شناسهٔ خبر: 22923849 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

نوی شوان اشتاین، قلعه ای افسانه ای در باواریا (+عکس)

صاحب‌خبر -

لست سکند - قلعه ی نوی شوان اشتاین Neuschwanstein پربازدیدترین قلعه ی آلمان و همچنین یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری سراسر اروپا به حساب می آید.

این قلعه در باواریا، نزدیک شهر فوسن واقع شده و توسط پادشاه لودویگ دوم که او را با عنوان «پادشاه داستان های افسانه ای» می شناسند، ساخته شده است. پادشاه لودویگ یکی از تحسین کنندگان و حامیان ریچارد واگنر، آهنگساز مشهور دنیا بوده و این قلعه را نیز به افتخار او ساخته است؛ اتاق های متعدد این قصر نیز از شخصیت های واگنر الهام گرفته شده اند.

ترجمه ی نام این قلعه «قلعه ی جدید قو» می باشد و از آنجا که این قلعه در قرن نوزدهم در باواریا ساخته شده، یعنی زمانی که قلعه ها دیگر هیچ گونه اهداف استراتژیک یا دفاعی را دنبال نمی کردند، در دل خود پارادوکسی نهفته دارد.

ظاهر قلعه ی نوی شوان اشتاین قرون وسطایی است اما فضاهای داخلی آن با به روزترین تکنولوژی ها مجهز شده اند. به عنوان مثال در تمامی طبقات قلعه، توالت با سیستم سیفون اتوماتیک وجود داشته، همچنین کل قلعه نیز دارای سیستم تهویه هوا است. آب مورد نیاز قلعه نیز از طریق چشمه ای نزدیک که تنها 200 متر بالاتر از قلعه قرار داشته تامین می شود.

موقعیت قرارگیری قلعه ی نوی شوان اشتاین نیز در نوع خود ما را یاد قصه ها و داستان پریان می اندازد. این قلعه در رشته کوه های آلپ باواریا، آلمان و در منظره ای بی نهایت باشکوه بالای یک تپه واقع شده است. این قلعه به دره ی Hohenschwangau مشرف می باشد. چنانچه گذرتان به این منطقه افتاد و برای بازدید از این قلعه مراجعه کردید به زیبایی شگفت انگیز محیط پی خواهید برد.

در عین حال این قلعه فاصله ی کمی نیز تا شهر فوسن دارد که یکی از مقاصد محبوب گردشگری در آلمان می باشد.

ساخت قلعه ی نوی شوان اشتاین در سال 1869 میلادی آغاز شد و در اصل قرار بود سه سال طول بکشد. اما پادشاه لودویگ این قلعه را به عالی ترین و بهترین شکل ممکن می خواست، به همین علت ساختمان عظیم آن در زمان حیات این پادشاه تکمیل نشد؛ حتی تا به امروز نیز این ساختمان کامل نشده است.

قلعه ی نوی شان اشتاین دارای باغی زیبا در دل خود است که با یک حیاط مرکزی و دیوارهای آن احاطه شده است. این قلعه حتی دارای یک غار مصنوعی است. فضای داخلی نوی شوان اشتاین به اندازه ی فضاهای بیرونی آن زیباست. هرچند تنها 14 اتاق آن تا قبل از مرگ ناگهانی لودویگ کامل شدند که این اتاق ها نیز به صورتی شاهانه تزئین گشته اند.

اتاق تاج دو طبقه با نقاشی هایی که فرشتگان را به تصویر می کشند، به سبک بیزانس تزئین شده است. کنایه ی داستان از آنجا ناشی می شود که در اتاق تاج، هیچ تاجی وجود ندارد چرا که لودویگ قبل از تکمیل این اتاق از دنیا رفت.

این قلعه الهام بخش والت دیزنی در خلق پادشاهی جادویی آن بوده است. امروز قلعه ی نوی شوان اشتاین پربازدیدترین قلعه در آلمان و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان است و هر سال بالغ بر یک میلیون و سیصد هزار نفر از دروازه های آن عبور می کنند.

قلعه ی نوی شوان اشتاین بدون شک یکی از جذاب ترین و خارق العاده ترین قلعه های دنیا است و مسلما حقایق ناگفته ی زیادی در مورد آن وجود دارد که از آن جمله می توان به گزیده ی زیر اشاره نمود:

  1. پادشاه لودویگ که این همه به ساخت قلعه در بهترین شکل ممکن وسواس داشت تنها 11 شب در قلعه اقامت کرد.
  2. همانطور که گفتیم لودویگ، قلعه را به افتخار واگنر ساخت، اما واگنر هیچ گاه شانس حضور در قلعه را پیدا نکرد چرا که قبل از تکمیل شدن آن از دنیا رفت.
  3. این قلعه یکی از مکان هایی است که بیشترین تعداد عکس از آن گرفته شده، در حالیکه عکاسی در داخل قلعه نیز مجاز نمی باشد !
  4. طرح قلعه ی زیبای خفته در دیزنی لند از این قلعه الهام گرفته شده است.
  5. پلان های قلعه توسط یک طراح تئاتر به نام کریستین جنک کشیده شده اند.
  6. در سال 2012 این قلعه روی سکه ی یادبود 2 یورویی ضرب شد.
  7. شهر لگوی گانزبرگ دارای مدل لگویی این قلعه می باشد که در فاصله ی نزدیکی از قلعه ی اصلی قرار گرفته است.

 

نظر شما