شناسهٔ خبر: 22936534 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

خرید سربازی با قیمت‌های پارسال

در لایحه بودجه 97 کشور هزینه جریمه معافیت سربازان غایب و تخفیفات در نظر گرفته شده برای برخی مشمولان اعلام شد و جریمه‌های در نظر گرفته شده با سال‌های گذشته تفاوتی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، در لایحه بودجه سال 97 آمده که ‌مشمولان غایب دارای بیش از هشت سال غیبت می‌توانند در ازای پرداخت جریمه کارت معافیت دریافت کنند.

براساس این گزارش به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، 10 درصد به مبلغ جرایم پایه اضافه شده و مدت غیبت بیش از شش ماه، یک‌سال محسوب می‌شود.

علاوه بر این برای مشمولان متاهل 5 درصد و برای مشمولان دارای فرزند به ازای هر فرزند، 5 درصد از مجموع مبلغ جریمه ریالی کسر خواهد شد.

بر اساس این لایحه، مشمولانی که به صورت نقدی یا اقساط برای صدور کارت پایان خدمت اقدام کرده‌اند، می‌توانند گواهینامه رانندگی اخذ کنند.

همچنین فرزندان ایثارگر مشمول ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی علاوه بر امتیاز مذکور در این ماده مشروط به عدم غیبت آنها و نیز انجام خدمت وظیفه عمومی پدر آنها با هر مقطع تحصیلی مشمول ردیف اول جدول و 50 درصد تخفیف می‌شوند.

علاوه بر این مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام و سازمان بهزیستی از تخفیف 50 درصدی جریمه نقدی برخوردار می‌شوند.

جریمه ریالی با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح

نماینده مردم ورامین در مجلس نیز با بیان این‌که تصمیمات پیرامون سربازی باید با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح انجام شود، گفت: بر اساس شئونات ستاد کل و در نهایت فرماندهی کل قوا در این زمینه تصمیم‌گیری می‌شود. به گزارش خانه ملت، حسین نقوی حسینی درباره‌ بند ب تبصره 11 لایحه بودجه 1397 مبنی بر پرداخت جریمه غیبت سربازی بیان کرد: در این بند آمده است تمامی مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از هشت سال غیبت دارند می‌توانند با پرداخت جریمه غیبت خود از خدمت سربازی معاف شوند.

وی افزود: طی سه سال گذشته دولت در بودجه سالانه جدول معافیت سربازی را برای افرادی که بیش از هشت سال غیبت داشتند به مجلس ارائه و مقیاس و معیاری را نیز برای پرداخت هزینه‌های معافیت ارائه کرده است.

نقوی حسینی یادآور شد: البته مجلس نیز با این موضوع موافق است، زیرا بسیاری از افراد امکان خدمت و انجام وظیفه سربازی را نداشته و خانواده آنها با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

‌نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: البته ‌نظام وظیفه همیشه بر این موضوع تاکید داشته که نیازمند سرباز بوده و در برخی موارد با کمبود سرباز مواجه و با محدودیت روبه‌رو هستند، اما در نهایت با هماهنگی‌های صورت گرفته میان دولت، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان نظام وظیفه موضوع معافیت در بودجه 97 لحاظ و تقدیم مجلس شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما