شناسهٔ خبر: 22937182 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل راهداری استان مرکزی در کفت‌و‌گو با تسنیم:

طرح زمستانی در محورهای استان مرکزی از ۲۰ آذرماه آغاز می‌شود

R41371/P1361/S6,73/CT1

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: امسال طرح زمستانی حمل‌و‌نقل جاده‌ای با رزمایش همه نهادهای مربوطه در ۲۰ آذر آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی زندی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اجرای طرح زمستانه از 20آذرماه اظهار داشت: امسال طرح زمستانه از بیستم آذرماه با رزمایش و حضور همه نهادهای دست‌اندرکارآغاز شده و همکاران ما در تمامی راهدارخانه‌ها مستقر می‌شوند.

وی افزود: در اجرای طرح زمستانه استان پلیس‌راه، اورژانس و امداد ونجات، هلال احمر، شرکت‌های امدادخودرو، راهداری را همراهی می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: در سال‌های گذشته طرح زمستانه در ابتدای دی ماه انجام می‌شد ولی به سبب تغییرات اقلیمی و آب وهوایی که داشته‌ایم، تصمیم گرفته شد که امسال در بیستم آذرماه تیم‌های راهداری در مراکز راهدارخانه‌ها مستقر شوند و شرکت کنندگان در این طرح‌ها از شروع طرح زمستانه در حالت آماده‌باش  می‌مانند.

زندی‌فر اضافه کرد: وضعیت آماده‌باش نیروها با اعلام وضعیت هواشناسی به شکل صد در صدی انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: البته پیش از اعلام طرح زمستانی به شکل عملی راهداری استان مرکزی با هرکدام از اخطارهای هواشناسی که به راهدارخانه استان ارسال می‌شد، تمامی نیروها را با فوریت درمناطق صعب‌العبور و برف‌گیر اعزام و مستقر کرده‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: تصادف‌های مدت اخیر در جاده‌های استان مرکزی به سبب بارندگی و انسداد جاده‌ای نبوده و راهداری استان برای همه تصادفات کارشناس اعزام کرده است، متاسفانه اغلب تصادفات جاده‌ای در محورهای استان به سبب خطای انسانی رخ داده است.

زندی‌فر با اشاره به نگرانی و مسئول بودن خادمان ذی‌ربط در این نهاد نسبت به تصادفات محورهای استان گفت: تصادفات استان در سال 1389 در حدود 790 نفربود ولی در حال حاضر با در در نظرگرفتن مقطع زمانی یکساله، در سال گذشته حدود 390 نفر کشته به سبب تصادف جاده‌ای داشته‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان اضافه کرد: با وجود داشتن امکانات سابق، اقدامات موثر و خوبی در راستای بهبود وضعیت مناسب با همه شرح وظایف انجام شده‌است.

وی عنوان کرد: در محورهای استان مرکزی 117 نقطه حادثه‌خیز وجود داشته که از سال 86 تا به امروز برای کاهش آن تلاش شده و امروز این آمار به 32 نقطه حادثه‌خیز کاهش پیدا کرده است، در سال 10 نقطه پرخطر با بررسی مشاور به فاز اصلاح می‌روند، در حاضر نقطه‌ای در محورها نداریم که تصادف تجمعی رخ داده باشد که در صورت وجود منابع مالی و بودجه  بهسازی با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما