شناسهٔ خبر: 22929812 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توهین یاسر هاشمی به علی اکبر ولایتی

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به بروز برخی حواشی مبتذل در مراسم روز دانشجو تذکر داد گویا این تذکر به حواشی مبتذل سبب شد که یاسر هاشمی طی یادداشتی به علی اکبر ولایتی توهین کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، جهان نیوز نوشت:اخیرا بعد از برگزاری مراسم روز دانشجو در واحد نجف‌آباد دانشگاه آزاد، علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای به رئیس واحد نجف‌آباد این دانشگاه، نسبت به بروز برخی حواشی مبتذل در مراسم روز دانشجو که در این واحد برگزار شد، تذکر داد.


اما همین تذکر به حواشی مبتذل سبب شد که یاسر هاشمی طی یادداشتی به دکتر ولایتی توهین کند. یاسر هاشمی در یادداشتی توهین آمیز خطاب به دکتر علی‌اکبر ولایتی نوشته است: عبارت «کشتیبان را سیاستی دگر آمد» سه بار با یک اختلاف معنای فاحش، در تاریخ و فرهنگ کشور ایران مطرح شد.

بار اول
بار اول در یک شعر منوچهری که وقتی می‌خواست مدح سلطان مسعود غزنوی گوید، ابتدا از روند شراب‌شدن انگور گفت و با اشاره به چیدن انگور در ماه مهر، آنها را «کُشتنی» دانست و سرود: باز دگر باره مهر ماه در آمد/ جشن فریدون آبتین به برآمد/ عمر خوش دختران رز به سر آمد/ کشتنیان را سیاستی دگر آمد/ دهقان در بوستان همی سحر آمد/ تا ببرد جانشان به ناخن و چنگ.

بار دوم
بار دوم وقتی در بیست‌وهفتم تیرماه سال 1331 قوام‌السلطنه، جانشینی دکتر مصدق را که به‌دلیل اختلاف نظر با شاه استعفا کرده بود، پذیرفت، اعلامیه‌ای خطاب به «ملت ایران» صادر کرد که مردم را به «اطاعت از اوامر و نواهی حکومت» فرا می‌خواند. در پایان آن با کسره دادن به ضمه «کاف» و جایگزینی «ب» به جای «نون» و کمی تغییر، «کُشتنیان» شاعرانه را «کشتیبان» سیاسی ساخته و تاکید کرده بود: «کشتیبان را سیاستی دگر آمد». البته او و شاه دو روز بعد مجبور شدند در مقابل قیام سی‌تیر مردم تسلیم شوند و مصدق دوباره نخست‌وزیر ایران شد.

بار سوم
بار سوم و در جریان حواشی مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، دکتر ولایتی، رئیس هیات امنای این دانشگاه که در تاریخ ایران یادگار دوراندیشی علمی و آموزشی آیت‌ا...‌هاشمی رفسنجانی است، در پیامی سرشار از تهدید و تشویق به رئیس این واحد نوشت: «کشتیبان را سیاست دیگر آمد»؛ واقعا که چه سرنوشت عبرت‌آموزی دارد این عبارت در تاریخ ایران!

لازم به ذکر است، یاسر هاشمی در زمان حیات آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس دفتر رئیس هیات امنا دانشگاه آزاد فعالیت می کرد که با حضور علی اکبر ولایتی به عنوان رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد وی یاسر هاشمی را به عنوان رئیس دفتر خود در این سمت انتخاب نکرد.

همچنین حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خرداد ماه سال جاری در پاسخ به سوالی در مورد عزل آقای یاسر هاشمی از مسئول دفتری هیئت امنای دانشگاه آزاد است و اینکه اساساً شرح وظایف ایشان در این مسئولیت چه بود؟ تصریح کرد: عنوان مسئولیت یاسر هاشمی در دانشگاه آزاد مسئول دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد بود. در اغلب دانشگاه های کشور مسئول دفتر حوزه ریاست دانشگاه مسئولیت دفتر هیات امنای دانشگاه را نیز بر عهده می گیرد و نیازی به فرد مستقل برای این مسئولیت نیست.

وی افزود: طبق اساسنامه دانشگاه آزاد در هر سال شش بار جلسه هیات امنا تشکیل می شود که دبیری آن نیز بر عهده رئیس دانشگاه است و ما در این چند سالی که عضو هیات امنا بودیم متوجه نشدیم که نقش یاسر هاشمی در تشکیل جلسات هیات امنا و محتوای آن چیست؟

محمدیان یادآور شد: در حالی که برای این مسئولیت بیش از بیست نفر نیرو و یک ساختمان مجلل و وسیع در نیاوران در اختیار ایشان بود و از مقدار بودجه ای که برای این دفتر اختصاص می یافت خبر نداریم.

وی گفت: اقدام آقای ولایتی در برکناری یاسر هاشمی کار بسیار شایسته‌ای بود که انجام گرفت و لازم است یک هیات کارشناسی به فعالیتهایی که در این دفتر انجام گرفته است و هزینه هایی که در آنجا صرف شده است رسیدگی و گزارش آن را به هیات امناء بدهد.

 

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

انتهای پیام/

نظر شما