شناسهٔ خبر: 22936961 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

در دانشگاه زابل مطرح شد؛

شیخ‌الاسلام: دانشجویان قشر پیشرو در سیاست هستند

صاحب‌خبر -

حسین شیخ الاسلام عصریکشنبه در آیین روز دانشجو در سرسرای مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی دانشگاه زابل اظهارداشت: برای نخستین بار شعار مرگ بر آمریکا در 16 آذر سال 1332 با جنبش دانشجویان علیه سیاست های غلط رژیم شاهنشاهی ایران آغاز شد و همچنان بعد از گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ادامه دارد.

وی افزود: تمدن غرب بر سه پایه حقوق بشر، دموکراسی و قانون مداری خود را معرفی می کند و با این شعارها اهداف زشت خود را در دنیا پیش می برد.

مشاور وزیر امورخارجه و سفیر سابق ایران در سوریه تصریح کرد: در جنگ جهانی دوم با وجود اینکه آمریکا می دانست ژاپن تسلیم شده اما بمب شیمیایی خودش را در شهرهای هیروشیما و ناکازاکی انداخت تا آن فاجعه های عظیم را شکل دهد.

وی گفت: آمریکا برای تبدیل شدن به اقتصاد قدرتمند دنیا، دلار را به عنوان واحد پول جهانی معرفی کرد تا به چپاول، استعمار و جنگ افروزی خودش بیشتر از قبل ادامه دهد.

شیخ الاسلام تاکید کرد: در چهار دهه اخیر تحت نظارت ولایت فقیه و با تجلی مردم سالاری دینی، وحدت کلمه و اجتماع زیر سایه پرچم توحید و اسلام راه سلطه گری استکبار بر ایران اسلامی بسته شد و امروزه از این کشور به عنوان کانون تحولات خاورمیانه و دنیا یاد شود.

رئیس دانشگاه زابل نیز در این آیین اظهارداشت: حرکت بزرگ دانشجویان در 16 آذر 1332 نشان از ایمان، آزادی و عدالت خواهی آنان داشت که به عنوان اسوه های استکبار ستیزی در تاریخ معرفی شدند.

موسی بهلولی افزود: روحیه دانشجویان آرمان خواهی، عدالت طلبی و شجاعت است.

وی گفت: بیکاری، ترویج دروغ، تهمت، بی قانونی، فساد و اختلاس از جمله معضلات اجتماعی و فرهنگی امروز جامعه است که حضور فعال و نگاه بیدار دانشجویان در مواجهه با این اتفاقات تعیین کننده است.

آیین روز دانشجو با حضور مشاور وزیر امورخارجه و سفیر سابق ایران در سوریه، رئیس دانشگاه زابل و شماری از مسئولان و دانشجویان در سرسرای دانشگاه زابل برگزار شد.

اجرای رقص شمشیر محلی سیستان، شعرخوانی، سخنرانی 2 دانشجوی نخبه فرهنگی و علمی، اجرای گروه موسیقی و تجلیل از دانشجویان برتر از مهمترین برنامه های اجرایی این مراسم بود.

نظر شما