شناسهٔ خبر: 22932684 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

چهل سال پیش…

تمامی مطالب از روزنامه اطلاعات روز یکشنبه ۲۰ آذرماه ۱۳۵۶ (برابر با ۲۹ ذیحجه ۱۳۹۷، ۱۱ دسامبر ۱۹۷۷) نقل شده است / تمامی مطالب از روزنامه اطلاعات روز یکشنبه ۲۰ آذرماه ۱۳۵۶ (برابر با ۲۹ ذیحجه ۱۳۹۷، ۱۱ دسامبر ۱۹۷۷) نقل شده است

صاحب‌خبر -
طرح دگرگونی تشکیلات اداری تهران
لایحه مجزا شدن تهران از استان مرکزی و تشکیل تهران بزرگ در آینده نزدیک تقدیم مجلسین می‌شود. با تصویب این لایحه تشکیلات استانداری و فرمانداری تهران و نیز پاره‌ای از فرمانداری‌‌ها و بخشداری‌های استان مرکزی دستخوش تغییر وتحول خواهد شد.
امروز در استانداری استان مرکزی گفته شد: به دنبال اجرای لایحه تشکیل تهران بزرگ و استقلال یافتن تهران به صورت «مترپولیس» بزرگ شهر، مرکز این استان به اراک منتقل خواهد شد ولی پایتخت همچنان در تهران بزرگ باقی می‌ماند.
همچنین گفته شد: به موجب این لایحه در آینده، کرج ـ شهریار ـ شهرری و شمیرانات ضمیمه تهران شده و از لحاظ تشکیلاتی حالتی یکپارچه به خود خواهد گرفت.
حدود یک‌سال و نیم پیش شهرستان‌های شمیران و شهرری به موجب قانون در تهران ادغام شدند و به صورت جزئی از این شهر درآمدند و اکنون کرج و شهریار نیز به آنها می‌پیوندند.

مسیر حرکت کارمندان از وزارتخانه‌‌ها خواسته شد
طرح نهائی سرویس رفت و آمد کارکنان دولت و دانش‌آموزان مدارس در کمیسیونی که دیروز با شرکت مقامات مسئول در سالن انجمن شهر پایتخت تشکیل شده بود، تهیه شد.
به دنبال تهیه این طرح از وزارتخانه‌‌ها و موسسات دولتی خواسته شد که مسیر و تعداد کارمندان خود را در اختیار کمیسیون مسئول اجرای این طرح بگذارد.
نیز وزارت آموزش و پرورش با همکاری سایر مسئولان تهیه طرح مربوط به ایجاد سرویس رفت و آمد کارمندان دولت، مسیر و تعداد دانش‌آموزان فاقد سرویس را مشخص و برای کمیسیون مربوط ارسال خواهد کرد.

هجوم برای کرایه کردن خانه از شهرداری
توزیع فرم‌های مربوط به تقاضای خانه‌های استیجاری در مناطق دوازده‌گانه شهرداری پایتخت از صبح دیروز آغاز شد. بهمین جهت از سوی شهرداری‌های مناطق کادرهای مخصوصی برای توزیع تقاضا‌های مزبور اختصاص داده شده است.
شهرداری‌‌ها با دریافت تقاضای پر شده از سوی مالکان خانه‌های خالی و استیجاری، اسامی آن‌‌ها را در لیست‌های جداگانه وارد می‌کنند و ظرف مدت سه ماه که مهلت دریافت تقاضانامه‌‌ها به پایان می‌رسد، بررسی‌های لازم را جهت اجاره دادن خانه‌های خالی و یا تکمیل خانه‌های نیمه تمام به عمل می‌آورند. به موجب گزارش خبرنگاران ما از صبح دیروز گروه‌های کثیری از متقاضیان دریافت فرم خانه‌های اجاره‌ای در شهرداری‌های تهران اجتماع کرده‌اند. به طوری‌که شهرداری‌‌ها ناچار درصدد افزایش کادر خود برای این کار برآمدند.

برای جنگلکاری در مناطق خشک از روش جدید استفاده می‌شود
موسسات تحقیقات جنگل‌‌ها و مراتع، بررسی تازه‌ای را در زمینه صرفه‌جوئی در مصرف آب برای جنگلکاری و ایجاد فضای سبز آغاز کرد و همزمان با انتشار نشریه‌ای در این‌باره اعلام شد که برای تولید محصولات کشاورزی و ایجاد فضای سبز گونه‌های تازه نباتی ارائه خواهد شد.
در این نشریه استفاده از طریقه مورد بحث، با توجه باین که ایران در منطقه خشکی از جهان قرار دارد و حداکثر استفاده از آب‌های مملکت ضروری به نظر می‌رسد که بایستی در مرحله نخست از نوع گیاهانی استفاده شود که با شرایط آب و هوای ایرانی مناسب باشد.

مقررات پلیس برای ایام عزاداری محرم
امروز شهربانی کشور طی اعلامیه‌ای مقررات مربوط به حفظ نظم در ایام عزاداری ماه محرم را به این شرح اعلام کرد:
*تشکیل مجلس سوگواری در (مساجد، تکایا و منازل) در مرکز مستلزم کسب اجازه کتبی از پلیس تهران و در شهرستان‌‌ها از شهربانی محل می‌باشد.
*تقاضای برگزاری مراسم مزبور ۳ روز قبل از تشکیل مجلس سوگواری به عمل آید.
*اجرای مراسم سوگواری منطبق با موازین دین مقدس اسلام به وسیله مأمورین شهربانی تسهیل می‌گردد.
*قمه‌زدن، تعزیه‌خوانی و هرگونه شبیه‌سازی بکلی ممنوع می‌باشد.

code

نظر شما