شناسهٔ خبر: 22935674 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

روی خط آفتاب

صاحب‌خبر - 1113- لوئیس فیگو را دعوت کردند 500میلیون هزینه شد حالا چه شد؟ اما ما خوشحال شدیم شاد شدیم.
چه اشکالی دارد که با آن مخالفت می‌کنند؟ البته اگر کسانی انتقاد می‌کنند درست؛ هر چند با این پانصدمیلیون می‌توانستند مقداری به زلزله‌زدگان کمک کنند اما اینکه یک برنامه خوب با وجود فیگو برای مردم ترتیب دادند هم خوب بود. (13/9)
آفتاب یزد: ظاهرا این مبلغ که هنوز هم رسما اعلام نشده از سوی اسپانسرها پرداخت شده است نه از سوی صدا و سیما.
0946- تیتر امروز آفتاب این بود «چرا برخی رسانه‌ها برعکس مردم عاشق سایپا و ایران خودرو هستند؟» اتفاقا الان مردم در صف خرید خودروهای سایپا و ایران خودرو هستند. کجا برعکس مردم، رسانه‌ها عاشق هستند؟ مردم دارند از این خودروها می‌خرند. حتی اگر کیفیت آنها پایین باشد. تیتری بزنید که مردم آن را لمس کنند. این تیتر درستی نبود. (13/9)
0837- آقای رفیق‌دوست گفته‌اند: «رئیس دولت اصلاحات حریم را نگه‌می‌داشت» خواستم عرض کنم بله، آقای رفیق دوست گفتند علت پیروزی احمدی‌نژاد توزیع پول است. چرا ایشان آن موقع نگفتند که جلوی این کار را بگیرند که مشکلات اینچنینی ایجاد نشود؟ چرا سکوت کردند حالا یکی یکی صدایشان درآمده. (13/9)
0821- جالب اینجاست روزنامه کیهان تنها روزنامه‌ای است که از افشای لیست بدهکاران بانکی انتقاد نموده است. بدهکاران بزرگ بانک... می‌گویند حدود 51 نفر آنها در زمان احمدی‌نژاد و چهار مورد از زمان آقای روحانی هستند. امیدواریم لیست بدهکاران بزرگ بانکی هم منتشر گردد. دولت سعی می‌کند از بودجه عمومی و سرمایه عامه مردم کسر سرمایه بانک‌ها را جبران نماید. (13/9)
آفتاب یزد: اگر آمارها از مبادی رسمی باشد می‌توان اعتماد نمود.
0813- اصولگرایان تاکنون چه چیز مثل اشتغال و زندگی بهتر برای دانشجویان مهیا کرده‌اند که مدیریت جدید دانشگاه آزاد تصور می‌کند با گسیل ناطق اصولگرا به دانشکده‌ها می‌تواند تصور اصولگرایی را به دانشجویان تزریق نماید. (13/9)
2003- برای جامعه‌ای که برخی افراد بدون حتی دلایل کافی تقاضای طلاق می‌کنند باید نگران بود. بسیاری از طلاق‌های امروز به خاطر فقر و گرفتاری نیست متاسفانه برخی زوجین دلایل بسیار بیهوده و غیرمنطقی برای علت طلاق خود می‌گویند یا گاهی مسائلی چون خیانت و... را ذکر می‌کنند. افزایش آمار طلاق یعنی سست شدن بنیان خانواده. مسئولان برای این موضوع چه کردند؟ (13/9)
1943- یکی از مکمل‌ترین غذاهای عموم مردم همین نان است که متاسفانه به رغم افزایش چندین برابری قیمت آن در سال‌های اخیر که از 25 تومان قرص نان به 500 تومان و گاهی بیشتر رسیده است، کیفیت و کمیت آن در برخی شهرهای استان نامطلوب است. از هر صدنانوایی شاید چند نانوایی محصول مرغوب پخت می‌کنند. (13/9)
2010- آیا کسی غیر از رئیس دولت نهم و دهم این رفتارهای غیرطبیعی را می‌کند؟ آیا این رفتارها منطقی است؟ آیا نباید به قانون احترام بگذارد؟ (13/9)
2129- افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، همه مردم به خصوص قشر زحمتکش و آسیب پذیر جامعه را نگران کرده. گرانی و تورم از یک طرف، کاهش درآمدها از سوی دیگر، عرصه را بر همگان هر روز تنگ‌ و تنگ‌تر می‌کند. تصمیم به میزان کاهش سرعت در اتوبان‌ها که 10 کیلومتر کمتر از مقدار فعلی است و نتیجه آن افزایش تعداد جریمه‌ها یکی از موارد سخت‌تر شدن زندگی
است. (13/9)
