شناسهٔ خبر: 22921091 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بیست و یکمین کنگره بین المللی طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران:

پشت میزنشینان مراقب دردهای عضلانی-اسکلتی باشند

رئیس بیست و یکمین کنگره طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران عنوان کرد: برخی دردهای عضلانی-اسکلتی به دنبال سبک زندگی نامناسب در افراد بروز می‌یابد برای مثال کاهش تحرک، عدم نشستن، ایستادن و راه رفتن صحیح، انجام کارهای سنگین و نامناسب، موجب بروز این دسته از درد‌ها می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، روابط عمومی طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران، دکتر سید منصور رایگانی در آستانه برگزاری بیست و یکمین کنگره بین المللی طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران با بیان اینکه دردهای اسکلتی- عضلانی شایع‌ترین علت مراجعه بیماران به مطب‌های طب فیزیکی است، گفت: دردهای اسکلتی- عضلانی در ناحیه گردن، کمر و زانو شایع‌تر از سایر قسمت‌های بدن است.
وی افزود: کمردرد از شایع‌ترین دردهای اسکلتی-عضلانی است به گونه‌ای که می‌توان اعلام کرد تمام افراد یکبار در زندگی خود این درد را تجربه کرده‌اند.
رئیس کنگره طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران در ادامه یادآور شد: بیمارانی که دچار سکته مغزی و ضربه مغزی، ضایعات نخاعی و اختلالات حرکتی می‌شوند نیز جزو مراجعان طب فیزیکی هستند که به دنبال بروز بیماری و عدم توانایی حرکت اندام‌ها نیاز به توانبخشی پیدا می‌کنند.
رایگانی خاطرنشان کرد: افرادی که به دنبال برخی بیماری‌ها مانند سکته مغزی و حوادثی از قبیل: ضربه مغزی دچار معلولیت می‌شوند علاوه بر اقدامات جراحی و داخلی نیازمند به اقدامات طب توانبخشی نیز خواهند بود.
رئیس بیست و یکمین کنگره بین المللی طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران خاطرنشان کرد: برخی دردهای عضلانی-اسکلتی به دنبال سبک زندگی در افراد بروز می‌یابد برای مثال کاهش تحرک، عدم نشستن صحیح، انجام کارهای سنگین و ... موجب بروز این دسته از درد‌ها می‌شود. وی افزود: به افراد به خصوص توصیه می‌شود برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های اسکلتی- عضلانی هر ۳۰ دقیقه از جای خود برخیزند و حرکات کششی انجام دهند یا فاصله کوتاهی را پیاده‌رویی کنند.
رایگانی در پایان خاطرنشان کرد: در این کنگره علاوه بر سخنرانان داخلی میهمانان خارجی از کشورهای آمریکایی و اروپایی برای ایراد سخنرانی نیز حضور خواهند داشت.
رایگانی در پایان خاطرنشان کرد: در این کنگره میهمانان خارجی از کشورهای آمریکایی و اروپایی برای ایراد سخنرانی حضور خواهند داشت.

نظر شما