شناسهٔ خبر: 22928694 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

اولین سفر علنی هیأتی بحرینی به فلسطین اشغالی و تمجید رسانه‌های صهیونیست

رسانه‌های رژیم صهونیستی با اشاره به اظهارات اخیر وزارت خارجه بحرین در محکومیت اقدام آمریکا درباره قدس، نوشتند که به رغم این موضع، اولین هیأت بحرینی به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و منامه مخالفتی با آن نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، در بحبوحه تحولات اخیر در فلسطین اشغالی و شهر قدس، رسانه‌های رژیم صهونیستی از سفر علنی یک هیأت بحرینی به فلسطین اشغالی خبر دادند و از این اقدام و سیاست بحرین تمجید کردند.

این رسانه‌ها می‌گویند، به رغم اینکه «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین به اقدام رییس جمهور آمریکا در مورد قدس واکنش نشان داد و حتی آن را محکوم کرد، اما این امر موجب نشد که او از سفر هیأت بحرینی به فلسطین اشغالی جلوگیری کند.

رسانه‌های صهیونیستی در مورد این رویداد نوشتند، این اولین سفر علنی یک هیأت بحرینی به سرزمین های اشغالی است و نشان‌دهنده پیام تسامح و گفت‌وگویی است که پادشاه بحرین خواستار آن شده بود.

شبکه خبری الجزیره نیز نوشت که شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که هیأتی از جمعیت موسوم به «این بحرین است»، به فلسطین اشغالی سفر کرده و سفر آنان چهار روز بوده و هدف از آن نیز -طبق گزارش این تلویزیون صهیونیستی- تحقق گفته شاه بحرین در همزیستی مسالمت‌آمیز است.

«فضل الجمری» یکی از اعضای این هیأت بحرینی و عضو جمعیت «این بحرین است»، گفته که شاه بحرین از او خواسته که حامل پیام صلح برای همه جای دنیا باشد. او گفته که شیعیان بحرین هیچ دشمنی با هیچ دین یا مذهبی ندارند. 

«حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین اواخر شهریور ماه، در سخنانی از علاقه خود به تردد آزاد شهروندان بحرینی به سرزمین‌ اشغالی فلسطین با وجود عدم رابطه دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و مخالفت اکثریت اعراب منطقه خبر داده بود.

اوضاع فلسطین اشغالی، به ویژه کرانه باختری و نوار غزه در پی اقدام اخیر «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا علیه قدس و به رسمیت شناختن آن به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، متشنج شده و تاکنون چهار فلسطینی در درگیری با نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

ترامپ شامگاه چهارشنبه (15 آذر) در اقدامی که سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای دنیا آن را در تضاد با قطعنامه‌های بین‌المللی دانستند، شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کرد و دستور داد مقدمات انتقال سفارت آمریکا به این شهر آغاز شود./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

برچسب‌ها:

نظر شما