شناسهٔ خبر: 22930282 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهیدی:

هشت هزار و 311 واحد مسکونی خانوارهای زیرپوشش بنیاد شهید برآورد خسارت شده است

قصرشیرین- ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با تلاش های صورت گرفته، هشت هزار و 311 واحد مسکونی خانوارهای زیرپوشش این نهاد که در جریان زلزله اخیر آسیب دیده اند، برآورد خسارت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه که در سرپل ذهاب برگزار شد، افزود: علاوه بر پرداخت تسهیلات ساخت، تا سقف 350 میلیون ریال نیز برای خرید لوازم منزل به خانوارهای زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت می شود.
وی بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در حادثه زلزله اخیر، از چهار هزار و 782 خانواده های ایثارگران دیدار و سرکشی کرد و مسائل و مشکلات آنان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد و پیگیری های لازم را در زمینه رفع معضل های موجود به انجام رساند.
وی اظهارداشت: در کشور، حدود 225 هزار شهید، 556 هزار جانباز تا 70 درصد و 43 هزار آزاده شناسایی و به ثبت رسیده اند و بالغ بر سه میلیون و 330 هزار تن زیرپوشش سازمان بنیاد شهید هستند که از این میزان سهم استان کرمانشاه بالغ بر 12 هزار شهید، جانباز و آزاده و 200 هزار تن افراد زیرپوشش است.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: با تلاش های صورت گرفته، 14 گروه از بیمه البرز با هدف کمک به خسارت دیدگان ناشی از زلزله اخیر که جزو خانواده های معظم شهدا و ایثارگران هستند و منازل و واحدهای مسکونی آنها مشمول بیمه است، در مناطق آسیب دیده فعال شده اند.
حجت الاسلام شهیدی از توزیع 50 کانکس در مسیر ریجاب و زرده از توابع استان کرمانشاه بین زلزله زدگان توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد و گفت: این سازمان از نخستین روزهای وقوع زلزله، در شهرستان سرپل ذهاب وارد عمل شد و قدردان و مدیون رشادت ها و از جان گذشتگی های خانواده های معزز ایثارگران است.
وی ادامه داد: همزمان با وقوع این حادثه در شهرستان های غربی استان کرمانشاه به لحاظ اهمیت جایگاه خانواده های ایثارگران و ضرورت خدمت رسانی شایسته تر، در کرمانشاه ستادی تشکیل شد تا بتوانیم به شکل موثرتری در کنار اعضای ستاد بحران استان، کمک رسانی کنیم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 579 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته بیش از 84 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/7399/8066 خبرنگار:سیروس صدیقی چگینی**انتشار دهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما