شناسهٔ خبر: 22927777 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله علوی گرگانی:

منابر مبلغان مستند به آ‌یات و روایات باشد

حضرت آ‌یت الله علوی گرگانی با تأکید بر انجام فعالیت های تبلیغی از سوی طلاب برای تبیین دستورات دینی گفت: طلاب باید آگاهی خود را بالا برده و منابر آن ها بر اساس مستندات قرآنی و روایی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، طلاب را به استفاده با برنامه از عمر و فرصت ها توصیه کرد.

وی با اشاره به این که عمر بشر به سه دوره تقسیم می شود، افزود: بخش نخست عمر بشر از از زمان تولد تا بلوغ است، بر اساس توصیه های ائمه طاهرین(ع) والدین در  این دوران اجازه دارند که فرزندان خود را آزاد بگذارند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر این که والدین باید فرزندان خود را با آموزه های اسلامی آشنا کنند، اظهار داشت: والدین باید فرزندان خود را نزدیک سن بلوغ برای نماز و عبادات آماده کنند تا وقتی که به بلوغ رسیدند انجام دستورات الهی برای آن ها سنگین نباشد.

وی  اهتمام خانواده ها برای تربیت فرزندان صالح را امری ضروری دانست و ادامه داد: این کار مزد الهی برای والدین در پی دارد، دوره دوم زندگی زمان تکلیف فرد است که در این دوره تمام اعمال انسان ثبت و ضبط می شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر انجام فعالیت های تبلیغی از سوی طلاب برای تبیین دستورات دینی ابراز داشت: طلاب باید آگاهی خود را بالا برده و منابر آن ها بر اساس مستندات قرآنی و روایی باشد.

وی عنوان کرد: انسان باید تا سن ۴۰ سال انسان باید بار خود را ببندد و به جایی که برای آن برنامه ریزی کرده برسد چرا که بعد از آن توانایی های جوانی کم کم از بین می رود و شادابی و نشاط لازم وجود نخواهد داشت.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: همچنین تا قبل از ۴۰ سالگی خداوند راحت تر عذر انسان را می پذیرد و ساده تر می گیرد اما وقتی به سن ۴۰ رسید کار سخت می شود؛ بنابراین انسان باید تا سن ۴۰ سالگی بیدار و آگاه شود.

وی اضافه کرد: طلاب باید مراقبت کنند که عمر آن ها هدر نرود و نهایت استفاده را از فرصت ها انجام دهند، طلاب باید دنباله رو و پیرو حقیقی اهل بیت(ع) باشند که اگر چنین شد عاقبت به خیر می شویم./1323/پ۲۰۲/ق

نظر شما