شناسهٔ خبر: 22926588 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

افتتاح جلسه قرآن در مسجد پنبه‌چی به قدمت 60 سال + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: مراسم افتتاحیه جلسه قرآن مهدی سفالیان در مسجد پنبه‌چی، مسجدی 60 ساله با حضور مؤثر امام جماعت مسجد و نوجوانان و جوانانی از محله قلمستان، منیریه، امیریه و ... برگزار شد.

صاحب‌خبر -

افتتاحیه جلسه قرآن«سفالیان» در مسجدی 60 ساله+صوت و عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، افتتاحیه جلسه قرآن مهدی سفالیان، قاری و مدرس کشورمان، شب گذشته 18 آذرماه از ساعت 19:30 الی 21 در مسجد پنبه‌چی واقع در خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از وحدت اسلامی، روبروی مهدیه با حضور حجت السلام عباسیان، امام جماعت مسجد و قرآن‌آموزان از سنین مختلف برگزار شد.

در ابتدای جلسه، سفالیان به تلاوت آیاتی از سوره نبا پرداخت و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت. در ادامه این جلسه چند تن از حافظان 15 جزء و 3 جزء مسجد به ارائه محفوظات خود پرداختند و سفالیان نکات تجویدی و حسن حفظی آنها را متذکر شد. همچنین حجت الاسلام عباسیان به یکی از حافظان مسجد وعده داد تا اگر 18 جزء از قرآن کریم را در این جلسه تحویل دهد، یک سفر کربلای معلی به وی هدیه داده خواهد شد.

افتتاحیه جلسه قرآن«سفالیان» در مسجدی 60 ساله+صوت و عکس

سفالیان در خلال تلاوت با رسیدن به کلمه «اتقوا الله»در سوره مبارکه حشر، با بیان اینکه تقوا یعنی ورع و پرهیز از محارم الهی و اجتناب از ترک واجبات تصریح کرد: در این آیه شریفه مؤمنان را فرمان می‌دهد که از خدا پروا داشته و ملتزم اوامر و نواهی او باشند و در اعمال خود نظر کنند و ببینند که چه عملی برای روز حساب پیش فرستاده‌اند، آیا صالح است که امید ثواب داشته باشند و یا فاسد است که در این صورت ازعقاب خدا بهراسند و توبه نمایند و نفس خود را به محاسبه بکشند و مجددا امر می‌نماید که تقوی داشته باشید، یعنی در مقام محاسبه و نظر در اعمال از خدا بترسید و متوجه باشید که او به آنچه می‌کنید، آگاه است و صلاح و خلوص عمل شما یا فساد و عدم اخلاص آن را به درستی می‌شناسد. پس برمؤمنان واجب است که اولا واجبات الهی را انجام دهند و از محرمات و نواهی پروردگار اجتناب کنند و عملشان منحصر در طاعت خدا و اجتناب از معصیت باشد و سپس نظری به اعمال خود بی‌افکنند، چون این اعمال توشه آخرت آنهاست که ازاین دنیا برای خود می‌فرستند و مطابق آن به حسابشان رسیدگی می‌شود، پس شایسته است که انسان قبل از مرگ و لقاء الهی در روز جزا، خود به حساب خود رسیدگی کند واز بابت اعمال صالحش خدا را شکر گزارد و از بابت اعمال فاسدش به درگاه او توبه وطلب مغفرت نماید و در محاسبه اعمال خود نیز تقوا داشته باشد وعمل ریاکارانه خود را خالص نبیند یا عمل زشت خود در نظرش زیبا جلوه نکند، چون باید بداند در قیامت محاسبه او بدست خدایی است که نسبت به همه اعمال کوچک و بزرگ او آگاهی کامل دارد.

افتتاحیه جلسه قرآن«سفالیان» در مسجدی 60 ساله+صوت و عکس

در پایان یادآور می‌شود، جلسه قرآن مهدی سفالیان، قاری و مدرس کشورمان، شنبه‌ها از ساعت 19:30 الی 21 در مسجد پنبه‌چی واقع در خیابان ولیعصر(عج) برگزار می‌شود.

در ادامه تلاوت مهدی سفالیان و گزارش تصویری جلسه ارائه می‌شود.

نظر شما