شناسهٔ خبر: 22932400 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گزیده مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز یکشنبه

ایجاد گشت‌هایی برای برخورد با سارقین و اوباش، وضعیت لایحه محیط‌بانان، ارسال تعرفه‌های پزشکی پیشنهادی ۹۷ به دولت، اهدای محافظه‌کارانه خون و تخلیه مدارس ناایمن بخشی از مهم‌ترین اخبار امروز اداره اجتماعی ایسنا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی ایسنا، امروز (یکشنبه ۱۹ آذرماه)، حدود ۷۰ خبر منتشر کرده که مهم‌ترین این اخبار به همراه تیتر و لینک در زیر می‌آید:

فرمانده سپاه تهران خبر داد: ایجاد گشت‌هایی برای برخورد با سرقت و اوباش

صبح امروز سردار یزدی، فرمانده سپاه تهران با حضور در جلسه بیست‌وهشتم شورای شهر تهران، بر لزوم توجه جدی همه دستگاه‌ها به آسیب‌های اجتماعی پایتخت تأکید کرد و از ایجاد گشت‌های جلوگیری از وقوع سرقت و برخورد با اوباش در تهران خبر داد.

شورای شهر پنجم از مصوبه برج باغ عقب نشینی نمی‌کند

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران نیز ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح عملکرد ۱۰۰ روزه شورای شهر پنجم برگزار شد؛ در خصوص نقش همشهری در مافیای کاغذ، دستاورد حضور نجفی در هیات دولت، سرانجام مصوبه برج باغ و ... توضیحاتی را ارائه کرد.

او با بیان اینکه شورای پنجم از موضوع برج باغ عقب نشینی نکرده است، گفت: کمیسیون‌های تخصصی در خصوص اصلاح این مصوبه ساعت‌ها کار کارشناسی انجام داده و در نوبت ورود به صحن علنی شورای شهر است. در این طرح اعلام شده که روند ساخت و ساز در باغات متوقف شود و طرح جایگزین به شورای عالی شهرسازی ارائه شود که امیدواریم این مهم محقق شود.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران: اختیارات شورا متناسب با وظایفش نیست

در همین جلسه، ابراهیم امینی، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران از نبود اختیارات لازم برای انجام وظایف توسط اعضای شورای شهر گلایه کرد و گفت: متاسفانه شورا ابزار لازم برای نظارت را ندارد و بازوان محاسباتی در شهرداری نداریم که ببینیم بودجه کجا مصرف می‌شود.

فرمانده یگان محیط‌ زیست: محیطبانان می‌ترسند از اسلحه استفاده کنند

خبرنگار سرویس محیط زیست ایسنا امروز گفت‌وگویی با سرهنگ جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست داشت که طی آن محبت خانی نسبت به روند تصویب لایحه محیط بانان انتقاد کرده و گفت: همه باید تلاش کنیم کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی زودتر لایحه حمایت از محیط‌بانان را به صحن علنی ببرد و به تصویب برساند. زیرا شواهد و مشکلاتی که محیط‌بانان با آن دست به گریبان هستند نشان می‌دهد حفره و ضعفی در قانون حمایت از محیط‌بانان وجود دارد که اصلی‌ترین نتیجه آن محدود شدن محیطبان برای حفاظت از محیط‌ زیست است که باعث آسیب رسیدن به آن می‌شود.

تدوین پیوست محیط زیستی برای باشگاه‌ها/ آغاز فاز سوم برنامه مدیریت سبز در فدراسیون‌ها

افزون بر این امروز در سرویس محیط زیست گفت‌وگویی با رضا شجیع، سرپرست دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان منتشر شده است. او از آغاز فاز سوم برنامه‌ها در زمینه توسعه مولفه‌های مدیریت سبز در فدراسیون‌های ورزشی و ادارات کل ورزشی سراسر کشور خبر داد و گفت: کلیه فعالیت‌های دفتر محیط زیست در قالب تفاهم‌نامه‌ای است که بین سازمان حفاظت محیط زیست و و وزارت ورزش و جوانان منعقد شده و انتظار می‌رود در این دوره هم سازمان مواد تفاهم‌نامه را با جدیت دنبال کند.

تشکیل مرکز منطقه‌ای گرد و غبار

کاوه مدنی، معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست امروز در یک برنامه تلویزیونی ضمن تشریح دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در سومین مجمع محیط زیست سازمان ملل با تاکید بر اینکه باید موضوع گرد و غبار را به یک مساله جهانی تبدیل کنیم، از تشکیل مرکز منطقه‌ای گرد و غبار خبر داد.

