شناسهٔ خبر: 22937301 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در بحبوحه تنش شبه جزیره کره؛

آمریکا در المپیک زمستانی 2018 کره جنوبی شرکت می کند

تهران – ایرنا – پس از تردید درحضور ورزشکاران آمریکایی در المپیک زمستانی 2018 کره جنوبی به دلیل تهدید موشکی پیونگ یانگ، سفیر آمریکا در سازمان ملل از حضور کاروان کشورش در این مسابقات خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک، «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل تائید کرد که کشورش کاروان المپیکی خود را برای شرکت در المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ به کره جنوبی اعزام خواهد کرد.
هیلی پیشتر از معلوم نبودن حضور ورزشکاران آمریکایی در المپیک به دلیل وجود تهدید حملات موشکی کره شمالی خبر داده بود.
کره شمالی که نزدیک به دو ماه هیچ آزمایش موشکی یا هسته ای انجام نداده بود، روز چهارشنبه 8 آذر اقدام به آزمایش پیشرفته ترین موشک قاره پیمای خود کرد.
به دنبال این اقدام پیونگ یانگ، آمریکا و کره جنوبی رزمایش هوایی مشترک 5 روزه ای را با حضور بیش از 230 جنگنده انجام دادند و بمب افکن های هسته ای آمریکا نیز به این رزمایش پیوستند.
تنش شبه جزیره کره همچنان بر المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ سایه افکنده و سئول پیشتر از بررسی لغو رزمایش مشترک سالانه خود با آمریکا برای کاهش تاثیر این تنش بر بازی های المپیک خبر داد.
المپیک زمستانی از 20 بهمن تا 6 اسفند سال جاری و بازی های المپیک نیز پس از آن از 17 تا 27 اسفند در کره جنوبی برگزار می شود.
شبد**9416**1010
مترجم: علیرضا آقازاده**انتشار:حسن معظمی

انتهای پیام /*

نظر شما