شناسهٔ خبر: 22927553 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

۸ ابزار رایگان نمایش اطلاعات شبکه‌های وای فای

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بعضی از آنها حتی می‎توانند SSIDهای مخفی را شناسایی و نمایش دهند و سطح نویز و آماری در مورد پکت‎های سالم و خراب در اتصال بی‎سیم شما را نمایش دهند. دو ابزار دیگر نیز معرفی خواهد شد که امکان نفوذ به کلمه عبور وای‎فای را فراهم می‎کند و برای مقاصد آموزشی و آزمایش سطح نفوذپذیری شبکه مفید هستند.

Acrylic WiFi (ویندوز)
Acrylic Wi-Fi Home یک تحلیلگر وای‎فای است که رابط کاربری آن فهرستی از SSIDها و جزئیات مربوط به هر کدام را در بخش بالای این اپلیکیشن نمایش می‎دهد. مقادیر dBm منفی برای RSSI برای استاندارد 802.11  و 802.11ac نیز نمایش داده می‎شود، پهنای باندهای قابل دسترس به همراه کانال‎های قابل استفاده روی هر یک نیز نمایش داده می‎شود. SSIDهای مخفی توسط این ابزار آشکار نمی‎شود، اما جزئیات دیگری در این شبکه‎های مخفی نمایش داده می‎شود.

Cain & Abel
Cain & Abel  یک اپلیکیشن کرک و احیا کننده کلمه عبور چند منظوره است که اطلاعات مربوط به شبکه‎های وای‎فای را نیز در اختیار شما قرار می‎دهد. یک بخش برای تحت نظر قرار دادن ترافیک نیز در این ابزار گنجانده شده است. بخش اصلی این اپلیکیشن از تب‎هایی تشکیل شده است که  وظایف مختلفی را ارائه می‎کند. به دلیل فقدان نمودارها و عدم قابلیت تمیزدادن APهای 802.11ac، این اپلیکیشن برای دریافت اطلاعات کلی در مورد وای‎فای مناسب نیست، اما می‎توان از آن برای آزمایش سطح نفوذپذیری شبکه استفاده کرد.

Ekahau HeatMapper
HeatMapper نسخه رایگان ابزار طراحی شبکه Ekahau و Survey Planner است که یک نمای گرافیکی از امواج پیرامون شما و حتی اطلاعاتی در مورد تنظیمات امنیتی مربوط به شبکه‎های وای‎فای شناسایی شده را ارائه می‎کند. در تبلیغات این اپلیکیشن آماده است که قادر به شناسایی شبکه‎های بی‎سیم a/b/g/n است، اما مشخص نیست که آیا می‎تواند از 802.11ac نیز پشتیبانی می‎کند یا نه.

Homedale (ویندوز)
Homedale یک ابزار ساده و پرتابل نمایش اطلاعات وای‎فای تحت ویندوز به همراه یک رابط خط فرمان است. علاوه بر نمایش اطلاعات اولیه شبکه و جزئیات مربوط به سیگنال، این نرم افزار از GPS و سایر شناسه‎های جغرافیایی نیز پشتیبانی می‎کند. اولین تب که Adapter Overview نام دارد، فهرستی از تمام آداپتورهای شبکه و ای‎پی و آدرس‎های مک مربوط به آنها را نمایش می‎دهد.

LizardSystems Wi-Fi Scanner (ویندوز)
LizardSystems یک نسخه رایگان از اپلیکیشن  Wi-Fi Scanner خود را برای مصارف غیر تجاری ارائه کرده است که همانند نسخه تجاری خود از امکانات و قابلیت‎های زیادی برخوردار است. علاوه بر نمایش اطلاعات مربوط به شبکه وای‎فای چند قابلیت بزرگ تحلیلی نیز در این اپلیکیشن گنجانده شده است. در تب Scanner فهرستی از SSIDهای شناسایی شده قرار دارد که قدرت سیگنال را به صورت مقادیر dBm منفی و بر حسب درصد نمایش می‎دهد. علاوه بر مشخص کردن استانداردهای  802.11 کانال‎های استفاده شده توسط SSIDهای مختلف نیز نشان داده می‎شود.

WirelessNetView (ویندوز)
WirelessNetView یک ابزار رایگان است که از طرف NirSoft توسعه پیدا کرده است و در دو نسخه شخصی و تجاری عرضه می‎شود. این اپلیکیشن یک نمایش دهنده ساده اطلاعات وای‎فای تحت ویندوز است که می‎توان به صورت پرتابل نیز از آن استفاده کرد. رابط کاربری گرافیکی آن بسیار ساده است. برای قدرت سیگنال مقادیر به صورت dBm منفی و درصد نمایش داده می‎شود. این مقادیر بر اساس آخرین سیگنال دریافتی و میانگین دوره‎ای ارائه می‎شود.

Wireless Diagnostics (Mac OS X Lion و بالاتر)
در نسخه Mac OS X Mountain Lion v10.8.4 و بعد از آن، اپل یک ابزار Wireless Diagnostics را ارائه کرده است که کارهایی بیشتر از نمایش اطلاعات وای‎فای انجام می‎دهد. با این ابزار شما امکان شناسایی و برطرف کردن مشکلات وای‎فای را خواهید داشت. ابزار Scan نیز یک نمایش دهنده ساده اطلاعات است که جزئیاتی در مورد شبکه‎های شناسایی شده به همراه بهترین کانال‎های موجود را ارائه می‎کند. ابزار Info نیز اطلاعات شبکه جاری به همراه جزئیات سیگنال آن را نمایش می‎دهد.

NetSpot (ویندوز و مک)
NetSpot یک نمایش دهنده اطلاعات وای‎فای و نقشه امواج پیرامونی است، اما در نسخه رایگان آن بخش نقشه غیرفعال شده است. در رابط گرافیکی ساده آن اطلاعات مربوط به SSIDها به وضوح ارائه شده است. با این ابزار امکان مشاهده شبکه‎های مخفی وجود ندارد.

منبع: networkworld

نظر شما