شناسهٔ خبر: 22935288 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار قشم:

دانش آموزان بازوان دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی هستند

قشم - ایرنا - فرماندار قشم گفت: لازمه حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، فرهنگ سازی و آموزش بنیادی در مدارس است و دانش آموزان می توانند بازوی دولت در تصحیح فرهنگ اشتغال در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علیرضا نصری عصر یکشنبه در بازدید از کارگاه کشت قارچ در دبیرستان نمونه دولتی دکتر حسابی قشم افزود: تصحیح فرهنگ اشتغال و تعمیق باورهای دینی درباره ارزش کار و تولید باید از دوران کودکی و در آموزش و پرورش در کودکان نهادینه شود.
وی ادامه داد: طرح تولید و اشتغال با سرمایه های کوچک راهکار مناسبی برای افزایش درآمد خانواده ها است که آموزش و پرورش می تواند با برگزاری دوره های آموزشی، دانش آموزانی توانمند و کارآفرین تربیت کند.
نصری اظهار کرد: دانش آموزان می توانند برای نقش آفرینی در اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال به عنوان دغدغه رهبر فرزانه انقلاب و ضرورت اصلی اقتصاد کشور از مدارس و محله های خود آغاز کنند.
وی افزود: دانش آموزان با ورود به حوزه تولید و اشتغال با سرمایه های کوچک می توانند به رونق کسب و کار رونق دهند و علاوه بر آن با تأمین قسمتی از هزینه های خانواده خود، وضعیت معیشت را بهبود بخشند.
بیست دانش آموز و دبیر در مدرسه دکتر حسابی در قالب یک طرح آزمایشی و با هزینه 7 میلیون و 700 هزار ریال در فضای 25 متری یک کارگاه کشت قارچ ایجاد کردند.
فضای 25 متری گنجایش کشت چهار تن کمپوست را دارا است و از هر تن کمپوست 350 کیلو گرم قارچ در سه مرحله با فاصله 20 روز قابل برداشت است. همچنین از هر تن کمپوست پس از برداشت قارچ، خوراک چهار ماه دام و طیور تامین می شود.
شهرستان قشم 23 هزار دانش آموز دارد. این شهرستان شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500
انتشار: حسین آزادمنجیری

انتهای پیام /*

نظر شما