شناسهٔ خبر: 22932716 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

شبه‎نظامیان ائتلاف سعودی در جنوب الحدیده محاصره شدند

نیروهای ارتش یمن و انصارالله موفق شدند، ضمن آزادسازی بندر «الحیمه» واقع در شمال شهر الخوخه دسترسی شبه نظامیان ائتلاف سعودی به خط ساحلی شرق یختل استان تعز را قطع کرده و آنان را در محاصره قرار دهند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / خبرهای جنوب استان الحدیده حکایت از تغییر روند نبرد به سود ارتش یمن و نیروهای کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله یمن دارد. در حالی که صبح امروز رسانه‌های محور سعودی خبر از پیشروی شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی دادند و مدعی شدند سه شهر از جنوب استان الحدیده تصرف شده، منابع یمنی بعدازظهر امروز یکشنبه گزارش دادند که نیروهای ارتش یمن و کمیته‎های مردمی موفق شدند بندر «الحیمه» واقع در شمال شهر الخوخه در جنوب استان الحدیده را از کنترل عناصر مسلح وابسته به ائتلاف سعودی خارج کنند و شبه‌نظامیان را در الخوخه محاصره کنند.

یک منبع نظامی یمن به خبرگزاری «الصحافه» یمن گفته که نیروهای یمنی با شکست عناصر «مزدور» مستقر در شمال الخوخه که تحت حمایت عربستان و امارات قرار دارند، ایستگاه گازرسانی و مزارع در محور «حیس» واقع در شرق الخوخه را نیز آزاد کردند. همزمان، رسانه‌های حامی ائتلاف سعودی در یمن مدعی شدند که تجهیزات جدیدی به الخوخه اعزام شده و ائتلاف سعودی قصد دارد طی روزهای آینده، بندر حیاتی الحدیده را اشغال کند.

نیروهای ارتش یمن و انصارالله مستقر در منطقه «یختل» استان تعز (در جنوب استان الحدیده) نیز موفق شدند کنترل خط ساحلی شرق این منطقه را در دست خود بگیرند و سه خودروی زرهی و پنج خودروی دیگر شبه نظامیان را منهدم کنند. یک مسئول نظامی در این باره گفت: «حلقه محاصره علیه عناصر مزدور به سمت الخوخه تنگ و دسترسی مزدوران به خط ساحلی شرق یختل قطع شده و آنها اکنون تحت محاصره نیروهای یمنی قرار دارند».

نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی وابسته به انصارالله همچنین عناصر شبه نظامی مستقر در تپه الخزان و علایه و روستای الساهره در الهاملی را شکست دادند و این تپه ها و روستاها را آزاد کردند. بر اساس این گزارش، اجساد ده ها نفر از عناصر «مزدور» در امتداد خط ساحلی و اطراف الخوخه و دو منطقه یخل و الهاملی روی زمین افتاده است./ فارس

نظر شما