شناسهٔ خبر: 22929789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در حمایت از قدس مظلوم؛

دانشجویان دانشگاه‌ بیرجند تجمع ضد استکباری کردند

خبرگزاری شبستان: جمعی از دانشجویان دانشگاه بیرجند در حمایت از فلسطین و محکومیت اقدام رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تجمع کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، جمعی از دانشجویان، کارکنان، اساتید و مسئولان دانشگاه بیرجند ظهر امروز (۱۹ آذر) بعد از نماز ظهر و عصر در حمایت از فلسطین و محکومیت اقدام رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در صحن مسجد امام صادق(علیه السلام) این دانشگاه و در جوار مزار شهید گمنام تجمع کردند.

 

در این تجمع که دانشجویان با سر دادن شعارهای « مرگ بر آمریکا»، «مرگ براسرائیل» و «مرگ بر استکبار جهانی» نفرت و انزجار خود را از کشورهای مستکبر و ظالم جهان به خصوص آمریکا و اسرائیل فریاد زدند و حمایت قاطعانه خود از فلسطین و قدس شریف را با قرائت بیانیه ای اعلام کردند.

 

در پایان این تجمع، بیانیه ای که توسط مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی خراسان جنوبی تهیهشده بود، قرائت شد. متن این بیانیه به شرح ذیل است؛

 

امام خمینی (ره): فلسطین پاره تن اسلام است.

 

امروزه پیروزی های جبهه مقاومت و حضور بیش از پیش کشورهای اسلامی موجب تضعیف و نابودی اهداف آمریکا و استکبار جهانی در منطقه شده است. پیروزی های جبهه مقاومت اعم از جنگ 33 روزه لبنان تا پیروزی های جنبش انصارالله یمن و همچنین اخیرا نابودی داعش به دست ملت های مسلمان شاهد بر این مدعاست.

 

چندی پیش رئیس جمهور آمریکا طی سخنرانی سخیفانه ای قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته و در دستوری خواهان انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس شد. این اقدام آمریکا نشانگر خشم و ناتوانی آنان در پیش برد اهداف شوم در منطقه است.

 

این تصمیم رذیلانه، ابلهانه و شیطانی رژیم غاصب و جنایتکار آمریکا علاوه بر آبرو ریزی و آشکار سازی چهره واقعی دولت مستکبر آمریکا به جهانیان و از بین بردن اعتبار ناچیز آمریکا نزد کشورهای معتقد به روند مذاکرات صلح،ترس آمریکا از آزاد سازی فلسطین را اثبات و به ملت های جهان استبصال استکبار را نشان داد.

 

ما به وعده های صادق رهبر معظم انقلاب ایمان داشته و حرف های اخیر ترامپ را از اجز و ناتوانی آمریکا در پیشبرد اهداف خود تلقی کرده که این اقدام نه تنها محقق نخواهد شد بلکه ما را در رسیدن هدف والای امت اسلامی یعنی آزادی فلسطین نزدیک تر خواهد کرد.

 

در وضعیت به وجود آمده باید رهبران جهان اسلام با سیاست گذاری ها و راهبرد های وحدت آفرین برای مقابله با توطئه ای جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه قدس و فلسطین اشغالی به پا خیزند و با هوشیاری و بصیرت هر گونه حرکت جسورانه وغاصبانه ای را که بخواهد علیه کشور مظلوم فلسطین انجام شود را در نطفه خفه کنند.

 

ما معتقدیم اصلا اسرائیلی وجود ندارد که بخواهد پایتختی برای آن تعریف شود چه برسد تصمیم گیری برای جا به جایی پایتخت آن!

 

سیاست دائمی و بنیادی جمهوری اسلامی ایران همیشه و در همه حال حمایت از ملت مظلوم فلسطین و مبارزه بااقدامات نفرت بر انگیز آمریکا و اسرائیل غاصب در به هم زدن ثبات و امنیت منطقه ای است. راه و مسیر جبهه ی مقاومت مستمر و با قدرت بیشتری ادامه دارد و سرزمین قدس قبله اول مسلمانان جهان در پرتو این ایستادگی طبق فرموده مقام معظم رهبری آزاد خواهد شد.

 

ما گوش به فرمان رهبر عزیزمان بوده و این اقدام از سوی ترامپ را نوید تحقق وعده ی مقام معظم رهبری را که فرمودند انشالله ( تا25 سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت) می دانیم.

 

ما دانشجویان پیرو خط امام و رهبری اقدام اخیر ترامپ در انتقال پایتخت اسرائیل به قدس شریف را واهی دانسته و علت این ادعا را نیز شکست های سخت سیاسی و اقتصادی که متوجه دولت آمریکا شده است می دانیم.

 

 

نظر شما