شناسهٔ خبر: 22922820 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

در جلسه بررسی روند جذب سرباز طلبه در آموزش و پرورش مشخص شد ؛

سر فصلهای دوره آموزشی طلاب وظیفه در آموزش و پرورش

حوزه/نشست روند جذب سرباز طلبه در آموزش و پرورش با حضور مسئولانی از حوزه و آموزش و پرورش در دفتر دبیرخانه ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار گردید .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، این جلسه با حضور مسئول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه ،مدیر کل اداره قرآن ،عترت و نماز وزارت آموزش وپرورش ،معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاریها برگزار گردید و طرفین پیرامون نحوه گزینش طلاب به عنوان طلبه وظیفه و شیوه بکار گیری و توانمند سازی آنان بحث و تبادل نظر کردند .

در این نشست علیرضا رحیمی معاون پژوهشی دبیرخانه ستاد همکاری ها با طرح موضوعاتی از قبیل ،بررسی چگونگی تکمیل ظرفیت باقیمانده سرباز طلبه ها ، نحوه انتخاب محتوا و برگزاری دوره های آموزشی روحانیون جذب شده و بکارگیری آنان و نیز تدوین ارائه دستور العمل جذب برای سال آینده خواستار ارایه راهکار و نحوه عملیاتی شدن مباحث مطرح شده توسط مسئولان شرکت کننده در جلسه شد .

در ادامه این جلسه شرکت کنندگان پس از بحث و بررسی پیرامون موضوعات طرح شده ، سر فصل های آموزشی دوره 60 ساعته روحانیون وظیفه را تصویب کردند.

 برپایه این گزارش: آشنایی با اهداف دوره های تحصیلی و مرور کتاب های درسی آشنایی با شرح وظایف و ماموریت های حوزه پرورشی ، آشنایی با آیین نامه اجرایی مدارس و نیز فضای مجازی آسیب ها و فرصت ها برخی از محتوای مصوب دوره آموزسی طلاب وظیفه جهت گذراندن دوره ضرورت در آموزش و پرورش بود .

نحوه پاسخ گویی به سئوالات و شبهات دانش آموزان ،آشنایی با روانشناسی کودک و نوجوان ،آشنایی با سند تحول بنیادین و...از دیگر مطالب مصوب برای دوره آموزشی سرباز طلبه در آموزش و پرورش بود.

طبق توافق  عمل آمده در این نشست ،دوره های آموزشی در چهارقطب کشوری، بندر عباس ،قم ،اهواز و مشهد مقدس در بازه زمانی 20 آذر تا 20 دی سالجاری برگزار خواهد شد و مسئولیت تامین محتوا و معرفی اساتید برعهده مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه خواهد بود و مدیریت اصلی برگزاری دوره سالجاری و زمان بندی اجرای دوره ها توسط  دبیر خانه ستاد همکاری ها انجام خواهد شد . 

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

نظر شما