شناسهٔ خبر: 22932325 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

2هزار کیلومترمربع از جنوب شرق استان دیرالزور سوریه آزاد شد

دمشق - ایرنا - ارتش سوریه و نیروهای مقاومت، 2هزار کیلومتر مربع از جنوب شرق استان دیرالزور را آزاد کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش یکشنبه شب ایرنا، منابع میدانی روز یکشنبه اعلام کردند که ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در ادامه مبارزه با گروه تروریستی تکفیری داعش، مناطق دیگری از استان دیرالزور را آزاد کردند.
در این عملیات 2هزار کیلومتر مربع میان روستای الصالحیه تا المعیزیله و سد المعیزیله تا ایستگاه دوم پمپاژ نفت تا البوکمال از عناصر باقیمانده گروه تروریستی تکفیری داعش پاکسازی شد.
ارتش سوریه و نیروهای مقاومت روز 15 آذرماه با تسلط بر همه شهرک ها و روستاهای ساحل غربی فرات، عناصر این گروه تروریستی را در بیش از 7 هزار کیلومتر از بادیه سوریه محاصره کرده بودند.
ارتش سوریه و نیروهای مقاومت روز یکشنبه 28 آبان شهر البوکمال را از گروه تروریستی تکفیری داعش آزاد کردند.
این شهر مرزی در مجاورت شهر القائم عراق تنها پایگاه بزرگ داعش در شرق سوریه بود.
عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت برای تسلط بر شهر البوکمال در چارچوب عملیات 'والفجر3' و با هدف پاکسازی تمام مناطق شرقی سوریه از گروه تروریستی تکفیری داعش انجام شد.
مرکز عملیات نیروهای همپیمان ارتش سوریه روز شنبه 25 شهریورماه از آغاز عملیات 'والفجر3' برای پاکسازی مناطق هم مرز با عراق در جنوب استان دیرالزور تا البوکمال از گروه تروریستی داعش خبر داده بود.
گروه تروریستی داعش با از دست دادن پایگاه های اصلی خود در سوریه که آخرین آن شهر البوکمال در استان دیرالزور بود، فروپاشیده است اما گروهک های وابسته به آن در برخی از مناطق سوریه از جمله مناطق شرق رود فرات تا مرز عراق در استان دیرالزور، بیابان های استان حمص، شمال استان حماه، منطقه حوض یرموک در جنوب غرب استان درعا و برخی محله های جنوب پایتخت سوریه از جمله حجرالاسود، القدم، العسالی، بخش هایی از محله التضامن و اردوگاه فلسطینی نشین یرموک حضور دارند.
شبد**خاورم** 6116 **1010
انتشار:حسن معظمی

انتهای پیام /*

نظر شما