شناسهٔ خبر: 22932261 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

میزبانی البرز از بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز

به گزارش ایرنا ، مسعود مهران نیا عصر یکشنبه در نشست استانی همایش اجلاس نماز در آموزش و پرورش البرز افزود: به مناسبت بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز، 9 پیش

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا ، مسعود مهران نیا عصر یکشنبه در نشست استانی همایش اجلاس نماز در آموزش و پرورش البرز افزود: به مناسبت بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز، 9 پیش اجلاس نماز در این استان با عنوان نماز و فضای مجازی پیش بینی و در حال برگزاری است.
وی با اشاره به اینکه رویداد مهم اجلاس سراسری نماز همواره مورد توجه مقام معظم رهبری قرار دارد ، اظهار کرد: استان البرز میزبان بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است.
وی با بیان اینکه اکثریت مردم و گروه های اجتماعی با فضای مجازی ارتباط دارند و رویکرد ستاد اقامه نماز کشور ایجاد نهضت تولید محتوا و نشر آثار مربوط به نماز است ، خاطر نشان کرد: موضوع اجلاس سراسری امسال ، نماز و فضای مجازی است زیرا به دنبال این هستیم از این ظرفیت و فرصت فوق العاده با موضوعات معنوی بهره ببریم.
وی تصریح کرد: جریان سازی و گفتمان سازی از موضوعات مهم اجلاس های نماز است که این مهم در دستور کاری 9 پیش اجلاس نماز در آموزش و پرورش البرز قرار گرفته است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ترویج نماز،ایجاد وحدت و تبیین مبانی فرهنگی را از اهداف برگزاری پیش اجلاس های نماز در آموزش و پرورش البرز عنوان کرد و یاد آور شد: اثر گذاری معنوی نماز به زندگی مردم و کاهش آسیب های فضای مجازی از دستاوردهای این بخش مهم به شمار می آید.
مهران نیا تصریح کرد: در هفته گذشته دو پیش اجلاس نماز در نواحی یک و دو آموزش و پرورش کرج برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه 7 پیش اجلاس دیگر تا آخر آذر ماه 96 در نواحی ، مناطق و متمرکز استانی البرز برگزار می شود، خاطر نشان کرد: پیش اجلاس متمرکز استانی سراسری نماز نیز فردا با حضور حجت الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در البرز به میزبانی آموزش و پرورس این استان برگزار می شود.
وی اضافه کرد: این پیش اجلاس متمرکز استانی با عنوان نقش نماز و فضای مجازی در البرز برگزار می شود .
وی ادامه داد: کارشناسان مرکز تخصصی نماز حوزه علمیه در مدارس البرز حضور پیدا می کنند و درباره این فریضه الهی برای دانش آموزان و معلمان سخن می گویند.
وی با اشاره به تولید نماهنگ نماز ویژه بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با مشارکت دانش آموزان نواحی 4 گانه آموزش و پرورش البرز یاد آور شد: برای افزایش شناخت دانش آموزان نسبت به نقش مهم نماز در زندگی انسان در مدارس این مسابقاتی با عنوان نماز و فضای مجازی در بخش های مختلف از جمله نقاشی، روزنامه دیواری ، مقاله و عکس در حال اجراست.
مهران نیا ادامه داد: در نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز نمایشگاه نماز بر پا می شود و برای مدیران مدارس این استان نیز دوره مبین با عنوان مدیریت یاران نماز پیش بینی شده است.
وی تاکید کرد: در همه مدارس استان البرز برای دانش آموزان و اولیا نشست های آموزشی با موضوع نماز و فضای مجازی با حضور کارشناسان و روحانیون در نظر گرفته شده است.
استان البرز بیش از 455 هزار دانش آموز و 24 هزار معلم دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده:داریوش غفاری

نظر شما