شناسهٔ خبر: 22936952 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

ایجاد گشت‌های برخورد با سرقت و اوباش

- فرمانده سپاه حضرت محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ ۱۹ آذر ماه در جلسه علنی شورای شهر تهران حضور یافت و توضیحاتی درباره تعامل با مدیریت شهری ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

سردار محمدرضا يزدي همچنين از طرحي براي راه‌اندازي گشت‌هاي شبانه در شهر خبر داد كه با هدف جلوگيري از سرقت و مقابله با اراذل و اوباش انجام خواهد شد. اما شوراي شهر ديروز مصوبه كمك 10ميليارد توماني شهرداري تهران به زلزله زدگان غرب كشور را نيز داشت.

به گزارش همشهري، ديروز سردار محمدرضا يزدي، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ با حضور در بيست و هشتمين جلسه علني شوراي شهر تهران، در سخناني بر اهميت ترويج نگاه و تفكر بسيجي در جامعه تأكيد كرد و از همكاري با تمامي دستگاه‌ها به‌منظور خدمت رساني به مردم سخن گفت. تهيه 5هزار فقره جهيزيه كامل و توزيع 38هزار سبد كالا ظرف چند‌ماه گذشته براي خانواده‌هاي نيازمند، ارائه 72هزار خدمات درماني و پزشكي توسط بسيجيان به محرومان درقالب 8طرح بهداشتي، درماني و بيمارستاني، اهداي 12هزار بسته لوازم‌التحرير كه نياز يك‌سال دانش‌آموز را برآورده مي‌كند،

به خانواده‌هاي نيازمند و آزادي 82نفر از زندانيان جرايم غيرعمد ازجمله اقداماتي بود كه ظرف چند‌ماه گذشته به گفته يزدي از سوي نيروهاي بسيج و سپاه تهران بزرگ انجام شده است. وي با اشاره به اينكه بسيج 300هزار گروه جهادي در تهران دارد، گفت: در تهران بيش از 700پروژه و كار عمراني انجام داده‌ايم كه ازجمله آنها كاشت يك ميليون و 400اصله نهال درمساحت 6هزار هكتاري كمربند سبز اطراف تهران ظرف يك سال گذشته است يا ايجاد پست قرنطينه دام و طيور درتهران باعث شد تا شاهد ثمرات خوبي در عرضه مواد پروتئيني تهران باشيم.

به گفته فرمانده سپاه حضرت محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ در زلزله‌ اخير غرب كشور سپاه پاسداران و بسيج تهران مسئوليت اسكان 15روستا را برعهده گرفتند كه با هماهنگي بسيج جامعه مهندسي به‌دنبال ساخت خانه‌هاي زودتوليد و دائمي در شهر هستند. يزدي نگراني خود را بابت وقوع زلزله احتمالي در تهران ابراز داشت و گفت: به‌عنوان فرمانده سپاه تهران، نگراني شديدي درباره زلزله تهران دارم، چراكه ما آمادگي لازم را درخصوص زلزله احتمالي در تهران نداريم.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ ازاحصاي 23آسيب اجتماعي سخن گفت كه هركدام مي‌تواند به منزله زلزله‌اي در هر ساعت براي تهران و يك تهديد به شمار آيد. ازجمله بحران‌هايي كه از سوي اين فرمانده سپاه به آن اشاره شد اعتياد، سرقت، قانون گريزي، بيكاري، تكديگري، فقر، خشونت و... بود. يزدي حتي از راه‌اندازي چند طرح گشت ويژه در شهر براي جلوگيري از سرقت و مقابله با اراذل و اوباش سخن گفت.

وي با اين همه تأكيد كرد كه با وجود تعامل بسيار خوب با قوه قضاييه، دادستاني تهران، كميته امداد و بهزيستي براي حل اين معضلات اما دراين مسير حتما بدون كمك وياري مردم نمي‌توان بر آسيب‌هاي اجتماعي درشهر فايق آمد. سردار يزدي در پايان سخنانش خطاب به مردم و اعضاي شوراي شهر تهران گفت: ضمن قبول برخي اشتباهات از شما مي‌خواهم كه از ما انتقاد كنيد اما نه از تريبون عمومي. بالاخره راه‌هاي دسترسي به ما روشن است و شما مي‌توانيد پيشنهادهاي سازنده خودرا به‌صورت خصوصي به ما منتقل كنيد.