درمان دانش آموزان شین‌آباد تا ۱۵ سال دیگر ادامه دارد/وزارت بهداشت کمک کند

در سرویس سلامت ایسنا، خبری منتشر شده که مربوط به دانش آموزان شین آبادی است. امروز محمدجواد فاطمی، رئیس هیات مدیره جمعیت حمایت از بیماران سوخته در نشستی خبری جمعیت حمایت از بیماران سوخته که در بیمارستان حضرت فاطمه (س) برگزار شد، ضمن اشاره به هزینه‌های بالای درمان سوختگی در کشور، آخرین وضعیت درمان دانش آموزان شین آبادی را توضیح داد و کمک وزارت بهداشت و ریاست جمهوری در این زمینه را خواستار شد.

ارسال تعرفه‌های پزشکی پیشنهادی ۹۷ به دولت/ویرایش کتاب تعرفه‌ها توسط سازمان نظام پزشکی

علیرضا اولیایی منش رییس دبیرخانه و دبیر شورای عالی بیمه سلامت با اشاره به ویرایش کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات سلامت از سوی سازمان نظام پزشکی به عنوان یکی از مصوبات جلسه شورایعالی بیمه سلامت، در عین حال از پیشنهاد تعرفه‌ای شورای عالی بیمه سلامت برای خدمات تشخیصی درمانی سال ۹۷ و ارسال آن به دولت خبر داد.

"سهم درمان تامین اجتماعی" به "خزانه" می‌رود/تنهایی دویدن کار را به جایی نمی‌رساند

دکتر سید حسن هاشمی - وزیر بهداشت در اجلاس معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور ضمن اشاره به چالش‌های طرح تحول نظام سلامت گفت: قرار شده سهم درمان تامین اجتماعی در یک حسابی در خزانه متمرکز شود؛ بنابراین این سازمان موظف است اعتباراتی که مربوط به درمان است به نسبتی که به حساب واریز می شود، بین دستگاه‌ها توزیع کند.

"اهدای خون"، محافظه‌کارانه می‌شود

دکتر علی‌اکبر پورفتح‌الله - مدیرعامل سازمان انتقال خون، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اهدای خون محافظه‌کارانه و مدیریت خون بیماران را از مهم‌ترین اقدامات این سازمان طی چهار سال آینده دانست.

آمارهای تکان‌دهنده از وضعیت ایمنی مدارس پایتخت

امروز عباسعلی باقری - رییس آموزش و پرورش شهر تهران در حاشیه اجرای انعقاد تفاهم‌نامه طرح فاز دوم طرح مدرسه آماده در گفت‌وگو با ایسنا، از ناایمن بودن ۷۰۰ مدرسه از ۲۵۰۰ مدرسه دولتی پایتخت خبر داد و گفت که این مدارس باید تخریب و بازسازی شوند.

تخلیه مدارس ناایمن و پرخطر تهران/ آمار دقیقی از مدارس خالی نداریم

همچنین امروز داریوش پورناصری - مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه منکر مشکلات مدارس فرسوده سطح تهران نیستیم، گفت: مشکلات این مدارس از طریق مرمت و تعمیر رفع می‌شود و اگر زمانی به شرایط بحرانی برسند، قطعا به آموزش و پرورش اجازه نمی‌دهیم از این فضاها برای پذیرش دانش‌آموزان استفاده کند.

لایحه «مقابله با خشونت علیه زنان» در مراحل پایانی

در سرویس خانواده، امروز معصومه ابتکار - معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گزارش ۱۰۰ روز عملکرد این معاونت را تشریح کرد و در گفت‌وگو با ایسنا، مهم‌ترین اقدام این معاونت در ۱۰۰ روز نخست عملکرد دولت دوازدهم را سیاستگذاری در حوزه زنان دانست و گفت: پیگیری لایحه «حمایت از حقوق زنان و مقابله با خشونت علیه آنها» جزو شاخص‌ترین اقدامات صورت گرفته به شمار می‌رود که کار بسیار خوب و منسجمی در این رابطه با قوه قضاییه انجام شده و تقریبا به مراحل پایانی خود رسیده است.

وضعیت زرد و قرمز بیش از ۷۰۰ مدرسه در تهران

حیدر کلهر - معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان مدیریت بحران کشور و آموزش و پرورش پایتخت برای اجرای فاز دوم اجرای طرح مدرسه آماده نتایج نخست اجرای طرح مدرسه آماده در حدود ۱۰۰۰ مدرسه تهران را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار امروز اداره اجتماعی ایسنا تا لحظه انتشار این گزارش به شرح زیر است:

توصیه مفید برای درمان زخم دهان

تخلیه مدارس ناایمن و پرخطر تهران/ آمار دقیقی از مدارس خالی نداریم

فرمانده سپاه تهران خبر داد: ایجاد گشت‌هایی برای برخورد با سرقت و اوباش

"اهدای خون"، محافظه‌کارانه می‌شود

لایحه «مقابله با خشونت علیه زنان» در مراحل پایانی/ اقدامات مولاوردی را ادامه می‌دهم

انتهای پیام

نظر شما