شناسهٔ خبر: 22921364 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برپایی نمایشگاه کتاب حرکتی برای ترویج کتابخوانی

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و امور رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان،برپایی نمایشگاه کتاب حرکتی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان سمنان، ابوالفضل دلآرام در نشست هماهنگی برگزاری نمایشگاه کتاب استان سمنان، با تاکید بر اینکه کتاب در توسعه فرهنگی جامعه نقش مهمی دارد ادامه داد: هدف این نمایشگاه ارتقای سطح مطالعه و تحریک مصرف فرهنگی با گنجاندن در سبد مصرف خانوار است.

 

دلارام با بیان اینکه نمایشگاه کتاب باید به جشن کتاب تبدیل شود از دستگاههای مختلف اجرایی در سمنان  خواست برای برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان مشارکت و همکاری  داشته باشند.

 

وی از برگزاری اجرای برنامه های مختلف فرهنگی در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان خبر داد وافزود: برای اجرای برنامه های جنبی سالن هایی در حاشیه این نمایشگاه پیش بینی شده است.

 

معاون فرهنگی و امور رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، با بیان اینکه دستگاههایی نظیر شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان، صدا و سیما ، سازمان اتوبوسرانی، اداره کل آموزش و پرورش و ... ارگانهایی هستند که می توانند برای برگزاری بهتر برپایی نمایشگاه،با دست اندرکاران همکاری کنند.

 

دلارام به اهمیت تبلیغ و تاثیر برپایی این نمایشگاه در اتقای فرهنگ مطالعه و توجه به کتاب در جامعه اشاره داشت و گفت: صدا و سیما با تبلیغات مناسب و به هنگام باید زمینه حضور و مشارکت گسترده مردم را در این نمایشگاه فراهم کند.

 

وی با اشاره به برنامه ریزی بازدید دانش آموزان در نوبت صبح از نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان و پیش بینی برنامه های جنبی برای آنان از آموزش و پرورش خواست تا با در این خصوص برنامه ریزی لازم را صورت دهد.

 

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان پیش بینی اتوبوس برای جابجایی بازدیدکنندگان از نمایشگاه از دیگر اقداماتی است که در این خصوص باید برنامه ریزی و همکاری لازم صورت گیرد.

 

دلارام همچنین از شهرداری سمنان خواست تا نسبت به اجرای پویش تبلیغات و اطلاع رسانی در سطح شهر با توجه به تابلوها و اقدامات تبلیغی اقدام کند.

 

پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه نمایشگاههای فرهنگی کشور از بیست و ششم آذر تا اول دیماه در سالن ورزشی غدیربرپا می‌شود.

 

 دوستداران کتاب می توانند در مدت برپایی این نمایشگاه صبح ها از ساعت ٩ تا ١٢:٣٠ و عصرها از ساعت ١٧ تا ٢١:٣٠ از این نمایشگاه دیدن کنند.

 

 

نظر شما