شناسهٔ خبر: 22937341 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

درد کف پا را جدی بگیرید

بیماری پوکی استخوان ممکن است تا چندین دهه بدون هیچ علائمی باشد، زیرا تا زمانی که استخوانی نشکند، این بیماری باعث به‌وجود آمدن هیچ نشانه‌ای نمی‌شود.

صاحب‌خبر -
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص بیماری‌های غدد و داخلی با اشاره به اینکه در بیماری پوکی استخوان با از بین رفتن استخوان‌های کف پا بیمار دچار درد کف پا می شود، گفت: پوکی استخوان باعث بوجود آمدن شکستگی‌های ناشی از فشار در حین راه رفتن یا زمین خوردن می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر مهران زمان‌زاده درباره پوکی استخوان <Osteoporosis>اظهار کرد: بیماری پوکی استخوان ممکن است تا چندین دهه بدون هیچ علائمی باشد، زیرا تا زمانی که استخوانی نشکند، این بیماری باعث به‌وجود آمدن هیچ نشانه‌ای نمی‌شود.

وی افزود: علاوه براین بعضی از شکستگی‌های استرسی ستون فقرات ناشی از پوکی استخوان تا چندین سال تشخیص داده نمی‌شوند زیرا باعث به‌وجود آمدن هیچ علایمی نمی‌شوند. از این رو ممکن است بیماران تا زمانی که از یک شکستگی استخوان دردناک رنج نبرند متوجه پوکی استخوان نشوند.

این متخصص بیماری‌های غدد و داخلی ادامه داد: پوکی استخوان باعث به‌وجود آمدن شکستگی‌های ناشی از فشار در حین راه رفتن یا زمین خوردن می‌شود. همچنین شکستگی‌ای که در طول فعالیت‌های روزمره بوجود می‌آید شکستگی فشاری یا صدمه جزئی نامیده می‌شوند.

زمان‌زاده با بیان اینکه در صورت ابتلا به پوکی استخوان با یک لیز خوردن و زمین خوردن جزئی نیز فرد دچار شکستگی لگن می‌شود، گفت: شکستگی‌های لگن پس از عمل جراحی به زحمت و به کندی بهبود پیدا می‌کنند. همچنین در بیماری پوکی استخوان با از بین رفتن استخوان‌های کف پا  بیمار دچار درد کف پا می‌شود.

وی در ادامه درباره بی حسی اندام‌های بدن به ویژه در بیماران مبتلا به دیابت عنوان کرد: کنترل منظم میزان قند خون، ترک سیگار، عدم مصرف الکل، حفظ وزن، جلوگیری از چاقی، ورزش و فعالیت‌های بدنی، مصرف ویتامین‌ها مخصوصا ویتامین‌های گروه B در این زمینه موثر است البته برای درمان دقیق این بیماری مشکل حتما باید توسط پزشک مربوطه بررسی شود.طبنا

نظر شما