شناسهٔ خبر: 22936837 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

حادثه‌ها

صاحب‌خبر -

دستگیری سارق کارت‌های عابربانک
شرق: فردی که در استان‌های تهران و البرز مبادرت به سرقت کارت‌های عابربانک می‌کرد، دستگیر شد. درپی شکایت یکی از شهروندان ورامین مبنی‌بر سرقت کارت عابربانک و خالی‌شدن حساب بانکی‌اش، رسیدگی به این پرونده در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
مأموران پلیس آگاهی با رصد اطلاعاتی، اقدمات فنی و با استفاده از سرنخ‌های موجود، موفق به شناسایی این فرد شدند و در اقدامی ضربتی، او را دستگیر کردند. سپس مشخص شد متهم با مراجعه به مغازه‌های خواروبارفروشی، مطالبه خرید شارژ تلفن‌همراه با کارت فروشنده می‌کرد و زمانی‌که صاحب مغازه با کارت بانکی مشغول انجام عملیات بود، متهم با تلفن همراه از او فیلم‌برداری كرده و شماره رمز کارت را پیدا می‌کرد.
متهم سپس از فروشنده مطالبه جنسی در انتهای مغازه را می‌کرد و در فرصتی مغتنم، کارت عابربانکی که حالا رمز آن را نیز در اختیار داشت، سرقت می‌کرد.
این فرد بلافاصله اقدام به خالی‌کردن حساب یا خرید اجناس و لوازم خانگی نظیر یخچال فریز و اجناس گران‌قیمت می‌کرد.
سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران، گفت: در بازجویی‌های به‌عمل‌آمده از متهم، او به شش فقره سرقت در ورامین، کرج و تهران اعتراف کرد.

برادرکشی در بابلسر بر سر تقسیم زمین
اختلاف دو برادر بر سر تقسیم زمین در روستايی در شهرستان بابلسر در استان مازندران و درگیری با تفنگ شکاری باعث مرگ یکی از آنان شد.  این حادثه شامگاه شنبه در روستای «خرمرد» واقع در حاشیه جاده بهنمیر به بابل رخ داد و مردي 50ساله در دم جان باخت.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس 115 بابل به خبرنگار ایرنا گفت تکنيسین‌های پایگاه بیشه‌سر پس از دریافت خبري فوری به محل حادثه اعزام شدند ولی قربانی به علت شدت جراحات و خون‌ریزی زیاد پیش از رسیدن آنان به محل جان داده بود.
احمد محمدپور افزود: برادر 46ساله قربانی هم در این درگیری از ناحیه دست، کمر و پا هدف شلیک تفنگ شکاری قرار گرفت و زخمی شد که به بیمارستان انتقال یافت.
وی گفت جسد قربانی هم برای انجام مراحل قانونی تحویل پزشکی قانونی شده است.

اعضای باند کلاهبرداران حرفه‌ای دستگیر شدند
جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی از دستگیری سه نفر از اعضای یک باند کلاهبرداری حرفه‌ای در استان خبر داد.  سرهنگ حسین بدری گفت: در پی اعلام هشت مورد شکایت مبنی بر اینکه افرادی با ترفند‌های مختلف از شهروندان کلاهبرداری کرده‌اند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.  وی با بیان اینکه متهمان با ترفند‌هایی از قبیل فروش ملک، خودرو و جعل امضا اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، تصریح کرد: مأموران با انجام اقدامات پلیسی و بررسی اظهارات شاکیان پرونده، موفق به شناسایی محل اختفای کلاهبرداران شدند که در نهایت در یک عملیات ضربتی آنها را دستگیر کردند.  جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این عملیات سه متهم دستگیر شدند که در بازجویی به هشت مورد کلاهبرداری به ارزش پنج‌ میلیارد ریال اعتراف کردند که برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

دستگیری اعضای باند سارقان
فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی از دستگیری چهار نفر از اعضای باند سارقان حرفه‌ای با 30 فقره سرقت در شهرستان بجنورد خبر داد.  سردار «علیرضا مظاهری» گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت در شهرستان «بجنورد»، اکیپی از مأموران پلیس آگاهی استان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی در ادامه افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری چهار نفر از اعضای این باند که در زمینه سرقت فعالیت داشتند، شدند.
فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با بیان اینکه متهمان در بازجویی‌ها به 30 فقره سرقت اعتراف کردند، بیان كرد: سرقت از منزل، اماکن خصوصی، داخل خودرو، کابل، موتورسیکلت، خودرو، کیف‌قاپی و... از جمله این سرقت‌ها بود.
سردار مظاهری با اشاره به اینکه تعدادی از اموال مسروقه کشف‌شده به مال‌باختگان تحویل داده شد، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

برچسب‌ها:

نظر شما