0747- نفت هم مثل تمام ادارات ما با تورم و بهره‌وری کم و کارمندان زیاد مواجه می‌باشد. در حالی که فعلا برای هر موقعیت شغلی صدها داوطلب با تحصیلات عالی قرار دارند که باید در یک آزمون واقعی استخدام گردند. استخدام تضمینی دانشجویان دانشکده نفت با هر سطح از بار علمی بسیار بی‌عدالتی نسبت به دیگر تحصیلکردگان می‌باشد. (14/9)
0906- در برخی استان‌های محروم کشور، کلاس‌های درس بیشماری در کپرها یا مانند عکس امروز شما در بیابان در سیستان بلوچستان برقرار است. اما در شرایطی دیگر گاهی هزینه‌کردهایی غیرمنطقی در جامعه دیده می‌شود. آیا بهتر نبود با برخی هزینه‌ها مدرسه در مناطق محروم می‌ساختیم؟(14/9)
1348- از دکتر معنوی دندانپزشک مجرب بااخلاق و وارسته در کلینیک درمانگاه فولاد به خاطر حسن کار و رفتار پسندیده با تمام بیماران تشکر و قدردانی می‌کنم. (14/9)
1154- هر دفعه که می‌گویند دولت پول ندارد، سکه را گران می‌کنند. به عنوان بهانه‌های مختلف مثل اعیاد. این چه بهانه‌هایی است که به خاطر نداشتن پول می‌آورند؟(14/9)
1049- در زمان اصلاحات هیچ حاشیه‌ای برای کشور ایجاد نشد. چرا آدمی مثل آقای احمدی‌نژاد هر کاری می‌خواهد می‌کند؟ (14/9)
0947- شخصی 10 هزار میلیارد تومان سالهاست که به بانک بدهکار است درحالی که کل بودجه محیط زیستی کشور 167 میلیارد تومان است. براساس اصل 84 و 86 قانون اساسی هر نماینده‌ای در برابر ملت مسئول بوده و در اظهارنظر و رای خود آزاد است. امروز اعلام لیست بدهکاران بانکی در حیطه نمایندگی آقای محمود صادقی است. (14/9)
0926- از سوءمدیریت‌های دیگر زمان احمدی‌نژاد که با حمایت معاون رئیس‌جمهور، رئیس کل بانک مرکزی انجام گرفت شکل‌گیری تخلفات متعدد موسسه ثامن‌الحجج (ع) می‌باشد که از سپرده‌های مردم سود 89 درصدی غیرممکن به برخی خواص برای جلب حمایت آنها پرداخت شده است که باعث از بین رفتن سرمایه برخی سپرده‌گذاران شده است. (14/9)
1420- بازنشسته هستم. امروز به اداره بازنشستگی در خیابان شهید قندی رفته بودم، وقتی وارد شدم متوجه مشکلی در اداره شدم. هنگامی که سوال کردم گفتند خوراک عدسی برای کارمندان پخته‌اند اما چند تا از کارمندان معده‌شان دچار مشکل شده بود. بعد متوجه شدند عدسی‌ها فاسد بودند. آیا جان یک کارمند برای آنها ارزش ندارد؟!(14/9)
2015- سلام به آفتاب سنگ صبور مردم. به خاطر عدم توجه پرسنل بیمارستان و نداشتن امکانات کافی بیمارستان... جهت سرویس‌دهی به بیماران تعداد زیادی از تخت‌های بیمارستان خالی از بیمار است. امروز که ساعت ملاقات از بیماران بود به تعداد انگشتانم ملاقاتی حضور نداشت. (14/9)
0224- امروز صبح زنگ خانه ما را زدند. رفتگر کوچه بود. سه‌جلد دفترچه را نشان داد گفت در کناری افتاده بود چون با اسمی که در دفترچه نوشته شده بود آشنا بودم، سراغش رفتم. گفتم فلانی چرا این کار را کردی؟ گفت دفترچه‌ای که آن را نه بیمه، نه دکتر، نه داروخانه و نه بیمارستان قبول ندارد. همان بهتر که به کنار کوچه و خیابان ریخته شود. (15/9)
1144- از زمانی که بچه بودیم می‌گفتند دروغ چیز خوبی نیست. اما امروز در مورد روسری سرکردن مربی تایلندی آن قدر نظریات مختلف گفته شد که قاعدتا یکی از آن باید درست باشد. به نظرم این نظریات متناقض یا غیرحقیقی همان مصداق دروغ گفتن کار خوبی نیست را تداعی می‌کند. (15/9)
پزشکان محترم به صراحت مصرف بیش از حد و اندازه شکر و نمک و روغن‌ها را به منزله مصرف سم تلقی می‌کنند. به همین خاطر صددرصد ضروری است در برنامه‌های آشپزی رسانه‌ای به اندازه متعارف بودن آنها اشاره و از همه مهم‌تر به اندازه بودن یا اصلا نبودن این مواد افزودنی برای غذاهای مخصوص بیماران نیز حتما اشاره و تاکید شود.
