شناسهٔ خبر: 22924496 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

خدمات ارزشمند سپاه پاسداران در مناطق زلزله زده

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ گفت: بیش از 500 تریلی و کامیون بار به مناطق زلزله‌زده ارسال کردیم و 700 کانکس نیز برای اسکان موقت زلزله‌زدگان با کمک‌های مردمی ارسال شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا یزدی با حضور در بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش اظهار داشت: اهمیت بسیجیان به نگاه و تفکرشان است، اگر این تفکر در بین آحاد مردم حاکم شود، رشد و توسعه بسیار سریع برایمان حائز می‌شود و دشمنان نیز ناامید می‌شوند که به کشور نفوذ کنند. 

وی ادامه داد: امروز با موضوع بااهمیتی در کشور مواجه هستیم که نگاه و تفکر بسیجی است و این تفکر می‌تواند در عرصه‌های مختلف به پیروزی برسد و دشمنان را به زانو دربیاورد. 

سرتیپ دوم پاسدار یزدی یادآور شد: حتماً دشمنان از موشک‌هایی که تهرانی‌مقدم به یادگار گذاشته می‌ترسند، ولی آنچه که بیشتر موجب وحشت دشمنان می‌شود، نگاه و تفکر بسیجی است که دشمنان را به زانو درآورده است. 

وی افزود: وقتی شهید حججی اسیر می‌شود می‌دانست کجا می‌رود و کمترین موضوعی که می‌توانست اتفاق بیفتد، جدا شدن سرش از بدن بود، ولی شهید حججی با تفکر بسیجی که داشت، محکم و باصلابت بود و ترسی در چهره آن نمایان نبود. 

سرتیپ دوم پاسدار یزدی اظهار داشت: آنها وقتی وارد آب‌های ما می‌شوند، با آنکه می‌دانند مردم ما نوعدوست و به دنبال صلح هستند، ولی از آن تفکر بسیجی می‌ترسند. 

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ گفت: ما باید به ترویج این تفکر کمک کنیم، چرا که ترویج آن می‌تواند کشور را موفق و پیروز کند. 

وی تأکید کرد: در موضوع بسیج و بسیجیان به تفکر بسیجی بیشتر دقت شود؛ تفکر بسیجی در همه آحاد مردم‌مان ممکن است وجود داشته باشد و لباس و عنوان بیانگر تفکر بسیجی نیست و تنها عمل است که می‌تواند به تفکر بسیجی به شهر کمک کند. 

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ ادامه داد: برای خدمت‌رسانی به مردم، با تمام دستگاه‌ها همراه و همگام هستیم. با نیروی انتظامی همراه هستیم و هیچ کس نمی‌تواند از نیروی انتظامی و بسیج اختلافی را ببیند و در کنار شهرداران نیز همراه و همگام با هم حرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در راستای محرومیت‌زدایی در تهران اقدام کرده‌ایم، گفت:‌ در چند ماه گذشته بیش از 5 هزار جهیزیه کامل تهیه کرده‌ایم و به خانواده‌های نیازمند تقدیم شده است. 38 هزار سبد کالا در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گرفته و 72 هزار خدمات درمانی و پزشکی توسط بسیجیان ارائه شده است. 

سرتیپ دوم پاسدار یزدی ادامه داد: در این مدت 8 طرح بهداشتی، درمانی و بیمارستانی ارائه شده است. 

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ بیان داشت: 12 هزار بسته لوازم‌التحریر که نیاز یکسال دانش‌آموز را برآورده می‌کند، به خانواده‌های نیازمند اهداء شده است و آزادی 82 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد را نیز داشته‌ایم که البته تمامی این موارد به واسطه کمک‌های مردم تهران صورت گرفته است. 

وی افزود: در 25 استان کار جهادی صورت گرفته است و در تهران نیز بیش از 700 پروژه و کار عمرانی انجام داده‌ایم. 

سرتیپ دوم پاسدار یزدی ادامه داد: در کمربند اطراف تهران در 6 هزار هکتار یک میلیون و 400 اصله نهال کاشته شده است. 

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ درباره زلزله‌ای که در غرب کشور اتفاق افتاد، بیان داشت: زلزله یک خسارت و بحران بزرگی است که اخیراً در غرب کشور اتفاق افتاد و ما کمتر از یک ساعت نسبت به کمک به مردم غرب کشور اقدام کردیم. 

وی افزود: در ابتدا 20 آمبولانس همراه با تیم‌های پزشکی و تخصصی به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند و با توجه به اینکه خسارت‌های روحی، روانی و عاطفی در مناطق زلزله‌زده ایجاد می‌شود، 10 روانپزشک به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند. 

