شناسهٔ خبر: 22937003 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بابیش از ۱۳۰ امضا منتشر شد؛

بیانیه روحانیون بحرین در محکومیت سفر هیات بحرینی به فلسطین اشغالی

بیش از ۱۳۰ تن از روحانیون بحرین با صدور بیانیه ای سفر هیئت رسمی حکومت بحرین به فلسطین اشغالی و هرگونه سازش با دشمن صهیونیستی را محکوم نمودند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، بیش از ۱۳۰ تن از روحانیون بحرینی با صدور بیانیه ای در خصوص سفر هیئت رسمی حکومت بحرین به رژیم اشغالگر قدس، این اقدام را محکوم کردند.

روحانیون بحرینی اعلام کردند که با قاطعیت و از منظر مسئولیت شرعی و دینی هرگونه اقدام در جهت سازش با رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم نموده و از اقدام این هیئت که یک تن از آنان نیز فردی متلبس به لباس روحانیت بوده اعلام انزجار می نمایند.

این علمای بحرینی همچنین تاکید کرده اند که از عمل این شخص ملبس برائت جسته و اعلام داشته اند وی به هیچ وجه نماینده آنان نبوده است.

در این بیانه همچنین آمده روحانیون بحرینی اقدام انجام شده را برخلاف نظر علمای تمامی مذاهب اسلامی دانسته و قاطعانه تمامی توجیهات بی اساس در این خصوص را مردود می دانند.

گفتنی است که شبکه دوم تلویزیون اسرائیل پیش از این گزارش داده بود که هیأت رسمی بحرین با کسب موافقت رسمی از «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه این کشور وارد تل آویو شد.

در همین راستا، رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند به رغم اینکه «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین به اقدام رئیس جمهور آمریکا در مورد قدس واکنش نشان داد و حتی آن را محکوم کرد، اما این امر موجب نشد که او از سفر هیأت بحرینی به فلسطین اشغالی جلوگیری کند.

رسانه‌های صهیونیستی در مورد این رویداد نوشتند که این اولین سفر علنی یک هیأت بحرینی به اسرائیل است و نشانگر پیام تسامح و گفت‌وگویی است که پادشاه بحرین خواستار آن شده بود.

این رسانه ها به وجود روابط سری بین اسرائیل و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس اشاره کردند اما در عین حال سفر هیات بحرینی را نخستین سفر علنی برشمردند.

نظر شما