رئيس كميسيون معماري و شهرسازي هم ديروز در نطق پيش از دستور خود خواستار آن شد تا مجموعه تصميم‌گيري‌ها و اقدامات شوراي شهر در فضاي شفاف صورت بپذيرد. به گفته محمدسالاري، شوراي شهر در مجموعه تذكرات و بحث‌هاي كارشناسي در فرايند بررسي طرح‌ها، لوايح و گزارش‌ها بدون مصلحت‌انديشي سياسي و صرفاً بر مبناي اصلاح امور شهر و شهروندان عمل كرده است. وي درعين حال از انتصابات شهردار تهران حمايت كرد و آن را مبتني بر مطالبات افكار عمومي دانست وگفت: البته هرجا اشكالي وجود داشته شوراي شهر پيام اعتراض خود را به‌صورت شفاف بيان كرده و مجموعه‌اي از طرح‌ها و پيشنهادها در مورد اصلاح رويه‌ها و فرايندهاي رانت زا و فسادانگيز ارائه داده است.

رئيس كميسيون معماري و شهرسازي در بخش ديگري از نطق خود در توضيح برخي اقدامات شهردار جديد تهران به صدور بخشنامه‌ حوزه شهرسازي و معماري مناطق اشاره كرد كه در راستاي تحقق پيام تغيير مردم تهران در تمكين به قانون و طرح تفصيلي، احترام به حقوق مردم، عدالت اجتماعي و اتخاذ رويكرد عدم‌بارگذاري حداكثري براي درآمدزايي صرف بوده است. سالاري همچنين ابلاغ بخشنامه توقف صدور هولوگرام و نيز توقف شيوه عملكرد كارگزاري‌هاي شهرداري را جلوه ديگري از درك عميق پيام تغيير از سوي مردم اعلام كرد كه در راستاي فسادستيزي و رانت‌زدايي از فرايندهاي عمليات مالي شهرداري تهران بسيار مؤثر بوده است.

وي بر تدوين هرچه سريع‌تر برنامه «اصلاح ساختار سازماني شهرداري تهران» با نگاه عميق و شناخت لازم نسبت به اين مسئله به‌عنوان يك چالش اساسي در اداره شهر تهران تأكيد كرد. نبود ارتباط مناسب و كامل درون سازماني، عدم‌ملاحظه هم‌افزايي لازم در ساختار كنوني، ضعف رعايت الگوي هماهنگي و تعاملي سازماني، موازي كاري در بخش‌هاي مختلف ساختار سازماني فعلي شهرداري تهران، نامشخص بودن ماموريت‌هاي واقعي آنها، فقدان انسجام و يكپارچگي كافي ميان ساختار سازماني، تراكم عظيم نيروي انساني و روشن نبودن وظايف و جايگاه‌ها براي اين حجم از نيروي انساني،

كاهش جدي بهره‌وري و اثر بخشي سازماني، گستردگي بيش از حد ساختار سازماني و ضعف كارآمدي بخش‌هاي مختلف آن ازجمله اشكالاتي بود كه از سوي سالاري به ساختار سازماني شهرداري وارد شد كه اصلاح آن نيازمند تصويب شورا و سازمان امور استخدامي كشوري است. وي درعين حال بر لزوم توجه به تقسيم‌بندي مناطق شهرداري تهران با درنظر گرفتن بخشنامه اصلاح ساختار شهرداري كه از سوي نجفي شهردار تهران صادر شده، تأكيد كرد. تقسيم تهران به 17منطقه، به 15منطقه يا به 7حوزه پيشنهاد شده است كه به‌نظر مي‌رسد شهرداري تهران در فرايند اصلاح ساختار شهرداري تهران به آن توجه كند.

ديروز پيش از آنكه شورا وارد بررسي دستورات جلسه شود رئيس شوراي شهر در سخناني به محكوميت تصميم نامشروع ترامپ مبني بر انتقال سفارت آمريكا به بيت‌المقدس پرداخت و از طرف همه 21 عضو شوراي شهر تهران، ري و تجريش اين اقدام را محكوم كرد. محسن هاشمي افزود: اين اقدام شيطاني در هفته وحدت، موجب وحدت بيشتر جهان اسلام عليه سلطه و اشغال فلسطين مظلوم توسط رژيم صهيونيستي شد. محسن هاشمي با بيان اينكه اسرائيل يك غده سرطاني در منطقه است كه بايد ريشه‌كن شود، گفت: بيت‌المقدس سرزمين فلسطيني و قبله اول مسلمانان است.

رئيس شوراي شهر تهران به بيان خاطره‌اي از پدرش آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پرداخت و گفت: در دوره رژيم طاغوت مرحوم ابوي كتاب سرگذشت فلسطين را ترجمه كرد كه دكتر مصدق كه در تبعيد بود، 200جلد را خريداري و آن را پخش كرد كه جا دارد اين كتاب آيت‌الله همچنان چاپ شود كه همگان بدانند كه موضوع فلسطين لجبازي بين دو ملت نيست بلكه فراتر از اين مسائل است. هاشمي افزود: اعضاي شوراي شهر تهران اين اقدام رذيلانه آمريكا و اسرائيل را محكوم مي‌كنند.

جدول

نظر شما