شناسهٔ خبر: 22930870 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده سپاه تهران از تشکیل گشت های پیشگیری از سرقت و مقابله با اراذل خبر داد

تهران - ایرنا - فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ از تشکیل و فعالیت گشت های پیشگیری از سرقت و مقابله با اراذل و اوباش به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در پایتخت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار محمدرضا یزدی روز یکشنبه در بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران حصور یافت و افزود: به منظور کاهش و مبارزه با آسیب های اجتماعی گشت های جلوگیری از سرقت و مبارزه با اراذل و اوباش توسط سپاه محمدرسول الله(ص) با همکاری پلیس پایتخت تشکیل شده است.
سردار یزدی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط بسیج و سپاه تهران برای تامین امنیت پایتخت گفت: امروز برای خدمت رسانی به مردم با تمام دستگاه ها از جمله نیروی انتظامی تهران بزرگ برای خدمت رسانی به شهروندان همکاری مناسبی داریم.

* لزوم کار جدی برای مقابله با آسیب های اجتماعی
سردار یزدی با اشاره به مسئولیت خطیر شورای اسلامی شهر تهران در خصوص آسیب های اجتماعی اظهار کرد: اعتیاد، فقر و طلاق از جمله آسیب های هستند که می توانند موجب فروپاشی خانواده شوند.
فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به اینکه پایتخت آمادگی مقابله و مواجهه با زلزله احتمالی را ندارد، گفت: البته هر روز شاهده وقوع زلزله هایی از نوع اعتیاد و آسیب های اجتماعی در تهران هستیم که باید دراین زمینه چاره اندیشی شود.
وی تصریح کرد: سپاه محمدرسول الله(ص) تاکنون 23 آسیب اجتماعی در پایتخت را شناسایی و طرح هایی برای مقابله با آنها نیز تهیه و تدوین کرده است.
سردار یزدی در ادامه با اشاره به اینکه تکدی گری در شهر تبریز دیده نمی شود اظهار
کرد: به طور قطع با توجیه دقیق و مشارکت مردم می توان پدیده زشت تکدی گری را در تهران نیز ریشه کن کنیم که البته اقدامات دستگاه ها در این زمینه خیلی مطلوب و موثر نبوده است.
وی افزود: آسیب های اجتماعی با همکاری و همراهی همه دستگاه ها قابل حل است و ما این موضوع را در مجموعه سپاه تهران کلید زدیم و یاور تمام کسانی هستیم که بخواهند در این زمینه حرکتی کنند.
فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران خاطرنشان کرد: جهاد پزشکی ما در مناطق مختلف تهران شکل گرفته و پزشکان بسیجی و غیربسیجی دراین طرح برای خدمت رسانی به مردم مناطق محروم بکار گرفته شده اند.

* مرمت بیش از 600 خانه فرسوده تهران به همت سپاه
فرمانده سپاه تهران بزرگ در ادامه به اقدامات سپاه محمدرسول الله(ص) در مرمت و بازسازی خانه های فرسوده اشاره کرد و گفت: بیش از 600 خانه فرسوده پایتخت تاکنون به همت سپاه تهران مرمت و بازسازی شده است.
سردار یزدی افزود: بیش از 4 هزار مورد از واحدهای مسکونی شهر تهران نیازمند مرمت و بازسازی هستند.
وی با اشاره به طرح های اجرا شده توسط سپاه تهران بزرگ برای محرومیت زدایی گفت: اهدای بیش از 5 هزار جهیزیه کامل، تهیه و توزیع 38 هزار سبد کالای اساسی به خانواده های محروم و ارائه 72 هزار مورد خدمات معاینه و پزشکی در 8 ماه گذشته بخشی از این اقدامات است.
به گفته وی، 8 طرح بهداشتی، درمانی و بیمارستانی نیز در تهران اجرا شده و 12 هزار بسته نوشت افزار نیز میان دانش آموزان نیازمند توزیع شده است.
فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ افزود: با کمک مردم و همت بسیجیان همچنین زمینه آزادی 84 زندانی جرایم غیرعمد نیز در پایتخت فراهم شده است.
وی همچنین با اشاره به اعزام 300 گروه از بسیجیان تهران بزرگ به 25 استان برای کارهای جهادی گفت: این جهادگران در تهران نیز 700 پروژه عمرانی را اجرا کرده و یک میلیون و 400 اصله نهال را در 6 هزار هکتار کمربند اطراف شهر غرس کردند.
وی همچنین به اجرای طرح کرامت و بنیان تحکیم خانواده در پایتخت اشاره و تصریح کرد: متاسفانه زیرساخت های بسیج در تهران شرایط مناسبی ندارد و در این زمینه نیازمند کمک شورا و شهرداری هستیم.
سردار یزدی با بیان اینکه سپاه تهران آماده دریافت پیشنهادات و انتقادات اعضای شورای شهر در حوزه های مربوطه است، از اعضای شورا خواست که انتقادات و پیشنهادات خود را به صورت خصوصی و نه از تریبون های عمومی در اختیار این نهاد قرار دهند.

