شناسهٔ خبر: 22937089 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

گزارش «فرهیختگان» از سیاست زندان‌زدایی قوه قضائیه

پیامدهای زندان رفتن

زندانی شدن یک فرد گاهی موجب از هم پاشیدن یک خانواده می‌شود. طلاق همسر زندانی می‌تواند فرزندان وی را با مشکلات دو چندانی روبه‌رو سازد. گاهی نیز نگاه منفی جامعه به فرزند یا همسر یک زندانی ممکن است زندگی آنها را تحت‌الشعاع قرار داده و ناخواسته آنها را به دنیای مجرمان یا قربانیان جدید وارد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، صرف نظر از اینکه زندان می‌تواند موجب متنبه شدن یک مجرم شود یا نه اما می‌توان به جرات گفت زندان پیامدهای دیگری نیز به همراه دارد.

زندانی شدن یک فرد گاهی موجب از هم پاشیدن یک خانواده می‌شود. طلاق همسر زندانی می‌تواند فرزندان وی را با مشکلات دو چندانی روبه‌رو سازد. گاهی نیز نگاه منفی جامعه به فرزند یا همسر یک زندانی ممکن است زندگی آنها  را تحت‌الشعاع قرار داده و ناخواسته آنها را به دنیای مجرمان یا قربانیان جدید وارد کند.

بی‌شک توجه ویژه قوه قضائیه به همین پیامدهای منفی بود که موجب شد سیاست زندان‌زدایی از سوی این قوه در پیش گرفته شود؛ سیاستی که تا حدی در صدور احکام جدید قابل مشاهده است و قرار است به زودی با اجرای طرح  پابندهای الکترونیکی شکلی جدید به خود بگیرد؛ سیاستی که موافقان و مخالفان بسیار دارد.

نظر شما