شناسهٔ خبر: 22932039 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه خوسف:

آمریکا با شعارهای دروغین جوانان کشور را به تباهی می کشاند

امام جمعه خوسف گفت: استکبار جهانی و آمریکا انواع و اقسام جنایت ها را انجام می دهند؛ اما در عین حال با شعارهای دروغین جوانان کشور را به تباهی می کشانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از بیرجند، حجت الاسلام شاهبیکی، امام جمعه خوسف عصر امروز در مراسم چهلمین روز شهید محمد کلاته نایبی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان در محل هیات ابوالفضلی(ع) بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: انسان با شهادت می تواند به بالاترین مقامات دست پیدا کند و راه رسیدن به بسیاری از مقامات، شهادت است.

وی با بیان اینکه بهترین مرگ، شهادت در راه خدا است، گفت: باید به ارزش و جایگاه شهدا توجه ویژه ای شود و همانطور که قرآن می فرماید کسانی که در راه خدا به شهادت می رسند عمل آن ها تباه نمی شود.

امام جمعه خوسف افزود: تاثیرگذاری شهید در عالم هستی از بین نمی رود، با نخستین قطره خونی که از شهید جاری می شود تمام گناهان وی آمرزیده می شود.

حجت الاسلام شاهبیکی با بیان اینکه در ایمان کسانی که شهادت طلب نیستند و مشتاق به شهادت نباشند نقص وجود دارد، تصریح کرد: شهادت هنر مردان خدا است و تمام افتخاراتی که یک ملت به دست می آورد به دلیل شهادت طلب بودن است.

وی با بیان اینکه ملتی که به دنبال عزت است باید شهادت طلب و ایثارگر باشد، ادامه داد: به خانواده های شهدا باید تبریک گفت زیرا فرزندان و عزیزانی دارند که در راه خدا جانفشانی می کنند.

امام جمعه خوسف خاطرنشان کرد: امنیت امروز کشور را مدیون شهدا هستیم و این امنیت سبب مباهات ما است و در کشوری که تمام شیاطین و دشمنان برای آن برنامه ریزی کردند و از هیچ جنایتی کوتاهی نمی کنند امنیت مثال زدنی وجود دارد.

حجت الاسلام شاهبیکی با بیان اینکه شهید حججی ها و سردار سلیمانی ها مایه مباهات هر ایرانی هستند، اظهار کرد: امنیتی که غیورمردان نیروی انتظامی برای کشور به ارمغان آوردند ارزشمند است.

وی افزود: آمریکا چند سال قبل به بهانه مبارزه با تروریست و مبارزه با موادمخدر وارد افغانستان شد و از سال 2012 تا 2014 بیش از سه هزار و 700 تن موادمخدر کاشته می شد اما با ورود آمریکا به این کشور امروز بیش از هفت هزار تن موادمخدر کشت می شود.

امام جمعه خوسف گفت: استکبار جهانی و آمریکا انواع و اقسام جنایت ها را انجام می دهند؛ اما در عین حال با شعارهای دروغین جوانان کشور را به تباهی می کشانند و دستشان به خون جوانان آغشته است.

حجت الاسلام شاهبیکی عنوان کرد: شهید کلاته نایبی یک جوان مصمم و چابک بود و به عنوان نخستین نفر در هر صحنه عملیاتی حضور پیدا می کرد.

وی افزود: نباید میان شهید مدافع حرم و شهید مدافع وطن مغالطه شود، آن هایی که برای حرم اهل بیت(ع) شهید شدند نیز مدافع وطن هستند زیرا سبب به وجود آمدن امنیت در وطن شدند.

امام جمعه خوسف بیان کرد: آن هایی که در نیروهای مسلح هستند مدافعان حریم اخلاق وطن هستند و مدافعان وطن و مدافعان حرم هر دو برای یک ارزش دفاع می کنند.

حجت الاسلام شاهبیکی تصریح کرد: نباید این دو گانه سبب مغالطه شود؛ زیرا تمام شهدا همان شهیدان راه اسلام و حریم امنیت اخلاقی و دینی جامعه هستند./880/پ۲۰۲/ب۲

نظر شما