد چراکه برخی می‌پندارند خال‌های آنها به علت وجود یک خال قدیمی بوده است در صورتی که به هیچ عنوان خالی سبب به وجود آمدن خال‌های دیگر در نواحی مختلف بدن نمی‌شود.

داوودی خاطر نشان کرد: خال‌ها نباید توسط خود افراد دستکاری یا برداشته شوند چراکه که گاهی ممکن است این خال‌ها با زگیل اشتباه گرفته شوند و فرد با دستکاری آنها سبب شده تا این زگیل‌ها در نواحی مختلف صورت یا بدن پخش شود.طبنا

نظر شما