شناسهٔ خبر: 22932414 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شرایط شرکت در آزمون «درک معنا و تدبر در قرآن کریم» اعلام شد

تهران - ایرنا - شرایط شرکت در آزمون الکترونیکی رشته «درک معنا و تدبر در قرآن کریم» آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قران کریم اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار معارف ایرنا از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رشته درک معنا و تدبر در قرآن کریم شامل بخش های دوره آموزشی و آزمون است که علاقه مندان به شرکت در این رشته لازم است در هر دو بخش شرکت کنند.
شرکت کنندگان در دوره آموزش الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن کریم از تدریس مسعود وکیل کارشناس مفاهیم قرآنی بهره مند شده و نکاتی درباره قرائت صحیح و زیبا را فرامی گیرند و پس از شنیدن تلاوت آیات قرآن، مرحله آموزش درک معنا آغاز می شود.
در درک معنا، سه گام اساسی وجود دارد؛ معنای واژگان، معنای عبارات و به دنبال آن معنای آیات قرآن که هر مرحله به صورت تمرین های تعاملی ارائه می‌گردد.
در بخش بعدی کارگاه های ترجمه و تدبر پیش بینی شده که در کارگاه ترجمه نکته هایی در ارتباط با ترجمه آیات قرآن ارائه می شود و در کارگاه تدبّر در آیات نیز روش های ساده و عمومی تدبّر در آیات قرآن با ذکر مثال و تمرین بیان می شود.
دوره آموزش الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن کریم شامل ١٦ درس است که افراد پس از نهایی کردن ثبت نام خود در سامانه www.quranedu.ir به سامانه www.namquran.org مراجعه و با ثبت کد ملی و تلفن همراه خود وارد دوره آموزش الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن می شوند و دوره آموزشی خود را آغاز می کنند.
آزمون این دوره به صورت الکترونیکی و فقط برای افرادی که دوره الکترونیکی را گذرانده باشند در روز شنبه ١٢ اسفندماه بر روی سامانه www.namquran.org برگزار خواهد شد.
آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با مشارکت و همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه پنجشنبه دهم اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می شود.

** برگزاری نخستین نشست هماهنگی فعالیت‌های تخصصی قرائت قرآن ویژه نوجوانان
اولین نشست هماهنگی فعالیت‌های تخصصی قرائت قرآن ویژه نوجوانان، امروز(یکشنبه) به میزبانی شورای عالی قرآن برگزار شد.
به گزارش گروه اخبار فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی قرآن، در این جلسه که نمایندگانی از مجموعه‌های دولتی و مردمی فعال در حوزه آموزش قرائت نوجوانان حضور داشتند، در خصوص هم افزایی فعالیت‌ها در حوزه تربیت قاریان نوجوان و جلوگیری از موازی کاری در این امر و همچنین یکپارچه کردن حرکت‌های پراکنده در این عرصه تبادل نظر شد.
در پایان این نشست چهار ساعته، مقرر شد با تشکیل دبیرخانه دائمی و برگزاری جلسات کارشناسی، راهکارهای عملیاتی و تقسیم کار منطقی فی مابین اعضای این دبیرخانه محقق شود.
در این جلسه سید علی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن، محمدتقی میرزاجانی معاون اجرایی شورای عالی قرآن و مدیر طرح اُسوه، باقری معاون اداره کل قرآن و عترت ونماز وزارت آموزش و پرورش، مرتضی بشیری مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآنی بیّنه اصفهان، آقامحمدیان مدیرعامل جامعه قاریان قرآن مشهد مقدس و مقدم کیا دبیر طرح ملی تلاوت حضور داشتند.
فراهنگ ** 1003 ** خبرنگار: محمدرضا جعفرملک * انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*

نظر شما