شناسهٔ خبر: 22933757 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای چهار نمایش در سالن های تئاتر شهر اصفهان

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، نمایش بازگشت به وطن برگرفته از رمان بازگشت به وطن نوشته ' هانس ورنر کروزینگر ' و ترجمه محمود حسینی‌ زاده است که با کارگردانی محمدرضا رهبری در سالن مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان به روی صحنه رفت.
این نمایش هر شب از ساعت 18:30 در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان به روی صحنه می رود.
بازگشت به وطن روایت سربازان جنگی آمریکایی است که در فضای ارتش آمریکا و آموزش‌های نظامی که می‌بییند، تغییر و تحولاتی در شخصیت و رفتار آن‌ها رخ می‌دهد.
در این نمایش احمدرضا رافعی بروجنی، مصطفی بیگدلی، سوده امیرخانی، دلاور خسرونیا، امیرمسعود میرمجربیان، یاسمین صغادی، عرفان رجایی، الله فخاری، شیدا ریاحی و سپهر صادقی بازی می کنند و تا دو روز دیگر اجرا می شود.

*** نمایش دختران بابا آنتون نیز کاری از سعید محسنی است که تا 29 آذر هر شب از ساعت17:30 در سالن کوچک تالار هنر اصفهان روی صحنه می رود.
این نمایش یک کمدی شهری در سه ربع پرده از چندین و چند پردۀ نمایشنامه های آنتوان چخوف است.
در این نمایش بازیگرانی چون زینب گیوی، دریا شیخ اسدی، نازنین گودرزی، شادی تیموری، مهدی جوانمردی و ریحانه سادات ناجی ایفای نقش می کنند.

** نمایش من مده آ هستم به کارگردانی احسان جانمی نیز در تالار هنر اصفهان به روی صحنه رفت.
این نمایش بر اساس کتاب «مده آ» اثر «ژان آنوی»، با طراحی و دراماتورژی احسان جانمی نوشته شده و در توضیح داستان نمایش آمده است: «مده آ زنی است که به همراه دو فرزند خود و دایۀ آن ها در حوالی تبس زندگی می کند. او منتظر بازگشت شوهر خود ژازون است اما به او خبر می رسد که شوهرش در حال ازدواج با دختر کرئون ارباب تبس است و او در صدد بر می آید که کاری انجام دهد.
در این نمایش محسن احمدی نیک، مائده وحید، امین پناهی، ویدا موسوی، محمد جزایری، مسعود یزدان بخش، دلارام موسوی، محمدرضا بارانی، نگار ارضی، مریم دهقان نژاد، پارسا سرایی زاده، محمد مهدی ترک، رومینا عظیمی، محدثه سواد کوهی، آرزو کمالی، زهرا میرشمشیری، نسیم امین الرعایایی، نیوشا جندقیان، الناز احمدی، محمدرضا نداف، مجید اصولی، محمدحسین میرفندرسکی، امیررضا احمدی و خشایار دمساز بازی می کنند.
این نمایش تا 29 آذر هر شب ساعت 18:30 در تالار هنر اصفهان به روی صحنه می رود.

*** نمایش عشق لرزه به نویسندگی اریک امانوئل اشمیت با طراحی و کارگردانی کاوه کاکایی نیز از روز گذشته در دانشگاه اصفهان به روی صحنه رفت و تا 22 آذر ماه ادامه دارد.
موضوع این نمایش در مورد روابط مشترک انسان هاست و عاشقانه ترین نمایشنامۀ اریک امانوئل اشمیت است.
در این نمایش نسیم روشن مهر، کاوه کاکایی، هانیه کلاهدوزان، شادی بهداد، نسرین نبیبازی می کنند.
علاقه مندان برای دیدن سری اول «عشق لرزه» تا 22 آذر روزهای زوج در ساعت 12 و روزهای فرد در ساعت 16 به تالار شهید آوینی دانشگاه اصفهان مراجعه کنند.
هنر نمایش در اصفهان سابقه ای چندصدساله دارد و نمایش های کمدی این خطه در چهارباغ و اجراهای مشهور در تماشاخانه های سپاهان در تاریخ تئاتر طنز اصفهان ماندگار است.
در گذشته تئاتر اصفهان بخصوص تئاتر کمدی این خطه در داخل و حتی خارج از کشورعلاقه مندان خاص خود را داشت به گونه ای که در دهه های گذشته برخی از گردشگران داخلی و حتی خارجی غیر از دیدن آثار تاریخی و فرهنگی اصفهان، تماشای تئاتر کمدی این شهر را در برنامه های سفر خود به اصفهان قرار می دادند.
در سال های قبل از انقلاب، مکتب نمایش های کمدی اصفهان با نام مرحوم «ارحام صدر» گره خورد که بعد از انقلاب نیز همچنان ادامه داشت.
ت/8114/ 2093 ** خبرنگار: امیرحسین اکبری ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*

نظر شما