شناسهٔ خبر: 22937049 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

اصل مطلب

از گل به خودی صادق تا شلی و سفتی مسکن مهر

مرد حرف‌های شاذ حالا این بار می‌گوید که به ایرانی بودنش افتخار نمی‌کند. هرچند این را هم می‌گوید که از ایرانی بودن خود بیزار هم نیست. او معتقد است موفقیت ما در جام‌جهانی، فقط نوعی نشاط و خود بزرگ‌بینی کاذب ایجاد می‌کند

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، حاشیه‌هایی از سیاست با عنوان «اصل مطلب» که روز دوشنبه در روزنامه فرهیختگان منتشر شده را در ادامه بخوانید:

 

گل به خودی صادق

http://cdn.fararu.com/files/fa/news/1396/8/6/347983_820.jpg

صادق زیباکلام اخیرا برای تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸، آرزوی ناکامی کرده. او البته تاکید می‌کند علتش این نیست که سادیسم دارد و کلا از ناراحتی مردم ایران خوشحال می‌شود. ادعای زیباکلام آن است که رگه‌هایی از شوونیسم و نژادپرستی در میان ما ایرانیان وجود دارد و ما خودآگاه یا ناخودآگاه، از یک بازی فوتبال بهره‌برداری سیاسی می‌کنیم برای دمیدن در کوره شوونیسم و نژادپرستی ایرانی.

مرد حرف‌های شاذ حالا این بار می‌گوید که به ایرانی بودنش افتخار نمی‌کند. هرچند این را هم می‌گوید که از ایرانی بودن خود بیزار هم نیست. او معتقد است موفقیت ما در جام‌جهانی، فقط نوعی نشاط و خود بزرگ‌بینی کاذب ایجاد می‌کند. زیباکلام البته همه اینها را یک پنالتی کاشته می‌داند برای اصولگراها ولی به هر حال گویا این موضوع هم او را از بر زبان آوردن حرف‌هایی از این دست منصرف نمی‌کند.

 شلی و سفتی مسکن مهر

https://media.mehrnews.com/d/2017/06/04/4/2477675.jpg

روز گذشته رئیس‌جمهور که برای تحویل بودجه 97 به مجلس آمده بود گفت که به شلی و سفتی پایه‌های مسکن مهر کاری ندارد ولی نباید دولت قبل مسکن مهر را در بیابان می‌ساخت.

روحانی معتقد است مسکن مهری که دارای پایه‌های شل و سفت است، پایه پولی را هم شل کرده و آن را تا 40 درصد بالا برده و در عوض پایه تورم را سفت کرده و تورم را 40 درصدی کرده است.

ایده مسکن مهر احمدی‌نژاد موافقان و مخالفان بسیاری داشت اما این مخالفت‌ها مانع از اجرای این طرح نشد. بسیاری از واحدهای آن در دولت‌های نهم و دهم به مردم تحویل شد اما تکمیل و تحویل بخش باقی‌مانده، در دولت بعدی که منتقد جدی این طرح بود با چالش‌هایی همراه شد. هرچند روحانی پیش‌تر ایده جایگزین مسکن اجتماعی را برای مسکن مهر مطرح کرده بود اما با اینکه دولت او به دور دوم خود رسیده هنوز یک واحد از آن هم بهره‌برداری نشده است.

نظر شما