شناسهٔ خبر: 22936657 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

کفاشیان در گفت‌وگو با جام‌جم

عربستانی‌ها بی‌دلیل فوتبال را سیاسی کرده‌اند

ایران و عربستان به طور قطع نمی‌دانند، بازی‌هایشان مقابل هم در خانه برگزار می‌شود یا در کشور ثالث. کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت، تمام بازی‌های قاره به صورت رفت و برگشت و در کشورهای میزبان انجام شود، ولی دبیر کل کنفدراسیون اعلام کرد، بازی‌های ایران و عربستان در کشور ثالث برگزار می‌شود. این حداقل در تناقض با حرف‌هایی است که علی کفاشیان به زبان می‌آورد.

صاحب‌خبر -

آقای کفاشیان در جلسه کمیته اجرایی اصلا بحثی درباره بازی‌های ایران و عربستان شد؟

نه، بحثی نشد. آخر در جلسه اسمی از قطر و عربستان و امارات نیاوردند؛‌ یعنی هر تصمیمی که گرفته شد، شامل کل بازی‌ها و آسیا می‌شد و این‌طور نبود که مثلا بعدش تفسیر شود فقط شامل بازی‌های قطر و عربستان و امارات می‌شود.

خود شما در جلسه چیزی گفتید؟

بله، من در جلسه دفاع کردم و گفتم، بازی‌ها در کشورهای میزبان برگزار شود و نباید فوتبال را سیاسی کنیم. بنده دفاع کردم و گفتم، تصمیمی که گرفته شده، درست نیست. من حتی گفتم این ادعای عربستانی‌ها که می‌گویند ماجرای ما و ایران مشکل حادی است، درست نیست، چون این مشکل پیش آمده سیاسی است و ربطی به فوتبال ندارد. دولت این کشور گفته، نباید تیم‌ها به ایران بروند و واقعا این مساله ربطی به فوتبال ندارد. همان جا گفتم این یعنی دخالت در فوتبال و ما برای چه کویت را تعلیق کردیم، چون همین دخالت‌ها را کردند.

شما با اعضای کمیته اجرایی در این باره حرف زدید؟ نظر آنها چه بود؟

بله، من نظر چند نفر دیگر را جویا شدم و گفتم، تصمیمی که گرفته شد، برای کل آسیاست؟ همه آنها گفتند، دقیقا همین طور است. حالا این که دبیر کل کنفدراسیون چنین حرفی می‌زند، به نظرم اشتباه است.

شما با دبیر کل هم حرف زدید؟

بله، ایشان همان جا به من گفتند، این مساله را کلی می‌کنیم و شامل همه کشورها خواهد شد. تا برگزاری بازی‌ها هنوز زمان مانده و قطعا این مساله را پیگیری خواهیم کرد.

ادامه تردیدها

در ایران هم شک و تردیدهایی وجود دارد. همان طور که به نظر می‌رسد،‌ در کنفدراسیون فوتبال آسیا هم کمیته‌ها سر این موضوع هماهنگ نیستند. کمیته مسابقات روز 14 آذرماه نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ارسال کرد که در آن ذکر شده بود، بازی‌های لیگ قهرمانان رفت و برگشت و در کشورهای میزبان برگزار می‌شود. بعد از این نامه دبیر کل Afc گفت، بازی‌های ایران و عربستان در کشورهای بی‌طرف برگزار می‌شود. حالا فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته، هیاتی ایرانی به مقر کنفدراسیون اعزام کند تا تکلیف میزبانی را مشخص کند. در همین ارتباط و در تماس‌هایی که مسئولان ایرانی با مسئولان کنفدراسیون داشتند، مشخص شد، هفته آینده جلسه بسیار مهمی در مالزی برگزار می‌شود. در این جلسه، اعضای کمیته مسابقات گرد هم جمع می‌شوند تا در این باره تصمیم نهایی را بگیرند. سعید آذری، مدیرعامل ذوب‌آهن که در جلسه تیم‌های آسیایی با مدیران فدراسیون فوتبال حضور داشت، با تائید این خبر می‌گوید: درست است؛ قرار است این جلسه در کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شود و در آنجا تکلیف به طور قطع مشخص می‌شود یعنی جلسه که تمام شد، می‌فهمیم میزبان خواهیم بود یا نه. او ادامه می‌دهد: ببینید این خواسته هواداران ماست که بازی در خانه مان برگزار شود و کنفدراسیون باید به این خواسته توجه کند.

نظر شما