شناسهٔ خبر: 22936819 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

روحانی به ترکیه می‌رود
ایسنا: معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور اعلام کرد که برای شرکت در اجلاس فوق‌العاده سران سازمان همکاری اسلامی رئیس‌جمهور به ترکیه سفر می‌کند. پرویز اسماعیلی، در صفحه توییتر خود نوشت: دکتر روحانی، رئیس‌جمهور برای شرکت و سخنرانی در اجلاس فوق‌العاده سران سازمان همکاری اسلامی درباره قدس ‌شریف عصر سه‌شنبه، ۲۱ آذر به ترکیه سفر می‌کند. این اجلاس از صبح چهارشنبه در استانبول آغاز می‌شود.

جهانگیری: 
دولت متعهد به پرداخت خسارات تولیدکنندگان طیور است

ایسنا: معاون‌اول رئیس‌جمهور روز گذشته در جلسه ستاد پیشگیری از آنفلوانزای حاد پرندگان، با تأکید بر همکاری همه دستگاه‌ها برای مقابله با آنفلوانزای حاد پرندگان در کشور، گفت: دولت همه امکانات و ظرفیت خود را برای پیشگیری از شیوع این بیماری به‌کار خواهد گرفت. اسحاق جهانگیری با بیان اینکه دولت متعهد به پرداخت خسارات وارده ناشی از شیوع این ویروس به تولیدکنندگان طیور است، همکاری و مشارکت مردم به‌ویژه تولیدکنندگان طیور با دستگاه‌های مرتبط را مهم‌ترین عامل در پیشگیری از شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان در کشور دانست. 

رئیسی: 
یك درصد هم پشیمان نیستم

انتخاب: حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، با اشاره به ورود خود به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: ورود این‌جانب به عرصه انتخابات برای انجام یک وظیفه بود و این اتفاق نیفتاد، مگر بعد از درخواست‌های متعدد مردم و نخبگان؛ بنابراین اگر به گذشته نیز برگردم، همان تصمیمی را خواهم گرفت که آن روز گرفتم. در صحت تصمیم خود ذره‌ای تردید ندارم و یک‌ درصد پشیمان نیستم. 

روند اجرای حکم خاوری به نقل از رئیس دادگاه انقلاب
ایسنا: رئیس دادگاه انقلاب درباره روند و نحوه اجرای حکم محمودرضا خاوری، رئیس اسبق بانک ملی و از متهمان پرونده فساد بزرگ بانکی، گفت: اجرای حکم صادره برای خاوری شامل دو قسمت اعم از حبس و جزای نقدی و بازگرداندن اصل مال است. در رابطه با بخش جزای نقدی و بازگرداندن اموال، اگر او اموالی در ایران داشته باشد، حتما اموالش ضبط خواهد شد. برای اجرای حکم حبس تا زمانی که خاوری دستگیر نشود، نمی‌توان آن را اجرا کرد و وزارت خارجه از طریق پلیس اینترپل باید این موضوع را پیگیری کند. موسی غضنفرآبادی درباره روند ابلاغ حکم صادره برای خاوری افزود: ابلاغ رأی از طریق آگهی صورت می‌گیرد؛ زیرا رأی غیابی است. البته مدت‌زمان مشخصی دارد و اگر در مدت مقرر اعتراضی صورت نگیرد، رأی قطعی می‌شود. طبق حکم صادره از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب، خاوری بابت اتهام اخلال در نظام اقتصادی به 20 سال حبس، اتهام دریافت رشوه به 10 سال حبس و پرداخت سه میلیون دلار پول نقد به‌عنوان جزای نقدی محکوم شده است. 

هیچ مراسمی از سوی نهادهای خارج از دانشگاه لغو نشده است
ایرنا: معاون سیاسی وزیر کشور گفت: هیچ مراسمی در روز دانشجو از سوی نهادهای خارج از دانشگاه لغو نشده اما گزارش‌هایی درباره تأخیر، لغو و ناهماهنگی در برگزاری برخی مراسم رسیده است که تمامی این موارد توسط مسئولان دانشگاه‌ها انجام شده است. اسماعیل جبارزاده افزود: هیچ درخواستی درباره عدم برگزاری مراسمی در دانشگاه‌ها به وزارت کشور به‌دلیل مسائل امنیتی نرسید که بخواهیم مراسمی را لغو کنیم یا مجوز ندهیم. وزارت کشور در طول سال نیز آمادگی دارد که به مناسبت‌های مختلف، با برگزاری برنامه‌های دانشجویی در سراسر کشور موافقت کند. او در درباره ممنوعیت حضور چهره‌های اصلاح‌طلب در دانشگاه آزاد نیز تأکید کرد: در جلسه‌ای که در کمیسیون دانشجویی وزارت کشور برگزار شد، نماینده دانشگاه آزاد حضور داشت و این موضوع نیز مطرح شد که او به شدت آن را تکذیب کرد. 

غده سرطانی اسرائیل موجودیتی جعلی است
ایسنا: نماینده ولی فقیه در سپاه، غده سرطانی اسرائیل را موجودیتی جعلی دانست و گفت: نقشه دشمنان اسلام در کاهش و فراموشی حساسیت ملت‌ها علیه اشغالگران قدس محکوم به شکست است. حجت‌الاسلام علی سعیدی افزود: با وجود برخی اختلافات بین کشورهای اسلامی که محصول طراحی و فتنه‌انگیزی‌های سازمان‌های جاسوسی دشمنان اسلام در جغرافیای امت اسلامی است؛ تحولات و پیامدهای ناشی از اقدام وقیحانه رئیس‌جمهور آمریکا نشان داد ملت‌های مسلمان همچنان به بیت‌المقدس و قبله اول مسلمین حساسیت و غیرت شرعی دارند.

نظر شما