شناسهٔ خبر: 22921315 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

کره‌جنوبی ده‌ها سازمان و شهروند کره‌شمالی را تحریم کرد

خبرگزاری میزان- رسانه‌های کره‌جنوبی اعلام کردند دولت این کشور برای مقابله با تهدیدهای برنامه هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی، بیست نهاد و 12 تبعه کره‌شمالی مرتبط با برنامه هسته‌ای و موشکی پیونگ‌یانگ به فهرست تحریمهای خود اضافه کرده‌است.

صاحب‌خبر -

کره‌جنوبی تحریمهای جدیدی علیه کره‌شمالی اعمال می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، رسانه‌های کره‌جنوبی روز یک‌شنبه اعلام کردند که این کشور تحریمهای جدیدی علیه کره‌شمالی اعمال کرده‌است.


خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک مقام ارشد کره‌جنوبی گزارش داد: سئول به منظور قطع سرمایه بین‌المللی برای برنامه موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ، بیست نهاد و 12 تبعه کره‌شمالی را به فهرست تحریمهای خود اضافه کرده‌است.

به گفته این مقام دولتی کره‌جنوبی تحریمهای جدید علیه کره‌شمالی از روز دوشنبه اجرایی خواهند شد.

سئول در حالی از اعمال تحریمهای جدید علیه پیونگ‌یانگ خبر می‌دهدکه مقامات کره‌شمالی به‌تازگی اعلام کرده‌اند برای گفتگو درباره برنامه هسته‌ای آمادگی دارند تا گفتگوهای منظمی با مقامات ارشد سازمان ملل در تمام سطوح داشته باشند.

جفری فلتمن سه‌شنبه گذشته در سفری چهارروزه به کره‌شمالی سفر کرد؛ وی نخستین مقام ارشد سازمان ملل است که پس از 6 سال به پیونگ‌یانگ سفر می‌کند. فلتمن به دعوت پیونگ‌یانگ و برای انجام «گفتگوهای سیاسی» این سفر را انجام داده است.

کره‌شمالی دو هفته پیش پس از وقفه‌ای چندماهه، بار دیگر یک موشک بالستیک قاره‌پیما آزمایش کرد؛ به گفته رسانه‌های دولتی این کشور این موشک قدرتمند تا ارتفاع 4475 کیلومتری از سطح زمین رسیده که 10 برابر ارتفاع ایستگاه فضایی بین‌المللی است و 950 کیلومتر مسافت را در طول 53 دقیقه پیموده است.

با روی‌کارآمدن دونالد ترامپ و همزمان اعمال تحریم‎های یک‌جانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل علیه کره‌شمالی و رزمایش‎های تحریک‌آمیز آمریکا و کره‌جنوبی در مرز‌های کره‌شمالی و تهدید‌های دونالد ترامپ مبنی بر نابودی کامل کره‌شمالی، پیونگ‌یانگ بار‌ها تهدید کرده که با موشک‎های قاره‌پیما خود قلمرو آمریکا و به‌ویژه جزیره گوام را هدف قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

نظر شما