شناسهٔ خبر: 22935975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: مهمترین مطالبه زلزله زدگان کرمانشاه بازسازی واحدهای مسکونی است

قصرشیرین- ایرنا- نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، مهمترین مطالبه زلزله زدگان این شهرستان ها را بازسازی واحدهای مسکونی بیان کرد.

صاحب‌خبر -

فرهاد تجری یکشنبه شب در حاشیه بازدید از خانواده های زلزله زده قصرشیرین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان کنونی مهمترین مشکل زلزله زدگان، بحث اسکان دایم است که همراهی مسئولان و تلاش و مشارکت همه برای ساخت واحدهای مسکونی و بازگشت آرامش به زندگی عادی مردم ضرورت دارد.
وی در ادامه با اشاره به زلزله اخیر که باعث وارد آمدن خسارت های بسیار جانی مادی و معنوی شد، اظهار داشت: اهتمام ملی در جریان این حادثه برای گذاشتن مرهمی بر دردهای زلزله زدگان قابل توجه است.
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در خانه ملت بیان کرد: پیام ها و حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، رییس جمهوری و دولتمردان در مناطق زلزله زده و برگزاری مستمر جلسات باعث شد یک اهتمام ملی برای کمک رسانی به مردم زلزله زده شکل بگیرد.
تجری ادامه داد: در بحث امداد رسانی های اولیه، به کارگیری اتوبوس آمبولانس ها، بالگردها و تلاش مجموعه درمان و امدادگران باعث شد تا در 20 ساعت اولیه حادثه ، همه مجروحان به مراکز درمانی منتقل شوند و این یک رکورد برای اورژانس کشور بود که از سوی صلیب سرخ جهانی نیز تایید شد.
وی همچنین از همه ملت ایران برای ارسال کمک ها به صورت خودجوش به مناطق زلزله زده قدردانی کرد و گفت: با توجه به گستردگی خرابی های ناشی از زلزله اخیر می توان به خدمات و امدادرسانی نمره قبولی داد.
وی گفت: نابسامانی هایی در حوزه توزیع چادر و کانکس وجود دارد که با تلاش همگانی، امید است این مشکلات برطرف شود.
وی از همه تلاش گرانی که به زلزله زدگان خدمات رسانی مطلوبی ارائه کرده اند، قدردانی کرد و نقش رییس اورژانس کشور را در این زمینه ستودنی ارزیابی کرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 579 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته بیش از 84 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی **انتشار دهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما