شناسهٔ خبر: 22931566 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رسایی در دانشگاه علامه:

دولت فعلی شالوده‌ای از اشرافی‌گری دوره سازندگی و کم‌کاری‌های دوره اصلاحات است

نماینده سابق مجلس گفت: همان روحیه اشرافی‌گری دولتمردان سازندگی به دولت روحانی برگشته است و امروز پرخرجی‌ها و کم‌کاری‌ها را می‌بینیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، حمید رسایی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامی داشت روز دانشجو که با عنوان جنبش دانشجویی و رسالت عدالت خواهی توسط بسیج دانشجویی دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد گفت: ۱۶ آذر به دلیل ماهیتی که داشت تبدیل به یک نهضت شد. ماهیت ۱۶ آذر عدالت طلبی از جنبه سیاست خارجی بود.

وی با بیان این که دانشجویان آن زمان در اعتراض به مقامات امریکایی و وادادگی حاکمیت وقت به پا خواستند تصریح کرد: دانشجویان در آن زمان یاری مظلوم را جزو وظایف خود می‌دانستند پس ۱۶ آذر آن روز یک نهضت عدالت طلبانه بود.

رسایی گفت: دانشجو به دلیل پویایی و زنده بودن، جنب و جوش، عدم وابستگی به دنیا و شور و نشاطی که دارد یکی از مهمترین محور فعالیتش در بخش‌های مختلف عدالت طلبی است.

نماینده سابق مردم تهران با اشاره به این که جنبش دانشجویی یک جنبش ریسک پذیر و هزینه بده است و تا الان هم چه قبل و چه بعد انقلاب هزینه داده تصریح کرد: بخشی از این ریسک پذیری به دلیل جوانی دانشجو است، چون کسانی که سن شان بالا می‌رود روحیه خود را با فضای موجود سازگار می‌کنند و دنبال تغییر نمی‌روند، ولی جوان دوست دارد فضا را تغییر دهد.

وی اظهار کرد: وقتی ویژگی جوانی در مقابل عدالت خواهی قرار می‌گیرد تبدیل به یک حرکت مقدس می‌شود. مسئله دیگری که وجود دارد این است که جنبش دانشجویی نباید وابسته باشد و پویایی و تحرک این جنبش به ابزاری در دست افرادی که در بیرون دانشگاه هستند قرار بگیرد.

رسایی گفت: یک تشکل دانشجویی باید براساس شاخص‌ها و ارزش‌ها فعالیت کند نه اینکه براساس آنچه از بیرون به آن‌ها دیکته می‌شود فعالیت‌های خود را دنبال کند. البته در اکثر موارد می‌بینیم که بحث استقلال در تشکل‌ها وجود دارد البته یک سری ارتباطات سازمانی نیز وجود دارد، اما باید بدانیم جنبش‌های دیکته‌ای جواب نمی‌دهد حال این دیکته می‌خواهد از طرف یک حزب باشد و یا از طرف یک نهاد صورت بگیرد.

نماینده سابق مردم تهران تصریح کرد: وقتی یک حزب یا نهاد بالای سر یک تشکل است سعی می‌کند با اطلاعات آنالیزه شده آن تشکل را در استخدام خود درآورد.

وی با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی باید صادق بوده و دو رو نباشد اظهار کرد: رفتار دو گانه یکی از آفت‌های بزرگی است که می‌تواند به ویژه در بحث عدالت طلبی به وجود بیاید به عنوان نمونه یک تشکل دانشجویی نباید به گونه‌ای عمل کند که بلافاصله در برابر کوچکترین عیب و نقص جریان مقابل خود واکنش نشان دهد و از طرفی در مقابل عیب بزرگتر تشکل و حزب هم سوی با خود سکوت کند و واکنشی نشان ندهد این همان دو گانگی و دررویی است.

رسایی با تاکید براینکه جنبش دانشجویی باید انقلابی باشد نه محافظه کار تاکید کرد: جنبش دانشجویی باید نسبت به آرمان‌ها حساس باشد، جنبش دانشجویی باید آرمان گرا باشد نه مصلحت گرا، البته این جنبش باید آرمان گرا در عین حال مصلحت گرا هم باشد. در توضیح باید بگویم که ائمه آنجا که مصلحت شخصی، خانوادگی و عشیره‌ای در میان بوده مصلحت را در نظر نمی‌گرفتند و آرمان‌ها برای آن‌ها مهم بوده است و در واقع مصلحت‌های فردی را ذبح می‌کردند و جایی که بحث حفظ دین بوده مصلحت اندیشی می‌کردند که نمونه آن صلحی بود که به امام حسن تحمیل شد و یا آنجا که امام علی در جنگ صفین کوتاه آمد و صلح کرد درست است این صلح‌ها تحمیلی بوده، اما مصحلت هایی نیز در آن‌ها وجود داشته است.

نماینده سابق مردم تهران گفت: یکی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به تشکل‌های دانشجویی این بوده که در حین آرمان گرایی و عدالت طلبی مصلحت اندیشی هم داشته باشند و این مصلحت همان حفظ انقلاب اسلامی است که شاخص دارد و شاخص بالای سر آن در دوره غیبت، ولی امر است.
وی با اشاره به اینکه ذات آرمان گرایی نارضایتی از وضع موجود و حرکت به سمت وضع مطلوب است تصریح کرد: در دوره‌های قبل جنبش دانشجویی همواره تلاش کرده که در یک چارچوب نماند مثلا تا سال ۵۹ جنبش دانشجویی روحیه ضد استبدادی داشته و از سال ۵۹ تا ۶۷ اولویت این جنبش به دفاع از کشور و ترویج شهادت طلبی و خط ایثار متمرکز شده است.

رسایی با بیان اینکه تا سال ۷۶ به دلیل اینکه روحیه رفاه طلبی در دولت کارگزاران متمرکز شده بود اولویت جنبش دانشجویی به سمت مقابله با اشرافی گری و رفاه طلبی سوق پیدا کرده بود اضافه کرد: در دوره اصلاحات هم این جنبش بر روی مبارزه با انحرافات فکری به دلیل سیاست‌های فرهنگی دولت متمرکز شد در واقع در این دوره سیاست توسعه فرهنگی و سیاست توسعه سیاسی مورد توجه دولت بود که الان می‌دانیم وزیر فرهنگ دولت اصلاحات در کجاست.

نماینده سابق مردم تهران اضافه کرد: تا سال ۱۳۸۸ جنبش دانشجویی بر روی موضوع عدالت طلبی تمرکز پیدا کرد و تا سال ۹۰ نیز به دفاع از جمهوریت پرداخت. هم چنین این جنبش تا سال ۹۲ بر روی موضوع نخبه پروری و نهضت علمی تمرکز کرد و این هم به دلیل ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان بود.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون نیز جنبش دانشجویی به استقلال طلبی و مبارزه با وادادگی پرداخته اظهار کرد: آنچه مردم را عصبانی می‌کند تبعیض است مثلا وقتی بحث تحریم پیش می‌آید مردم تا زمانی بر روی آرمان‌ها مقاومت می‌کنند که مسئولین از رفاه بیشتری نسبت به خودشان برخوردار نباشند و اگر این گونه باشد این همان گونه تبعیض است و مردم ناراحت می‌شوند.

رسایی با تاکید براینکه عدالت طلبی باید به یک مطالبه گری تبدیل شود افزود: در این راستا جنبش دانشجویی باید بین جامعه و امام خود واسطه شود و این امر زمانی اتفاق می‌افتد که این جنبش چند ویژگی داشته باشد، یکی از این ویژگی‌ها این است که باید در موضوع عدالت طلبی به ریشه‌ها پرداخته شود نه به ظواهر از طرفی باید این جنبش با جدیت و پشتکار به موضوع عدالت طلبی بپردازد و اگر ببیند عمل او هزینه دارد نباید کنار بکشد در هر حال دستگاه قضا ملاک هایی برای اندازه گیری دارد و این ملاک‌ها با آن چیزی که در نگاه دانشجو است تفاوت دارد. ملاک قوه قضاییه قانون است و ممکن است دانشجو حرفی از سر دلسوزی باشد و واقعا هم آن حرف واقعیت داشته باشد، اما قوه قضاییه نیاز به مستندات دارد به همین دلیل رهبر معظم انقلاب به جنبش دانشجویی توصیه کردند که در بحث عدالت طلبی به جزییات وارد نشوند، چون ورود به جزییات نیاز به مستندات دارد.

نماینده سابق مردم تهران با بیان اینکه در بحث عدالت طلبی هزینه جانی، مالی، حیثیتی و آبرویی دارد اظهار کرد: اگر می‌خواهیم عدالت باشد باید حقوق‌های نجومی رخت بربندد و زندگی اشرافی مسئولان اصلاح شود در این راستا باید وقت گذاشت و ممکن است از شما شکایت کنند و به دادگاه بروید البته گاهی اوقات دستگاه قضایی هم در این قضایا دور می‌خورد و با این اتفاق هزینه‌ها دو برابر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات گفته می‌شود که چرا رهبر معظم انقلاب خود در موضوع عدالت طلبی ورود اجرایی ندارد اظهار کرد: مدیریت انقلاب غیر از مدیریت اجرایی است و به فرمود: ه رهبر معظم انقلاب دستگاه‌ها و قوایی وجود دارند که به این مسائل بپردازند و اگر معلوم شود که این دستگاه‌ها نمی‌توانند کاری انجام دهند قطعا خودشان ورود می‌کنند.

رسایی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در بحث مفاسد اجتماعی و فضای مجازی ورود پیدا کرده اند اظهار کرد: در موضوع عدالت طلبی جنبش دانشجویی یکی از مهمترین ملاک‌ها این است که عدالت طلبی یک بعدی و کلیشه‌ای نشود و در اختیار یک جریان قرار نگیرد.

نماینده سابق مردم تهران تصریح کرد: من در هفته نامه ۹ دی به همان اندازه که به حقوق‌های نجومی حساس بودم نسبت به املاک نجومی هم حساس بودم و سعی می‌کردم که افکار عمومی هم این موضوع را مطالبه کند در هر حال رفتارهای دو گانه آفت بزرگی برای جنبش دانشجویی و عدالت طلبی خواهد بود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که همه دولت‌ها با خطاهایی همراه بوده اند، اما در دولت احمدی نژاد به ویژه در دولت نهم به دلیل جهت گیری درست برخی از خطا‌ها و اشتباهات قابل اغماض هستند اظهار داشت: این فرق دارد با دولتی که اصل جهتش غلط است مثلا دولتی مانند دولت سازندگی جهتش غلط بود، ولی کار می‌کرد در واقع دولت هاشمی دولت پرکاری بود، چون جهتش غلط بود پول‌ها به جیب سرمایه داران می‌رفت. در واقع پرکاری این دولت به نفع ثروتمندان بود.

رسایی با بیان اینکه امروز دولت روحانی دولت خاتمی را هم رو سفید کرده تصریح کرد: دولت خاتمی نه کار می‌کرد و نه جهتش درست بود در واقع وقتی دولت خاتمی سر کار آمد تقسیم غنایم صورت گرفت مثلا حوزه اقتصادی به عناصر دولت سازندگی واگذار شد و یا حوزه سیاسی را به مشارکتی‌ها که سابقه شان مشخص است واگذار کردند. در واقع دولت اصلاحات کم کار و پرخرج بود و از طرفی دولت هاشمی پرکار و پرخرج بود.

وی با اشاره به اینکه جهت دولت روحانی غلط است و به جای اینکه در مسیر آرمان‌های انقلاب حرکت کند غلط حرکت می‌کند و تازه کار هم نمی‌کند و پرخرج هم است افزود: همان روحیه اشرافی گری دولتمردان هاشمی به دولت روحانی برگشته است و امروز پرخرجی‌ها و کم کاری‌ها را می‌بینیم و شاهدیم که بیش از آن دوره‌ها شده است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اصلا جهت دولت روحانی را قبول ندارم خطاب به یکی از دانشجویان اظهار کرد: اگر منظور شما از فساد دولت احمدی نژاد همان سه هزار میلیارد تومان است که من همان موقع در مجلس و در رسانه هایی که داشتم مواضعم را اعلام کرده ام و مواضعم مشخص است البته من جاهایی که لازم بوده در برابر عملکرد احمدی نژاد موضع گرفته ام و جاهایی که لازم بوده حمایت کردم.

رسایی در بحث خانه نشینی احمدی نژاد تصریح کرد: در آن زمان من دو بار با او صحبت کرده ام و به او هشدار و تذکر دادم و گفتم که ما با کسی عقد اخوت نبسته ایم می‌خواهم بگویم ما نرفتیم و ناز او را بکشیم.
رسایی با بیان اینکه من به احمدی نژاد گفتم که دو هم دو سال آخر ریاست جمهوری ات مانند بقیه شدی، تصریح کرد: آن دو سال آخر ریاست جمهوری احمدی نژاد کاملا با عملکرد شش ساله او متفاوت بود، اما باز هم از بقیه دولت‌ها که از روز اول جهت را غلط رفتند بهتر است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که در دولت احمدی نژاد ارزش‌های اسلام و انقلاب زنده شده است، افزود: البته من از هفته نامه ۹ دی از ظریف به خاطر فلان حرف در فلان ملاقاتش تشکر کردم و یا اینکه اگر دولت هم موضع خوبی گرفته باز هم این کار را انجام دادم، اما، چون جهت گیری دولت غلط است در بیشتر مواقع از آن انتقاد کردم.

وی با بیان اینکه زنده شدن عدالت یکی از ویژگی‌های دولت احمدی نژاد بوده است گفت: فتنه سال ۸۸ یک نقش محوری در تشکیل تحریم‌ها داشت و سند آن هم وجود دارد و در رسانه‌ها هم ذکر شده است به عنوان نمونه نیک آهنگ کوثر که در خارج از کشور است بدون آنکه بازجو یا تفنگی بالای سرش باشد در رابطه با مهدی هاشمی می‌گوید که او پیگیر بود تا با برخی مقامات آمریکا ارتباط بگیرد البته یک عده‌ای از جمله خود آقای هاشمی رفسنجانی، موسوی، کروبی و عده‌ای از اصولگرا‌ها به خاطر بغض و کینه نسبت به احمدی نژاد به وجود فتنه اعتراف نمی‌کردند و سکوت در پیش گرفته بودند.

رسایی با بیان اینکه در همان ایام مقامات آمریکایی اذعان داشتند که از داخل جنبش سبز به ما پیام داده شده که ایران با این شکل تحریم‌ها خود را تطبیق می‌دهد و باید تحریم‌های فلج کننده وضع شود، اظهار کرد: با این وجود در خرداد ۸۹ سخت‌ترین تحریم‌ها علیه کشورمان اعمال شد و در بهمن ۸۹ بود که موسوی و کروبی در حصر خانگی قرار گرفتند با این وجود می‌توان گفت که تحریم‌ها به فتنه ربط داشته است.

وی در پاسخ به ادعای یکی ازدانشجویان نسبت به خود مبنی بر اینکه شما باید از مطهری عذرخواهی کنید گفت: خیلی از حرف‌های مطهری اعتبار ندارد شما ببینید مقالاتی که مطهری در خصوص خانواده هاشمی نوشته من را روسفید کرده است در حال مطهری یک شخصیت زیکزاکی و بالا و پایین زیاد دارد و هیچ دور از انتظار نیست که در آینده به گونه‌ای دیگر عمل کند با این وجود حالا اگر شما می‌خواهید مطهری برایتان الگو باشد نوش جان تان و هر چه می‌خواهید از او بهره ببرید.

وی در پاسخ به دانشجویان منتقد با بیان اینکه شما من را متهم به حمایت بی دلیل از احمدی نژاد می‌کنید گفت: در طول هشت سالی که احمدی نژاد رئیس جمهور بود در آن شش با او روابط حسنه‌ای داشتیم و رفت و آمد هم می‌کردیم، اما در دو سال آخر فقط در یک مورد به همراه جمعی نزد او رفتیم. واقعیت این است که من در جلسات خصوصی همیشه نسبت به احمدی نژاد نقد و اعتراض می‌کردم، اما، چون تعداد کسانی که به او مشت و لگد می‌زدند بیشتر بود به صورت علنی او را مورد حمایت قرار می‌دادم.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان رهبر معظم انقلاب بیشترین حمایت را از احمدی نژاد داشت، اما بیشترین حمله هم به احمدی نژاد می‌شد تصریح کرد: من در اینجا باید از مسیری که انتخاب کرده بودم حمایت کنم.

نماینده سابق مردم تهران با اشاره به اینکه عمل جنبش سبز بیانگر فتنه است اظهار کرد: روحانی به عنوان رئیس جمهور مستقر با هزار وعده رئیس جمهور شد و حالا هم که رئیس جمهور شده است رئیس جمهور همه است با این وجود امروز در مجلس دیدیم که او چگونه مسکن مهر را نابود کرد و این در حالی است که روحانی در گفتگوهایش مدعی بود که این طرح و یا یارانه‌ها را ادامه می‌دهد از طرفی وزیر راه و شهرسازی نیز می‌گفت که اصلا طرح مسکن مهر مال من است حالا مسکن مهر به چیز دیگری تبدیل شده است. می‌خواهم بگویم که این‌ها با حرف هایی که زدند رای آوردند.

رسایی با بیان اینکه روحانی در دانشگاه سیستان و بلوچستان اجازه حرف زدن به تشکل‌های دانشجویی را نداد واجازه نداد که آن‌ها مشکلات را بیان کنند، اظهار کرد: در آن مراسم شاهد برگزاری یک جلسه کانالیزه و جهت دار بودیم، اما در همین جلسه امروز شاهدیم که چگونه دانشجویان منتقد در جلسه بسیج دانشجویی به راحتی به نقد و اظهارنظر می‌پردازند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شما این همه اصلاح طلبانی را که با امام بوده اند می‌کوبید، بیان کرد: شیطان ۶۰۰۰ سال خدا را عبادت کرد، اما ما امروز او را لعن می‌کنیم. به گفته امام خمینی ملاک حال فعلی افراد است.

وی با اشاره به اینکه شمر نیز جانباز جنگ صفین بود و در کنار امام حسین علیه السلام عکس یادگاری داشت، افزود: از طرفی زهیر در صفین سکوت کرد، ولی در عاشورا یار امام حسین بود و شهید هم شد در واقع موسوی تا زمانی که نخست وزیر امام بود بله من هم جزو کسانی بودم که او را قبول داشتم البته نه اینکه به او رای داده باشم، اما این تا قبل از فتنه ۸۸ بود.

رسایی با بیان اینکه میرحسین موسوی در مشهد گفته بود که ولایت فقیه جلوی دیکتاتوری را می‌گیرد، اظهار کرد: او درست گفت، چون ولایت فقیه جلوی دیکتاتوری آن‌ها را گرفت.

رسایی با بیان اینکه اگر میرحسین سال ۸۸ مسیر عاقلانه را در پیش می‌گرفت سال ۹۲ رئیس جمهور می‌شد گفت: یک سال و هفت یا هشت ماه بعد از فتنه پس از آنکه میرحسین در بیانیه خود تاکید کرد که ما به جای ۲۲ بهمن ۲۵ بهمن بیرون می‌آییم شورای عالی امنیت ملی که دستور حصر آن‌ها را صادر کرد البته الان هم برداشتن حصر دست روحانی است، چون او رئیس شورای عالی امنیت ملی است و اکثر اعضای آن هم عضو دولت هستند.

وی در بخشی از اظهارات خود در پاسخ به انتقادات وارد شده به عملکرد قوه قضائیه بیان کرد: من هم معتقدم که این انتقاد از قوه قضائیه مبتنی بر اینکه چرا پرونده فاضل لاریجانی رسیدگی نشده به جاست و البته خطاب به آقای لاریجانی نیز نوشتم که شما باید تکلیف چند پرونده را روشن کنید حداقل بگویید که برادر من هیچ جرمی مرتکب نشده تا مردم هم این را بفهمند، چون الان همه فهمیدند که برادر ایشان رفته و روبروی کسی نشسته و درخواست هایی را مطرح کرده است.

رسایی با بیان اینکه پرونده حقوق‌های نجومی و املاک نجومی رسیدگی به آن‌ها زمان زیادی برده اظهار کرد: معتقدم که باید پرنده‌های حساس خیلی زود رسیدگی و نتیجه آن به مردم اعلام شود در واقع رسیدگی به این پرونده بهتر از طولانی شدن آن‌ها است.

وی با بیان اینکه پرونده دانشجویان بورسیه که رهبر معظم انقلاب هم آن را ظلم به دانشجویان دانسته اند باید توسط قوه قضائیه رسیدگی شود، اضافه کرد: شاکی این پرونده خود رهبر انقلاب است با این وجود وقتی که تکلیف این پرونده روشن نشده باید گفت که وای به حال بقیه پرونده ها.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس در خصوص پرونده قضائی یکی از قاریان کشورمان و مراجعه شکات نزد صادقی و مطهری تصریح کرد: می‌خواهم بگویم که شکات پیش چه آدم هایی رفته اند در واقع این‌ها یکی در میان مواضع خود را تکذیب می‌کنند همین آقای صادقی شبهه‌ای را می‌اندازد، ولی بعد آن را تکذیب می‌کند البته القای شبهه می‌کند و بعد که طرف او تکذیب می‌کند بحث این است که دیگر تکذیب صادقی نمی‌گیرد.

رسایی خاطرنشان کرد: محمود صادقی وقتی که در مورد حساب‌های قوه قضائیه موضع گرفته بود قوه قضائیه به او حمله کرد و گفت که او حق ندارد به این قضایا ورود پیدا کند اگرچه معتقدم حرف صادقی غلط است و آن را با نیت غلط هم گفته، اما این جزو اختیارات یک نماینده است و من در آن زمان این را گفتم.

رسایی تصریح کرد: آن زمان برادر صادقی که از کارکنان مجلس است به من زنگ زد و بابت اظهاراتم تشکر کرد با این وجود من به او گفتم که به برادرتان بگویید که تو رئیس فراکسیون شفافیت هستی سوال من این است که اگر سه وزیر لیست اموال خود را در دولت یازدهم اعلام نکردند و سه و نیم سال از این ماجرا گذشته است آیا این فرار از قانون نیست؟ مگر صادقی رئیس کمیسیون شفافیت نیست؟ چرا به خاطر این موضوع حتی یک سرفه هم نکرد؟

رسایی با بیان اینکه من چند بار به علی مطهری گفتم که voa و بی بی سی دارند تو را تاپ می‌کنند و دیگر به رادیو منافقین رسیده ای، گفت: او در پاسخ به من جواب داد که حرف‌های تو را هم منتشر می‌کنند که من گفتم آن‌ها اگر حرف‌های من را می‌زنند بعد به من فحش می‌دهند، اما برای حرف‌های تو کف می‌زنند.

وی با بیان اینکه امام از رسانه‌های بیگانه برای انتقال پیام خود استفاده می‌کرد، افزود: همین رسانه اگر از امام یک خبر منتشر می‌کردند در مقابل ده خبر از شاه را انتشار می‌دادند.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا مطبوعات و رسانه اصلاح طلب را می‌کوبید گفت: روزنامه شرق آمد و گفت: ما برجام را بزک کردیم و دروغ تحویل شما دادیم یعنی برجام این زشت بد قواره را با بزک تحویل مردم دادیم و البته عده‌ای هم از رفتار این‌ها طرفداری کردند.

رسایی با اشاره به اینکه من یک هفته نامه دارم که یکبار دردولت احمدی نژاد و چهار بار در دولت روحانی توقیف شده تصریح کرد: هیچ وقت دلیل توقیف ۹ دی اهانت به مقدسات نبوده است در واقع هر چهار باری که نهم دی در دولت روحانی متوقف شده است به خاطر برجام بوده است.

رسایی با اشاره به اینکه لاریجانی با دیکتاتوری تمام برجام را ظرف بیست دقیقه به تصویب رساند و هر چه ما هم فریاد زدیم گوش نکرد افزود: الان که گزینه ریاست جمهوری اصلاح طلبان در سال ۹۶ است در واقع کسانی که روزی علیه لاریجانی بودند در انتخابات ریاست جمهوری آینده برای او پوستر بچسبانند.

وی با بیان اینکه لاریجانی مسئول صدور سه قطعنامه علیه کشورمان بوده، چون خودش زمانی مسئولیت گفتگوهای هسته‌ای را برعهده داشته افزود: امروز لاریجانی طرفدار سینه چاک برجام است و در حالی که وضع سه قطعنامه در زمان او اتفاق افتاده می‌گویند که جلیلی با آن مذاکرات عامل وضع قطعنامه‌ها علیه کشورمان است.

وی با اشاره به اینکه دادستانی به دستور امام خمینی ۴۴ هفته نامه و ماهنامه را توقیف کرد، چون پایگاه دشمن بودند، اظهار کرد: الان پشت سر هم از تیم مذاکره کننده هسته‌ای دارد جاسوس بیرون می‌آید چرا برجام این گونه شده، چون آقایان جاسوس بودند. فکر کردید که ظریف بیانیه خوانده است؟ واقعیت این است که از ب. بسم الله کار را به کارشناسان واگذار کرده اند مثلا کارشناس حقوق آن‌ها که تابعیت فرانسوی دارد الان در فرانسه است و دری اصفهانی هم تابعیت کانادایی دارد.

وی با بیان اینکه یک جا بیاورید که رهبری از برجام تعریف کرده باشند گفت: معظم له فرمودند که من شاخص‌ها را تعیین می‌کنم. رهبری شاخص‌ها را فرمودند، اما بحث این است که معظم له چه کسی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای را عوض می‌کردند وقتی که رئیس دولتش بدتر از آنهاست. واقعیت این است که اگر من هم برجام را نگاه می‌کردم می‌فهمیدم که ته آن سوراخ است و چیزی از آن درنمی آید.

وی افزود: اگر رهبری جلوی برجام را می‌گرفت الان روحانی می‌گفت که اگر اجازه میدادند برجام را امضا کنیم مشکلات حل می‌شد، اما رهبری اجازه ندادند.

وی با اشاره به اینکه به خاطر برجام خیلی از چیز‌ها را از دست دادیم، افزود: ما آب سنگین را از بین بردیم در راکتور اتمی سیمان ریختیم، ولی چیز بزرگی به دست آوردیم و آن اینکه مشکل ما با آمریکا حل ناشدنی است.

نماینده سابق تهران با بیان اینکه بعد از توافق هسته‌ای روحانی یک خالی بندی هایی کرد و گفت که ابرقدرت‌ها در مقابل ماتعظیم کردند و عده‌ای هم آمدند و در خیابان‌ها به جشن و پایکوبی پرداختند تصریح کرد: اگر آن حرف‌ها درست بود فردای همان روز شما وقتی که برای خریدن یک قالب پنیر به مغازه‌ای می‌رفتید مغازه دار باید یک قالب کره هم روی آن می‌گذاشت و می‌گفت: روحانی متشکریم.

وی افزود: کسانی که برجام را تحمیل کردند باید نقش آن‌ها گفته شود. هنوز تبعات برجام معلوم نشده معتقدم که تبعات این توافق زمانی معلوم می‌شود که ناچار شویم از آن خارج شویم.

رسایی تصریح کرد: الان همه می‌گویند برجام نقض شده است، اما سوال این است که چرا اعتراض نمی‌کنند واقعیت این است که اگر اعتراضی صورت بگیرد، چون مکانیزمی مثل مکانیزم ماشه در توافق وجود دارد همه چیز به حالت قبل برمی گردد.

وی بیان کرد: الان روحانی هم دیگر نمی‌گوید برجام و الان صاحبش هم از آن دفاع نمی‌کند، اما در این جلسه شاهدیم برخی‌ها چنان از برجام دفاع می‌کنند که اگر دولت بفهمد آن‌ها را می‌دزدد و سخنگوی دفاع از برجام می‌کند.

نماینده سابق مردم تهران با بیان اینکه آقایان تانک دادند و کلانشنیکف گرفته اند و بعد می‌گویند برای ما کف بزنید گفت: وقتی که ترامپ می‌گوید من برجام را به هم می‌زنم و بعد جان کری در پاسخش می‌نویسد که دیوانه ما با این برجام امنیت اسرائیل را تامین کرده ایم باید بفهمیم که چه اتفاقی افتاده است.

رسایی با اشاره به اینکه الان قیمت دلار بیش از ۴۰۰۰ تومان است و با این روند دولت و با این تیم اقتصادی و تیم از کار افتاده دولت گران‌تر هم می‌شود، اضافه کرد: امام می‌گفت که آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند منتهی اگر عمامه به سرهای آمریکایی و انگلیسی نباشد البته الان غلط هایی کرده است.

وی با اشاره به اینکه حقوق نمایندگان مجلس مشخص است، اما خدا میداند که درآمد آن‌ها چه قدر است و این بستگی به دین، ایمان و انقلابی بودن نماینده دارد، اظهار کرد: من طرحی را در مجلس ارائه دادم که مانع تصویب حقوق مادام العمر برای نمایندگان شددر واقع اگر آن طرح را ارائه نمی‌دادم من هم داشتم حقوق نمایندگی می‌گرفتم.

نظر شما