شناسهٔ خبر: 22925178 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

گفتگوی جی پلاس با ستاره جوان وزنه برداری

هاشمی: با این رکورد نمی توان در المپیک مدال گرفت/ در دوضرب توانایی بیشتری دارم

قهرمان دسته 105 کیلوگرم وزنه برداری ایران در مسابقات قهرمانی جهان می گوید برای کسب مدال ها و ثبت رکوردهای بهتر در آینده برنامه ریزی کرده و می تواند به مدال های ارزشمندتری دست یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ علی هاشمی وزنه بردار دسته 105 کیلوگرم تیم ملی ایران، در مسابقات جهانی این رشته دست به کار بزرگی زد و به یکی از ناکامی های چندین ساله ایران در این مسابقات پایان داد. هاشمی برخلاف انتظارات توانست مدال طلای یک ضرب و برنز دو ضرب را به دست بیاورد و در مجموع مدال طلای این دسته را از آن خود کند تا سهم بسزایی را در نخستین قهرمانی ایران در تاریخ این رشته داشته باشد.

او با مهار وزنه های 183 کیلوگرم در یک ضرب و 221 کیلوگرم در دو ضرب، در مجموه با 404 کیلوگرم اول شد تا برای نخستین بار وزنه برداری از ایران مقام نخست دسته 105 کیلوگرم را در مجموع این دسته به دست بیاورد.

پیش از این ایران در المپیک سیدنی توانسته بود مدال طلا را به دست بیاورد اما در کسب مدال مجموع دسته 105 ناکام بود.

هاشمی در حالی توانست دو مدال طلا و یک مدال برنز را به دست بیاورد که با در فاصله چند روز مانده به این رقابت ها با یک مریضی دست پنجه نرم می کرد اما در نهایت به بیماری و کاهش وزن چشم گیر خود غلبه کرد و در جایگاه نخست قرار گرفت تا پرچم ایران به اهتزار درآید.

قهرمانی هاشمی با تعریف و تمجید بزرگان وزنه برداری همراه شد و همطونان ایرانی او هم استقبال خوبی را از قهرمان وزنه برداری داشتند. هاشمی در بازگشت به ایران و در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ نوید روزهای بهتری را می دهد و می گوید هدفش بزرگتر از قهرمانی در جهان است و به برای بازی های آسیایی و المپیک آماده می شود.

 

جی پلاس: برخلاف انتظارات، توانستی دو مدال طلا و یک برنز را به دست بیاوری.

هاشمی: از نخستین روزی که وزنه زدن را شروع کردم، به فکر مقام های بین المللی بودم چرا که این توانایی را در خودم می دیدم و با یک برنامه ریزی خوب و تلاش و پشتکار توانستم مقام قهرمانی دسته 105 کیلوگرم را کسب کنم. این مدال را به خانواده ام، مربیان و مردم ایران تقدیم می کنم.

جی پلاس: قهرمانی تو در مسابقات جهانی آمریکا، سهم زیادی در قهرمانی تیم ایران داشت و به ناکامی های وزنه برداری پایان داد.

هاشمی: تیم ایران با ترکیب قدرتمندی راهی مسابقات جهانی شد و می توانستیم مدال های بهتری را هم کسب کنیم. خود من در دو ضرب توانایی بیشتری داشتم اما به دلیل مشکلاتی که قبل از مسابقات برایم پیش آمده بود، به مدال برنز رسیدم. قطعا این عنوان برای وزنه برداری و ورزش ایران بسیار ارزشمند است؛ ما سال های سال در انتظار چنین روزی بودیم.

جی پلاس:  چه مشکلی باعث شد که به مدال طلای دو ضرب نرسی؟

هاشمی: قبل از اعزام به مسابقات، آمادگی بسیار زیادی داشتم و از قهرمانی خودم مطمئن بودم اما یک هفته مانده به اعزام مریض شدم و تا چهار کیلو کاهش وزن داشتم. این مریضی اعتماد به نفسم را کاهش داد و باعث شد در کسب قهرمانی تردید داشته باشم. من می توانستم وزنه های سنگین تری را هم بزنم. در تمرینات بهتر از این ظاهر شده بودم اما نتوانستم تمام توانایی هایم را نشان دهم.

جی پلاس: سطح مسابقات در دسته 105 کیلوگرم چطور بود؟ برخی از نامداران وزنه برداری غایب بودند.

هاشمی: چند ورزشکار مطرح به دلیل مصدومیت در مسابقات حضور نداشتند. می دانم اگر بخواهم در آینده روی سکو باشم، باید تلاش بسیار بیشتری بکنم و رکورد بهتری بزنم؛ بنابراین همچنان باید به تلاش های زیاد ادامه دهم.

جی پلاس: قهرمانی در المپیک رویای هر ورزشکاری است که تو هنوز به آن دست نیافتی اما از الان به امید ورزش ایران برای کسب مدال المپیک 2020 در دسته 105 کیلوگرم وزنه برداری تبدیل شدی.

هاشمی: خودم را برای آن روز آماده می کنم. المپیک مهم ترین رویداد ورزشی دنیا است و ورزشکاران با بهترین آمادگی روانه این مسابقات می شوند؛ سطح آن رقابت ها با مسابقات قهرمانی جهان قابل مقایسه نیست و با رکورد فعلی نمی توان در المپیک مدال گرفت. آنجا واقعا باید بهترین باشی تا روی سکو قرار بگیری. قطعا تمرینات سنگین تری را می طلبد و مردم بدانند همه کوششم را خواهم کرد.

جی پلاس: الان سطح انتظارات از علی هاشمی بالاست. می توانی پاسخگوی انتظارات باشی؟

هاشمی: امیدوارم این چنین شود و زحماتم در آینده، نتایج بهتری داشته باشد و شرمنده مردم نشوم.

نظر شما