شناسهٔ خبر: 22936782 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری خبر داد:

ثبت نام یک هزار نفر در بانک اطلاعات بانوان توانمند قزوین

قزوین-ایرن- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین از ثبت نام یک هزار بانوی قزوینی در بانک اطلاعات بانوان توانمند استان در عرصه کارآفرینی خبر داد و گفت: بانک اطلاعاتی زنان فرصتی برای شناسایی قابلیت های این قشر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مریم بیدخام یکشنبه شب در نشست هم اندیشی بانوان فرهیخته استان قزوین افزود: با توجه به تاکیدهای مقام معظم رهبری برای تقویت اشتغال و تولید ملی و لزوم استفاده از توان و نیروی کارآفرینان در جهت توسعه اشتغالزایی، این اداره کل درگام نخست شناسایی بانوان کارآفرین و سامان دهی و شبکه سازی فعالیت های آنان را در دستور کار قرار داده است.
وی اضافه کرد: این کار در ادامه با سفر به مناطق مختلف استان و بازدید از فعالیت های کارآفرینی بانوان و پیگیری در خصوص راه اندازی بازارچه های دائمی و موقت برای بانوان و شبکه سازی در این خصوص و ایجاد اشتغال از طریق برگزاری نمایشگاههای متعدد صنایع دستی، تولیدات خانگی و توانمندی های بانوان استان قزوین دنبال شده است.
این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: فعالیت بانوان در عرصه‌های مختلف به نوعی سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود که نمی‌توان اینگونه مشارکت‌ها را نادیده گرفت و باید در جهت اعتماد به این ظرفیت‌ها گام برداشت.
وی با بیان اینکه قزوین از ظرفیت ویژه‌ای در زمینه بانوان و استفاده از توانمندی‌های آنها برخوردار است، اظهار کرد: برگزاری این نشست ها به پررنگ ترشدن نقش بانوان در تصمیم گیری های مرتبط با حوزه های مختلف و مشارکت سیاسی و اجتماعی آنها ختم می شود.
بیدخام ادامه داد: خوشبختانه در سال های اخیر شاهد ارتقای جایگاه بانوان در عرصه های مختلف و واگذاری مسئولیت ها به آنان هستیم که در استان قزوین هم راهیابی یک نماینده زن به مجلس شورای اسلامی و سه زن به پارلمان محلی بیانگر نگاه مطلوبی به استفاده از این ظرفیت است.
وی خاطر نشان کرد: واگذاری مسئولیت های مهم در استانداری و بخشداری به بانوان هم توانسته استعداد این گروه را در مدیریت ها نشان دهد و امیدواریم با نگاه مثبت دولت از بانوان بیشتری در مدیریت ها استفاده شود.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین تاکید کرد: استفاده از بانوان در پست‌های مدیریتی گامی موثر در جهت بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت آنها است که در جهت توسعه استان اثرگذار خواهد بود.
بیدخام تاکید کرد: باید مدیریت زنان را باور کنیم چرا که آنان در هر کجا که ورود پیدا کردند و به آنها مسئولیتی سپرده شده با تعهد،دقت،صداقت و پاکدستی به خوبی از عهده کارها برآمده اند.
وی افزود: با انتصابات جدید در حوزه بانوان شاهد این هستیم که رییس جمهوری در تحقق وعده هایش مصمم بوده است.
بیدخام در ادامه تشکیل شورای اجتماعی زنان جهت ارائه راهکار در حوزه کاهش آسیبهای اجتماعی ضروری دانست و گفت: آسیب‌های اجتماعی امروزه یکی از دغدغه‌های اساسی در جامعه محسوب می‌شوند که یکی از مهمترین راهکارها جهت کاهش این آسیب ها استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد است.
این مسئول افزود: تشکل های غیر دولتی بازوان پرتوان در پیگیری تحقق اهداف توسعه محسوب می شوند که همواره بخش قابل توجهی از مطالبات عمومی توسط آنها پاسخ داده می شود.
وی افزود: سمنها، با افزایش روحیه و انگیزه مسئولیت پذیری در افراد جامعه، می توانند زمینه و بستر لازم را برای ایجاد نشاط و سوق دادن جامعه به سوی سلامت فراهم کنند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین یادآور شد: در دولت تدبیر و امید شاهد رشد چهار برابری سمنها حوزه زنان و خانواده بوده ایم.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*

نظر شما