* اقدامات سپاه تهران برای امدادرسانی به زلزله زدگان غرب کشور
سردار یزدی در ادامه سخنان خود به وقوع زلزله در مناطق غربی کشور اشاره کرد و گفت: این حادثه، هشداری برای تهران بود.
وی افزود: یک ساعت پس از وقوع زلزله سپاه تهران برای امداد رسانی به زلزله زدگان آماده شد و در مرحله اول 20 دستگاه آمبولانس سپاه تهران به این مناطق اعزام شدند.
وی تصریح کرد: تیم های پزشکی سپاه تهران از روز اول و تیم های تخصصی از جمله چشم پزشکی و دندانپزشکی از روز سوم وقوع حادثه در منطقه حضور یافته و به ارایه خدمت به زلزله زدگان پرداختند.
سردار یزدی با اشاره به آسیب های روحی و عاطفی ناشی از زلزله در منطقه گفت: 10 روانپزشک از طریق سپاه تهران بزرگ برای التیام آلام زلزله زدگان و مهیا کردن آنها برای بازگشت به زندگی به مناطق زلزله زده اعزام شدند.
وی با بیان اینکه یک تلویزیون شهری نیز برای پخش برنامه های ویژه کودکان در مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه نصب و راه اندازی شد، گفت: بیش از 500 دستگاه تریلی و کامیون حامل کمک های اولیه و 700 کانکس نیز با کمک مردم از طریق سپاه تهران برای زلزله زدگان غرب کشور ارسال شده است.
به گفته سردار یزدی، امروز سپاه تهران کار بازسازی و آبادانی 15 روستای استان کرمانشاه را که در زلزله 70 تا 100 درصد دچار خسارت و تخریب شدند برعهده گرفته است.
فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ تصریح کرد: به کمک بسیج مهندسین سپاه نیز به دنبال تولید خانه های زودساخت و دائمی برای زلزله زدگان هستیم که در این مورد کمک مردم، شورای شهر و شهرداری بسیار موثر و مورد نیاز است.

* اهمیت بسیج و بسیجی به تفکر و نوع نگاه آن است
فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در ادامه با اشاره به لزوم توسعه و ترویج تفکر بسیج در جامعه، تاکید کرد: اگر تفکر بسیج و بسیجی بین مردم نشر پیدا کند توسعه و پیشرفت کشور میسر و استکبار ناامید خواهد شد.
وی با تاکید براینکه نگاه و تفکر بسیجی در عرصه های مختلف دشمنان را به زانو در می آورد، تصریح کرد: دشمنان بیش از موشک های شهید تهرانی مقدم، از ترویج نگاه و تفکر بسیجی بین مردم، ترس دارند.
سردار یزدی افزود: ناوچه های تا دندان مسلح آمریکا به حریم آب های ما نفوذ می کنند و جوانان بسیجی ما با چند قایق آنها را فراری می دهند و لحظه ای که به اسارت گرفته می شوند، از خوف گریه می کنند.
فرمانده سپاه تهران بزرگ همچنین گفت: صحنه شهادت و حرکت شهید حججی چیزی جز تفکر بسیجی نیست چرا که این شهید بزرگوار می دانست به کجا می رود و از دست دادن سرش کمترین کاری بود که جنایتکاران داعشی می توانستند انجام دهند، اما این شهید با علم به این مطلب پا به میدان جهاد گذاشت.
به گزارش ایرنا، بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران امروز با حضور سردار یزدی فرمانده سپاه محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر - انتشارهنده: محسن فتاحی
تهرام/9343/1735**1625

انتهای پیام /*

نظر شما