شناسهٔ خبر: 22924025 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

برگزاری انتخابات شهرداری‌ها در ونزوئلا

مردم ونزوئلا امروز (یکشنبه) پای صندوق‌های رای می‌روند تا شهردارهای خود را انتخاب کنند؛ این آخرین انتخابات ملی پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال آتی میلادی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رای گیری امروز در ۳۳۵ شورای شهری در سراسر ونزوئلا برگزار می‌شود.

این رای گیری در پی افزایش تورم، کمبود مواد غذایی، سوخت و دارو صورت می‌گیرد؛ مخالفان دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا وی را مقصر اصلی تضعیف دموکراسی در کشور با زندانی کردن مخالفان و سرکوب آنها و به دست گرفتن قدرت می‌دانند. بحران اقتصادی و سیاسی در این کشور باعث شده تا محبوبیت دولت سوسیالیست مادورو بسیار کم شود اما هنوز هم اپوزیسیون نتوانسته‌اند از این روند به نفع خود بهره ببرند.

سه حزب از چهار حزب اصلی اپوزیسیون ونزوئلا انتخابات امروز را بایکوت کرده‌اند؛ این احزاب نتوانستند آنچنان که باید در انتخابات فرمانداری ماه اکتبر قدرتمند جلوه کنند.

اپوزیسیون ونزوئلا امیدوار بودند تا از عدم محبوبیت مادورو به نفع خودشان در آن انتخابات بهره ببرند اما تنها پنج فرمانداری از ۲۳ فرمانداری را به دست آوردند. رهبران اپوزیسیون می‌گویند دولت در نتایج دست برده و تقلب کرده است.

اختلاف در ائتلاف ضد دولتی مادورو زمانی شدت گرفت که چهار کاندیدای پیروز در مقابل مجلس موسسان قانون اساسی حامی دولت سوگند یاد کردند.

این اختلاف از آنجا نشات می‌گیرد که برخی از اپوزیسیون نمی‌خواهند "سیستم متقلب انتخاباتی" را قبول کنند و برخی دیگر می‌گویند در اعتراض به روند غیردموکراتیک در انتخابات شرکت می‌کنند.

تحلیلگران سیاسی می‌گویند شک دارند که اپوزیسیون بتواند در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ از رقیب خود در مقابل مادورو حمایت کند.

نظر شما