...0938
آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی و هم‌پیمانان آنها باید بدانند و البته خودشان به خوبی می‌دانند که فتنه‌گران، آشوب‌طلبان و جنگ افروزان در منطقه و خاورمیانه چه کسانی هستند، فتنه گران همان‌هایی هستند که ناامنی، ترس، وحشت، نگرانی، بی‌اعتمادی، بی‌ثباتی و ترس از آینده شغلی و زندگی را با زور و تهدید و فشارهای مختلف در منطقه و جوامع داخلی و خارجی رواج داده اند، به عبارت دیگر مفسدین اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی، آشوبگر و... تنها خود آنها هستند که به اشتباه و با ترفند فریبکاری و دروغ خود را حامی مردم ستمدیده و مدافع حقوق بشر در همه جهان می‌دانند! محمود بلیغیان
...0913
با عرض سلام بی پایان، تجلیل وزیر محترم ورزش از علیرضا کریمی به خاطر اقدام بی‌نهایت قابل تقدیر ایشان در عدم رویارویی به نماینده رژیم صهیونیستی واقعا در خور تحسین و مایه امید و تشویق جوانان ورزشکار در پایبندی به ارزشهاست.
...0938
داعش که نماد و سمبل به تمام معنای باطل بود، آمده بود که حق را از بین ببرد! آنها که مدعیان صد در صد دروغین اسلام بودند حالا بنگرند که طبق فرمایش خداوند عالمیان در قرآن کریم حق رفتنی شد یا باطل؟
...0938
آنچه باعث پیروزی جبهه مقاومت اسلامی بر فتنه‌های داعش و حامیانش شد، اطمینان قلبی و حقیقی داشتن به سرانجام رسیدن حتمی وعده‌های خدا و پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت معصوم (ع) در پایداری در صبر و ایمان و جهاد بود. این پیروزی عظیم و تاریخی را محضر شریف و مقدس آقا امام زمان (عج)، امام خامنه‌ای (حفظه الله) و ملت مسلمان ایران و منطقه خاورمیانه و جهان تبریک فراوان عرض می‌کنیم.
...0938
رسول مکرم اسلام (ص)می فرمایند: بهترین مردم کسی است که برای مردم سودمندتر باشد.
...0938
با سلام، از اصفهان پیام می‌فرستم مردم خوب، نجیب، صبور، غیور و همیشه در صحنه ایران همچنان در انتظار پاسخ‌های صحیح، قاطع و‌ مستند قوای محترم سه‌گانه، یعنی قوه مقننه و اجرائیه و قضائیه کشور، به صحبت‌های جنجالی و بحث برانگیز محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران اسلامی هستند که انعکاس وسیعی در مطبوعات و رسانه‌های فراگیر گروهی داخلی و خارجی و در سطح جهانی و بین المللی داشته است.
...0913
باسلام. ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت دهقان فداکار خاطر نشان می‌کنم وزارت آموزش و پرورش اعلام کردند دهقان فداکار از کتاب درسی حذف نشده است متاسفانه متن اصلی با شرح و تفصیل بیشتر با پس زمینه قطار به کلی حذف شده است از قدیم رسم بوده دولتها وقتی می‌خواستند مطلبی را از کتابهای درسی حذف کنند با سیاست گام به گام جلو می‌رفتند چند سال دیگر با آمدن وزیر جدید آن متن اندک هم حذف خواهد شد و به جای متن اصلی مطلبی هم در خصوص شهید فهمیده آورده‌اند در حالی که جا داشت در خصوص شهید فهمیده یک صفحه جداگانه با مطالب بیشتر گنجانده شود و در خصوص این شهید والامقام هم کوتاهی شده حال که دست آن مرحوم از این دنیا کوتاه شده، امید است که سال آینده متن اصلی در کتابهای درسی مجددا گنجانده شود با تشکر. ...0919

نظر شما