شناسهٔ خبر: 22924849 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

سمیرا انصاری رییس مرکز فناوری اطلاعات وزارت فاوا شد

صاحب‌خبر -

وزارت فاوا- سمیرا انصاری دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر در حوزه نرم افزار است و هم اکنون در مقطع کارشناسی در دانشگاه مشغول به تدریس است.
وی مسوولیت طراحی و اجرای پروژه های نرم افزاری را به عهده داشته است.
همچنین مهدی راسخ معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حکمی دیگر علی رستمی را به عنوان مشاور این معاونت در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات منصوب کرد.
در حکم انصاری این وظایف به وی محول شده است:
1.   برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم در زمینه استقرار، پشتیبانی و توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات مورد نیاز و پیاده سازی فناوری های نوین در تمامی ارکان و فعالیت های ستاد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها منطبق با اهداف و خط مشی های کلی وزارتخانه.
2.   برنامه ریزی و سازماندهی مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک مرکز مولد تفکر، هوشمند، چابک و سیاست گذار در حوزه مباحث فناوری اطلاعات و ارتباطات درون دستگاهی ستاد وزارت، ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانی و دستگاه های تابعه.
3.   تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها و روش های انجام کار مبتنی بر فناوری اطلاعات و راهبری معماری فرآیندهای سازمانی در حوزه ستادی مبتنی بر آخرین ویرایش اسناد بالادستی، مدل های مرجع و استاندارد درجهت بهبود و کارآمدی نظام های مدیریتی (تصمیم سازی و تصمیم گیری) و افزایش قابلیت دستگاه در ارایه خدمات گسترده، سریع، مطمئن و بی وقفه با هماهنگی سایر واحدهای سازمانی جهت تحقق اهداف وزارتخانه الکترونیک و اجرای نقشه راه دولت الکترونیک.
4.   راهبری امور مربوط به کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی و سایر کمیته ها و کارگروه های تخصصی ذیربط برای پیشبرد اهداف با چشم انداز رتبه اول دولت الکترونیکی.
5.   مدیریت امنیت فضای تبادل اطلاعات و تجزیه و تحلیل و تعیین مخاطرات امنیتی با هدف ایجاد انسجام، توسعه یکپارچه و فراگیر امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در بعد درون سازمانی و بررسی و اجرای راهکارهای استاندارد به منظور پیشگیری و کاهش آسیب پذیری، تهدیدات و ریسک ها با بهره برداری امن از آخرین فناوری های روز.

نظر شما