شناسهٔ خبر: 22927483 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دودی که باعث سرطان می‌شود/ به این دلایل هرگز گردن مرغ نخورید/ آیا کاهش وزن با غذا‌های چرب امکان پذیر است؟/ اگر کبد چرب دارید، این غذا‌ها را بخورید

صاحب‌خبر -

یک وعده قلیان برابر با صد نخ سیگار ضرر دارد، دود قلیان ۱۲ نوع سرطان ایجاد می‌کند و مشروبات الکی نیز ضرر‌های متعددی به دستگاه گوارش وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

آیا کاهش وزن با غذا‌های چرب امکان پذیر است؟

محققان در مطالعه ای جدید یک روش جدید کشف کردند که نشان می‌دهد یک رژیم غذایی با چربی زیاد می‌تواند به کاهش وزن کمک کند و مطالعات جدید نشان می‌دهد مصرف چربی و غذا‌های چرب با لاغری و تناسب اندام در ارتباط است.

 دودی که باعث سرطان می‌شود/به این دلایل هرگز گردن مرغ را نخورید/آیا کاهش وزن با غذا‌های چرب امکان پذیر است؟/ دودی که باعث سرطان می‌شود
نوزادانی که با لقاح آزمایشگاهی متولد می‌شوند در معرض خطر نقایص قلبی قرار دارند

محققان به این مسئله پی برده اند نوزادانی که از طریق آی وی اف متولد می‌شوند این احتمال وجود دارد که در بزرگسالی بیماری‌های قلبی سلامتی شان را تهدید کند.

اگر کبد چرب دارید، این غذا‌ها را بخورید

سیر در بسیاری از رژیم‌های غذایی ماده‌ای پُر مصرف بوده و برای بیماران کبد چرب بسیار مفید است، مطالعه‌ای نشان داده که مکمل سیر می‌تواند به کاهش وزن و چربی در مبتلایان به بیماری کبد چرب کمک کند.

قهوه حاوی اسید کلروژنیک است که ترکیبی با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است و ضمنا به کاهش کلسترول و فشار خون بالا کمک می‌کند. علاوه بر این ترکیب مفید،  قهوه می‌تواند به محافظت از بدن در برابر کبد چرب غیر الکلی کمک کند. افزودن قهوه به عادت‌های صبحگاهی‌تان می‌تواند عادت خوبی برای بیماران کبد چرب باشد.

کاهش چربی شکم با مصرف برخی مواد غذایی خاص در شب!

روغن زیتون این نوع روغن بهترین گزینه غذایی برای کاهش چربی شکمی است. اسید‌های چرب موجود در روغن زیتون مانند اسید اولئیک Oleic acid می‌توانند به کاهش چربی‌های مقاوم در بدن کمک کنند.

نوشیدن چای نعناع قبل از خواب؛ نوشیدن این نوع چای قبل از رفتن به خواب را از خود دریغ نکنید. نعناع علاوه بر این که آرامبخش عضلانی است، به عنوان یک ضد التهاب قوی نیز عمل می‌کند و افزایش دهنده سلامت کبد است.

به این دلایل هرگز گردن مرغ را نخورید

منبع چربی و آلودگی در گردن مرغ، پوست مرغ آلودگی‌های محیطی خیلی زیادی را می‌تواند منتقل کند. چربی‌های اشباع شده‌ای که دارد، می‌تواند میزان کلسترول را بالا ببرد و به کبد آسیب برساند، اگر زندگی سالم می‌خواهید یا می‌خواهید خود را در برابر بسیاری از بیمار‌ی‌ها بیمه کنید بهتر است از خوردن چربی حیوانی تا حد امکان پرهیز کنید، حتی پوست ماهی هم می‌تواند بسیاری از آلودگی‌ها و بیماری‌ها را به مصرف‌کننده منتقل کند. چاقی یک بیماری محسوب می‌شود و می‌تواند صد‌ها بیماری را زمینه‌سازی کند یا بیماری‌های موجود در بدن را تثبیت کند.

 دودی که باعث سرطان می‌شود/به این دلایل هرگز گردن مرغ را نخورید/آیا کاهش وزن با غذا‌های چرب امکان پذیر است؟/ دودی که باعث سرطان می‌شود

 دودی که باعث سرطان می‌شود

یک وعده قلیان برابر با صد نخ سیگار ضرر دارد. دود قلیان ۱۲ نوع سرطان ایجاد می‌کند و مشروبات الکی نیز ضرر‌های متعددی به دستگاه گوارش وارد می‌کند.

مسموم کننده‌های مغز را بشناسید

عوامل محیطی، مواد شیمیایی و عناصری که در تولید، بسته بندی و ساخت کالا‌های مورد مصرف ما کاربرد دارند، برای مغز سمی هستند.

غذا‌هایی که باعث نقرس می‌شود

زمانی که حملات نقرس شروع می‌شود و بیماری عود می‌کند از مصرف غذا‌ها و گوشت‌های دریایی خودداری کنید. این غذا‌های حیوانی سرشار از پورین هستند که بدن آن را به اسید اوریک تجزیه می‌کند. زمانی که حملات نقرس کمتر می‌شود انتخاب‌های آزادانه تری خواهید داشت، اما هنوز هم باید مصرف گوشت و غذا‌های دریایی را کمتر کنید. شما می‌توانید گاه به گاه از اسکالوپ و سالمون استفاده کنید، اما زیاده روی نکنید.

 دودی که باعث سرطان می‌شود/به این دلایل هرگز گردن مرغ را نخورید/آیا کاهش وزن با غذا‌های چرب امکان پذیر است؟/ دودی که باعث سرطان می‌شود
بهترین روش از شیر گرفتن کودک

اگر روزانه ۴۵ دقیقه کودک شیر می‌خورد، باید به طور روزانه چند دقیقه از مدت زمان آن کم شود تا در یک دوره ۴۰ روزه این ارتباط قطع و به کودک ضربه عاطفی و روانی وارد نشود. به علاوه در اصل بازگشت، کودک بعد از مدتی مجددا به سمت سینه مادر گرایش پیدا کرده و احساس نیاز می‌کند و بسیاری از والدین نسبت به این موضوع حساس هستند و ابراز نگرانی می‌کنند، اما این مساله هیچ مشکلی نداشته، زیرا کودک به تدریج و با رشد شناختی خود متوجه می‌شود که دیگر این رفتار را تکرار نکند و این ارتباط قطع می‌شود.

 دودی که باعث سرطان می‌شود/به این دلایل هرگز گردن مرغ را نخورید/آیا کاهش وزن با غذا‌های چرب امکان پذیر است؟/ دودی که باعث سرطان می‌شود

انتهای پیام/

نظر شما