سرتیپ دوم پاسدار یزدی بیان داشت: با توجه به حضور کودکان در مناطق زلزله‌زده، تلویزیون سیار شهری را برای کودکان و همینطور پخش برنامه‌های متنوع راه‌اندازی کردیم تا ذهن آنها از شرایط فعلی برای دقایقی خارج شود. 

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ گفت: بیش از 500 تریلی و کامیون بار به مناطق زلزله‌زده ارسال کردیم و 700 کانکس نیز برای اسکان موقت زلزله‌زدگان با کمک‌های مردمی ارسال شده است. 

وی افزود: مردم ایران بدون هیچ نوع نگاه قومی، قبیله‌ای و سیاسی برای کمک به زلزله‌زدگان پای کار آمدند. 

سرتیپ دوم پاسدار یزدی افزود: سپاه پاسداران و بسیج تهران مسئولیت اسکان 15 روستا را برعهده گرفتند که با هماهنگی بسیج جامعه مهندسی به دنبال ساخت خانه‌های زودتولید و دائمی در شهر هستیم. 

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ ادامه داد: همین پول‌هایی که برای اسکان موقت هزینه می‌شود، به دنبال ایجاد خانه‌های زودتولید و دائمی برای زلزله‌زدگان هستیم و امیدواریم هر چه سریع تر این اتفاق رخ بدهد.///// 

وی افزود: زلزله‌ای که در غرب کشور اتفاق افتاد یک آزمون برای ما بود و در این آزمون، مردم جمهوری اسلامی ایران با کمک‌هایی که کردند سربلند درآمدند و در حال حاضر در پایگاه‌های بسیج از مردم درخواست کردیم فعلاً لباس، نان، مواد غذایی که زود فاسد می‌شود نیاورند. 

سرتیپ دوم پاسدار یزدی تأکید کرد: ما امیدواریم در تهران زلزله‌ای رخ ندهد، ولی اگر اتفاق بیفتد، نگرانی ما از این موضوع بسیار بالا است، به عنوان فرمانده سپاه تهران، نگرانی شدیدی درباره زلزله تهران داریم و ما خیلی آمادگی لازم را در خصوص زلزله احتمالی در تهران نداریم. 

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ یادآور شد: به غیر از زلزله‌هایی که موجب خسارت‌های مالی و جانی می‌شود، زلزله‌های دیگری در تهران اتفاق می‌افتد و امروز در تهران شاهد آن هستیم که هر ساعت زلزله‌ای رخ می‌دهد. وقتی اعتیاد بی‌داد می‌کند و 23 نوع آسیب اجتماعی را در تهران احصاء کرده‌ایم، بنابراین شاهد آن هستیم که زلزله‌های اجتماعی دیگری در تهران در حال رخ دادن است. 

وی گفت: سپاه و بسیج را کمک کنید تا نسبت به حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران اقدام کنند. 

سرتیپ دوم پاسدار یزدی افزود: آیا فقر و طلاق در تهران یک زلزله نیست؟ با کمک مردم و یاری آنها می‌توانیم آسیب‌های اجتماعی را در شهر از بین ببریم. 

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ گفت: در حال حاضر در شهر تبریز شاهد تکدی‌گری نیستیم، آیا نمی‌توانیم در تهران نیز این موضوع را از بین ببریم؟ 

وی ادامه داد: مسئله بیکاری و قانون‌گریزی در تهران قابل حل است، ما می‌توانیم اقداماتی انجام دهیم که بیکاری را در تهران حل کنیم، اگر دست به دست هم دهیم قطعاً این معضل حل خواهد شد. 

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ افزود: باید دست به دست هم دهیم تا موضوعاتی از جمله اراذل و اوباش، فرار دختران و سرقت را در جامعه حل کنیم. امروز قوه قضائیه، دادستانی تهران و بهزیستی تعامل خوبی را برقرار کرده‌اند تا این معضلات در سطح شهر برطرف شود. 

وی افزود: باید مردم نیز در مسائل شهر مشارکت داشته باشند و نیازمند این مشارکت، اعتماد آنها به ما است. 

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ افزود: چند طرح گشت‌های ویژه در شهر تهران داریم که این طرح‌ها برای جلوگیری از سرقت و اراذل و اوباش است. 

وی ادامه داد: بیش از 600 خانه در شهر تهران مرمت و بازسازی شده است و بیش از 4 هزار مورد را نیز شناسایی کردیم که نیاز به مرمت و بازسازی دارد. 

 

نظر شما